• fancyr

Bim december 2023

Patriiiii skrev 2023-12-09 17:09:44 följande:

Tog ett test nu på kvällen äl+10. Tycker mig se ett streck längst ner, ser såklart starkare ut i verkligheten. Är så nervös inför imorgon köpt ett digitalt jag ska ta på morgonen och hoppas att detta inte är mina streck ögon 🙈

Jag tycker mig nog kunna se ett väldigt svagt sträck 😃😃

återkom imorgon med hur det gick 😃 
  • fancyr
    Patriiiii skrev 2023-12-09 19:58:08 följande:
    Gbgmamma skrev 2023-12-09 18:09:21 följande:
    Jag ser också streck 😊 ganska tydligt. Håller tummarna

Gjorde ett från ett annat märke som visar samma, så hoppas hoppas hoppas. Men man vågar aldrig göra sig för hoppfull🙈😀
    Åh 😃 👏🏼
  • fancyr
    inezp skrev 2023-12-10 12:17:01 följande:

Plussade som tidigare nämnt i torsdags (ÄL +10) men har i 2 dagar haft sparsam blödning som nu helt har avstannat.. Trots det ökar hcg och fick imorse dessa resultat... 
    Sitter på nålar inför kommande dagar, då jag idag mest troligt är på BIM -1, men nu börjar det nog landa att jag faktiskt, i alla fall just nu, är gravid.... Hjärta

Grattis!!!
  • fancyr
    Patriiiii skrev 2023-12-10 11:55:28 följande:
    Mins streckögon lurades inte, men vågar fortfarande inte tro det då detta va första månaden vi försökte och endast 2 gånger. Är helt chockad 😅 //
    Grattis!!
  • fancyr

Hur tolkar ni detta.. hade positiva äl stickor 9-10 december och idag 11 december är det negativt. Enligt mina appar är ägglossning då idag , kan det stämma? 

• fancyr
    bebissugen91 skrev 2023-12-11 07:53:19 följande:
    Skulle säga att äl dagen var 10 december.
    Har du angivit positivt äl test för båda dagarna i appen? Jag gjorde misstaget att göra det när jag först började försöka men det är bara för första dagen du ska göra det. Man brukar säga att äl inträffar dagen efter första positiva äl test. 
    Jaha man ska inte ange något test alls alt negativt i appen om det ska bli rättvist? Då var nog äl igår. Vi missade då det. Tänkte ju mysa idag 
  • fancyr
    Syskonförsök skrev 2023-12-11 08:42:34 följande:

Chansen är faktiskt störst att bli gravid om en har sex dagen innan ägglossning än dagen på ägglossning. Självklart kan en ha båda men alltid bra att ha sex dagen för positivt test! :) då finns spermierna där redo när ägget släpps.

Jaha okej, vilken tur då för det hade vi och även dagen dessförinnan :) Så sex idag, dagen efter äl , hur tolkar man det? stor chans? 
  • fancyr
    Syskonförsök skrev 2023-12-11 14:06:45 följande:

Nu finns det säkert otliga siffror på statistiken men denna info är från sen 2022 från fertilitetsstudier och skrivet av doktorer men procentsatsen kan såklart vara lite off men ganska bra att veta ca odds :)
    Kul att jag prickade in de två bästa dagarna redan då hehe .. 
  • fancyr
    Syskonförsök skrev 2023-12-11 14:06:45 följande:

Nu finns det säkert otliga siffror på statistiken men denna info är från sen 2022 från fertilitetsstudier och skrivet av doktorer men procentsatsen kan såklart vara lite off men ganska bra att veta ca odds :)
    Skulle du vilja länka till den studien? ☺️
  • fancyr

Alltså vet att detta är väldigt tidigt och kanske bara är inbillning men har som molvärk som ger molande värk i ländryggen och i låten. jag har oxå stickningar på blygdbenet och i äggstockarna. jag är extremt trött och frusen av mig. Mer än vanligt. 

sist Jag var gravid var 12 år sen så minns Inte hur det var då med symtom. 

läser i flera trådar att många ändå kan känns symtom äl+3 och framåt , kanske t.o.m. är äl+4 . vad tror ni? 

Svar på tråden Bim december 2023