• Kåtisroinen

Bim december 2023

Hittade ingen tråd för december 2023, så får väl skapa en! Testade imorse negativt, bim imorgon så försöker ta sikte mot december.
    Sjukt besviken då jag haft så himla mycket symptom. Detta blir vår trea så trodde typ inte jag kunde bli så grundlurad av mig själv när det var så tydliga symptom 😞 men så var det!

Bim-lista december 2023
    3/12 - Kåtisroinen, tredje barnet, tredje försöket

• Svar på tråden Bim december 2023
  • Iriss
    Elefanten92 skrev 2023-12-18 20:23:38 följande:

Hej, 
    hoppar in här Också. Står i väntan på IVF, då vi har 3 missfall i bagaget, sen 2,5 år tillbaka har det inte tagit sig alls? 

Har bim 24/12. 

Då jag är sån som testar i tid och otid? så tog ja ett test från Graviditetskollen, där de är sträck som indikerar. Såg väl typ knappt ett svagt streck? (iaf vad jag vill inbilla mig). 

sen tog jag ett cb-digital veckoindikator och då blev de ?Gravid 1-2 veckor?. Är det falskt positivt tror ni? Eller är det tillförlitliga test? 😳

Hejja er alla! ❤️

Åh va roligt! Grattis!❤️
  • fancyr

Grattis till er som plussat 🥳🥳

Äl+9 idag och nu på morgonen har alla symtom försvunnit och jag testade med ultra tidigt gravtest imorse som visade ett fetingminus. Vet att hcg kan vara lågt såhär tidigt inpå och att jag inte vet om det är 24 eller 25/26 december jag har bim beroende på vilken app jag vill följa. Så kan ha varit för tidigt även för ultra tidigt test. Har inga fler tester hemma nu men har beställt så lär komma i veckan.

• Kiwikiwi

Extremt svagt streck om de inte får kallas det, skugga, 7 dagar kvar till mens, räknade fel på tiden.  

• fancyr
    Kiwikiwi skrev 2023-12-19 08:48:57 följande:

Extremt svagt streck om de inte får kallas det, skugga, 7 dagar kvar till mens, räknade fel på tiden.  

Åh va spännande 😃😃
  • Flowerpower33
    Tussilago4 skrev 2023-12-18 22:05:11 följande:
    välkommen! 

Jag har också en cysta på en av äggstockarna - hur vet du att det påverkar ägglossningen? Är det vad du tror efter temperatur eller har du fått info. på annat håll med?  vill veta mer 🙂 

🤞hoppas på lyckad ägglossning för dig. 
    Nu har jag bara tre cyklar att gå på, men första cykeln hade jag också svajig och låg temperatur efter ägglossning, var då ägglossning på min cystasida. Cykeln efter hade jag på högra sidan, och då höjdes temperaturen bra. Nu är det ägglossning på vänster igen och märker att temperaturen är låg och svajig igen. Så min egna oerhört oprofessionella slutsats är att det är cystans fel haha. 

Tog progesteron blodprov 7 dagar efter förra ägglossningen och hade då 30, vilket är ok. 
    Tagit idag igen, 7 dagar efter denna ägglossning så ska se om det är skillnad på värdena :)
  • Tussilago4
    Flowerpower33 skrev 2023-12-19 12:21:41 följande:
    Nu har jag bara tre cyklar att gå på, men första cykeln hade jag också svajig och låg temperatur efter ägglossning, var då ägglossning på min cystasida. Cykeln efter hade jag på högra sidan, och då höjdes temperaturen bra. Nu är det ägglossning på vänster igen och märker att temperaturen är låg och svajig igen. Så min egna oerhört oprofessionella slutsats är att det är cystans fel haha. 

Tog progesteron blodprov 7 dagar efter förra ägglossningen och hade då 30, vilket är ok. 
    Tagit idag igen, 7 dagar efter denna ägglossning så ska se om det är skillnad på värdena :)
    Tack för svar!! Ska tänka på detta och se om det blir liknande för mig. 
  • Pälsboll

Här har vi blivit sjuka och inte kunnat mysa så mycket tyvärr. Och självklart kommer ägglossningen då med. Vi fick till det fre/lör och CB rosa visade glad gubbe vid lunchtid måndag. Tror ni det finns nån chans till plus ändå utan sex kring/på äl?

Så himla tråkigt att man ska bli sjuk o missa sina chanser. Gråter

• Natalina1451

När börjar ni räkna ner mot ägglossning ? 
    jag tyckte jag fick ett positivt lh-test igår, det här ovan. 

idag tog jag två nya och nu fattar jag ingenting. Det rosa testet är ju väldigt väldigt positivt absolut. Men tänker att det kanske är dumt att byta märke mitt i så köpte fler från RFSU som jag alltså tagit i samma kiss.. 

när borde jag ägglossa? 

• fancyr

Vad tror ni om det här testet? Ser jag i syne att jag kan ana ett streck ? är på bim -5/6
  • Iriss
    fancyr skrev 2023-12-20 17:15:15 följande:
    Vad tror ni om det här testet? Ser jag i syne att jag kan ana ett streck ? är på bim -5/6
    Så himla svårt att se men jag tycker också jag anar ett streck, hoppas!
Svar på tråden Bim december 2023