• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-04-22 12:11:12 följande:

För hon inte är särskilt aktiv på sociala medier överlag, lägger sällan ut saker m.m (likt jag själv). Jag eller henne har inte ens pratat någonting om relationer osv. 

Ja, hon bjöd in mig. Jag bjöd inte in henne till spelningen. 

Det är inte kört men det är jobbigt att ha burit dessa känslor i flera månader. 

Om hon bjöd in dig, vad exakt sagon? Du fattar väl att det avsågs att du fick tagga med henne och gänget, inte bara du och hon?
  • Anonym (...)

Klart att det är en inbjudan att säga att någon får hänga med, inget fel alls att kalla det för en inbjudan.

• Anonym (...)

TS är väl heller inte intresserad då om man ska tolka beteendet som vissa av er? Ni skriver att hon inte tar några initiativ men TS har väl inte tagit fler initiativ än henne? 

• Anonym (Tiden går)
    Anonym (...) skrev 2024-04-22 15:51:28 följande:

TS är väl heller inte intresserad då om man ska tolka beteendet som vissa av er? Ni skriver att hon inte tar några initiativ men TS har väl inte tagit fler initiativ än henne? 

Han är säkert intresserad, men jag håller med dig, han agerar inte som att han är intresserad. 
  • Anonym (X)
    Anonym (...) skrev 2024-04-22 15:51:28 följande:

Ja, och vi vet att TS är intresserad men han har för mycket regler (skriven gång i veckan, vänta 5 dejter för att säga att han gillar henne och så vidare) och är för passiv för att det ska hända nåt.
    Hon agerar inte alls så jag tror inte heller hon är intresserad.
    Anonym (...) skrev 2024-04-22 15:48:53 följande:

Klart att det är en inbjudan att säga att någon får hänga med, inget fel alls att kalla det för en inbjudan.

Inte en inbjudan bara de två som TS verkar tro, bjuda med honom med henne och gänget, inte bjuda ut honom (som TS skrivit)
  • Anonym (X)

TS borde ha agerat för länge sen, nu är det för sent.

• anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2024-04-22 16:07:48 följande:

TS borde ha agerat för länge sen, nu är det för sent.

Vi kommer ses i sommar och jag ska dm:a henne mer. Hon vet inte att jag är intresserad och ja, som folk skrivit tidigare. Jag hade helst gärna varit ihop med henne nu (pratade om att vara det i maj) men jag har inte agerat. 

Jag tror inte det är för sent iom att hon inte har en aning.

• Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-04-22 17:05:26 följande:

Vi kommer ses i sommar och jag ska dm:a henne mer. Hon vet inte att jag är intresserad och ja, som folk skrivit tidigare. Jag hade helst gärna varit ihop med henne nu (pratade om att vara det i maj) men jag har inte agerat. 

Hon fattar att du gillar henne men du borde agerat för att få svar direkt.

Hade hon varit intresserad hade hon skrivit först en enda gång, försökt att ni skulle träffas ett annat datum när konserten inte funkade och så vidare.
  • Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2024-04-22 17:05:26 följande:

Fast det är ju med organisationen. Du har ju själv sagt att ni inte hinner umgås ensamma där. Så vad ska det leda till?
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?