• Bullen Bergman

Om kvinnor får klä sig hur de vill, ska män även få kommentera hur de vill

Kvinnor idag klär sig precis hur de vill (bilden). Samtidigt försöker de kontrollera omgivningen så att bara folk får säga positiva saker. Dvs, kvinnor ska få klä sig hur de vill, men män ska bara få säga positiva saker. Jag köper inte det argumentet.

Med frihet kommer nämligen ansvar. Har man full frihet med klädseln, eller om man för den sakens skull lägger ut bilder på sociala medier till allmän beskådning, ja då får man också räkna med att folk har full frihet av att tycka och kommentera.

Hur ser Familjeliv på detta?
  • Svar på tråden Om kvinnor får klä sig hur de vill, ska män även få kommentera hur de vill
  • Bullen Bergman
    Limajo skrev 2023-04-30 13:14:59 följande:

Därför att i stadsmiljö anser jag att bar rumpa och bar överkropp är lika olämpligt. 

Jag håller med om att det är ohyfsat. Men två fel gör inte ett rätt. 

Men om kvinnor då är ohyfsade och viker ut sig offentligt, då kan de inte förvänta sig att män inte kommenterar deras kroppar. Det är just den balansen jag är ute efter här. Frihet att klä sig ger frihet att kommentera.
  • larrydavid
    Bullen Bergman skrev 2023-04-30 13:26:27 följande:
    Men om kvinnor då är ohyfsade och viker ut sig offentligt, då kan de inte förvänta sig att män inte kommenterar deras kroppar. Det är just den balansen jag är ute efter här. Frihet att klä sig ger frihet att kommentera.
    Kvinnor har rätt att klä sig som de vill utan att behöva höra mäns kommentarer.
  • Ocdmänniska

Som folk säger, varför ska man behöva kommentera hur folk klär sig? Vad spelar det för roll för dig, personligen hur någon ser ut. Man har inte med något med någon annan utseende att göra. Det handlar inte om dig 

• larrydavid
    larrydavid skrev 2023-04-30 13:35:03 följande:
    Kvinnor har rätt att klä sig som de vill utan att behöva höra mäns kommentarer.
    Om kvinnor stör sig på något hos en man och hans utseende (extrakilo kanske) så har hon rätt att säga det till mannen.
  • larrydavid
    Ocdmänniska skrev 2023-04-30 13:39:40 följande:

Som folk säger, varför ska man behöva kommentera hur folk klär sig? Vad spelar det för roll för dig, personligen hur någon ser ut. Man har inte med något med någon annan utseende att göra. Det handlar inte om dig 

Varför kommenterar och kritiserar kvinnor mäns utseende då?
  • Bullen Bergman
    Ocdmänniska skrev 2023-04-30 13:39:40 följande:

Varför inte? Alla tycker något, och att prata är ett sätt att kommunicera vad vi tycker. Om en kvinna går klädd så offentligt, så har alla med det att göra, eftersom hon exponerar sig själv inför andra. Så jag köper inte det du säger.
  • Ocdmänniska

Kan inte citera, men larrydavid. Läs och se att jag inte nämner något kön, för jag tycker så mot båda hållen. Och du säger att kvinnor gör det, ja men det gör män med. Min poäng är varför ska man ens 

• larrydavid
    Ocdmänniska skrev 2023-04-30 13:44:06 följande:

Kan inte citera, men larrydavid. Läs och se att jag inte nämner något kön, för jag tycker så mot båda hållen. Och du säger att kvinnor gör det, ja men det gör män med. Min poäng är varför ska man ens 

Jag undrar också varför det är mer ok för kvinnor att kritisera mäns utseende?
  • Bullen Bergman
    larrydavid skrev 2023-04-30 13:48:45 följande:
    Jag undrar också varför det är mer ok för kvinnor att kritisera mäns utseende?
    Förmodligen pga mediefeminister som propagerar för att kvinnor aldrig kan göra fel, aldrig ljuger (metoo) och att kvinnor har 100 rättigheter och 0 skyldigheter. Men också pga svaga och undergivna män som accepterar det feministiska narrativet istället för att ifrågasätta.
Svar på tråden Om kvinnor får klä sig hur de vill, ska män även få kommentera hur de vill