Inlägg från: Anonym (Inget på spel....) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Inget på spel....)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

anonym05swe skrev 2025-02-16 00:50:46 följande:

Samtidigt så när man läser när typ Expressen och AB skriver om folk som träffar andra så framstår det som enkelt. Är det jag som tänker för mkt? Är jag verkligen *för* rationell och borde jag agera mer spontant och bara gå för saker? Jag är inte jättespontan som person såvida jag inte gör något kreativt 

Ja, det är du som tänker för mycket. Det är vad vi försökt få dig att förstå i över 600 sidor. Du övertänker, du är för rädd för vad som kan hända om någon skulle få veta att du gillar henne, du vill veta hennes reaktioner innan du ens frågat (och du kan inte veta det innan du frågar, så Moment 22). 

Men det är ju skönt att du kan ta in det vi skrivit 718000 gånger när det står i en tidning... 
    anonym05swe skrev 2025-02-19 11:19:55 följande:

1. Hon kan tolka det som ytligt 

2. Det riskerar inte bli en privatsak (vill inte att någon annan än jag och henne vet om det) 

Så du litar inte på att hon inte kommer att berätta för allt och alla om att du frågat henne på dejt? Låter ju som en bra start på en eventuell relation... eller inte....
    anonym05swe skrev 2025-02-22 15:01:55 följande:
    Jo jag är också personlig med mina vänner men pratar inte om folk jag har känslor för direkt pga de inte har med det att göra. 
    Det kanske skulle underlätta för dig om du öppnade upp dig för dina vänner om att du gillar någon så du kan få stöd, stöttning och pepp i verkligheten om hur du ska kunna ta nästa steg. För jag gissar att det är folk som har erfarenhet av relationer eller är de som dig och sätter upp 2000 hinder för att lyckas?
    anonym05swe skrev 2025-02-22 21:36:56 följande:
    Nej jag sätter inte "upp 2000 hinder". Du kan inte på fullt allvar mena att de sakerna jag nämnt är något som inte är riktiga hinder? 

Fast om jag skulle öppna upp om det skulle jag inte nämna henne utan enbart nämna personen i pronomenform för att integritetsskydda och inte vara ngn som skvallrar. 
    Jo, du kommer på bortförklaring efter bortförklaring till varför du inte kunnat fråga henne på dejt under de 15 månader som gått sedan du startade tråden. 

Det är avståndet (är lösningsbart bara man verkligen vill)
    Det är att du inte vill stressa henne (man stressar inte någon för att man frågar om en dejt efter någon månads chattande)
    Det är för att det ör då komplicerat (vad exakt är komplicerat)
    Det är för att du inte vill att hon ska missförstå dig (vad går att missförstå?)
    Det är för att du inte vill att hon ska tro att du är ytlig (det ligger mer hos dig som mest pratar ytligt med henne)
    Det är för att du inte vill "dejta modernt" (vad tusan det nu är)
    Det är för att du inte vill att någon ska veta (vad för katastrofer skulle kunna hända om någon fick veta)
    Det är gör att du blev retad en gång när du var typ 12 för att några fick veta att du gillade någon.

Tror säkert att jag missat någon bortförklaring. 

Man skvallrar inte för att man pratar med sina vänner om någon man är intresserad av.

Och nej, INGET av det är "riktiga hinder" om man VERKLIGEN ÄR INTRESSERAD AV NÅGON! Då gör man ALLT gör att gå till dejten och relationen. 

anonym05swe skrev 2025-02-23 13:53:30 följande:

Blir också svårare att veta vad jag ska skriva efter ett tag. Inte skrivit på nästan en månad med henne ni men måste skriva imorgon med henne. 

Vill bara vara hennes 

Det är klart att det blir svårt att skriva något när du inte berättar något om vad som händer i ditt liv  dina tankar om saker och ting etc.

Varför tror du att hon inte skrivit till dig när du varit tyst? Skulle aldrig kunna låta bli att skriva på en månad till någon jag gillar. 
    Anonym (Varför ens försöka...) skrev 2025-02-23 22:58:22 följande:
    Det betyder att hon är vanligt social, trevlig och väluppfostrad, inte att hon är intresserad. Hade någon av er varit riktigt kär hade det inte tagit en hel månad av total tystnad innan du till sist drar iväg ett meddelande. Du är inte tillräckligt intresserad, och inte hon heller.

Jag får på riktigt fysiskt ont i hjärtat av tanken på att inte ha någon kontakt alls med min man på en hel månad, det skulle vara totalt hemskt! Jag vill träffa honom, prata med honom, röra vid honom och om vi inte är på samma ställe vill jag åtminstone ringa och säga godnatt eller ha någon slags kontakt. Jag tror inte att du känner så för den här tjejen, det har åtminstone inte framkommit i tråden.

Det är dags att du släpper det här nu.
    Jag har ont i kroppen redan nu över att jag ska vara på andra sidan norra halvklotet i tre veckor och inte kunna ha "direktchatt" med min älskling, som bor 1,5 timme ifrån mig, inte sommar. Det kommer att vara 9 timmars tidsskillnad.... 
    anonym05swe skrev 2025-02-23 22:27:06 följande:
    Fast vi har skrivit en del totalt så stämmer inte 
    Jag ska som sagt. Du vet att avståndet gör det svårare? Nej är inte kört 

Hon gillade mitt DM på Instagram...
    Varför tror DU att hon inte skrivit till dig under dessa veckor ni inte haft kontakt? Tycker du att det visar på ett intresse för en person att inte skriva på nästan en månad?
    anonym05swe skrev 2025-02-23 23:37:28 följande:
    Ja, jag skulle nog känna samma sak i den situationen. För mig är det jobbigt redan nu och vi är inte ens ett par i min situation. 

Vill bara öppna upp mig för henne helt. 
    Vi är inte heller ett officiellt par. Vi definierar oss inte som ett par. 

Det handlar om känslorna man har för den andre, oavsett om man är ett par eller inte. 

Om du verkligen vill öppna upp dig för henne så GÖR DET! Sluta skylla på att ni inte är ett par för att slippa faktiskt göra det. För att verkligen kunna fungera som ett par behöver man även vara vänner och för att bli vänner behöver man öppna sig även innan man är ett par!
    Anonym (Tiden går) skrev 2025-02-26 13:35:03 följande:

Undrar hur intresserad TS är egentligen av tjejen han skrivit med, han skrev ju så här i sin Stockholmstråd:

anonym05swe skrev 2025-02-26 00:00:02 följande:

Och inget ledde fram till något där än så länge. 

Är jag för optimistisk eller tar jag för lite risker? Vill verkligen bara träffa någon här i Sthlm som jag kan spendera helst livet med men om inte livet, mycket tid i en bra relation med. 

Vilken Stockholmstråd?
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?