• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2024-04-21 19:08:05 följande:
    Nej det är inte inbjudan-texten utan senaste texten som jag pratade om förut. Hon bjöd in tidigare 
    Visa inbjudan då.
  • Fiona M

Jac beklagar att hon inte var intresserad, men nu kan du gå vidare.
    Skulle du inte flytta för att plugga? Nytt liv där du är mer social och vågar var spontan och ta risker?

• anonym05swe
    Anonym (Lugn) skrev 2024-04-21 19:08:48 följande:
    Visa inbjudan då.
    Vi har skrivit i flera månader, vi känner varandra. Skulle ta jättelång tid att hitta. 
  • anonym05swe
    Fiona M skrev 2024-04-21 19:11:01 följande:

Skulle du inte flytta för att plugga? Nytt liv där du är mer social och vågar var spontan och ta risker?

Det är inte kört, ingenting har ändrats fundamentalt över den sista veckan. 

Ja, det ska jag senare men det kommer inte ändra någonting. Jag vill inte bli ihop med någon eller göra romantiska aktioner med någon i sthlm som jag inte har känslor för ändå pga har moral. 
  • Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2024-04-21 19:13:54 följande:
    Vi har skrivit i flera månader, vi känner varandra. Skulle ta jättelång tid att hitta. 
    Du skrev ju "I vår konversation nyss var det även implicit att hon bjöd in mig". 
    Hon är inte intresserad. Det är naturligtvis tråkigt för dig, men inte det minsta förvånande.
  • anonym05swe
    Anonym (Lugn) skrev 2024-04-21 19:17:40 följande:
    Du skrev ju "I vår konversation nyss var det även implicit att hon bjöd in mig". 
    Hon är inte intresserad. Det är naturligtvis tråkigt för dig, men inte det minsta förvånande.
    Hon bjöd ut mig, är i samma konversation men bara en tids sen. 

Du vet inte om hon är intresserad eller jag heller. Ska bjuda ut henne till någon aktivitet oss två snart för att lära känna henne mer. Hon vet inte om jag är intresserad heller för ingenting i vår konversation har rört kärlek eller känslor.
  • Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2024-04-21 19:20:39 följande:
    Hon bjöd ut mig, är i samma konversation men bara en tids sen. 

Du vet inte om hon är intresserad eller jag heller. Ska bjuda ut henne till någon aktivitet oss två snart för att lära känna henne mer. Hon vet inte om jag är intresserad heller för ingenting i vår konversation har rört kärlek eller känslor.
    Säger det för sista gången. Du kan inte läsa signaler. Men visst, bjud ut henne igen. Tyvärr kommer hon att säga nej. Igen.
  • Anonym (r)

blalblalbalblablalblalballblallalallalallalallalalallallalalallalalAIblablalbalblablalbalblamåstefolksvareblalhahahahahahah

• anonym05swe
    Anonym (Lugn) skrev 2024-04-21 19:24:50 följande:
    Säger det för sista gången. Du kan inte läsa signaler. Men visst, bjud ut henne igen. Tyvärr kommer hon att säga nej. Igen.
    Hon bjöd ut mig, jag har inte bjudit ut henne. Med det sagt hade gärna bjudit ut henne snart. Vill verkligen träffa henne som nämnts tidigare.
  • anonym05swe
    Fiona M skrev 2024-04-21 19:11:01 följande:

Så jag borde enligt dig när jag flyttar överväga andra tjejer och försöka vara mer social, gå på fester, dejta mer? 

Jag vill liksom enbart dejta för att det ska leda till att leva tillsammans med barn i ett älskande hem. 
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?