• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Anonym (Varför ens försöka...) skrev 2025-03-12 11:24:47 följande:

Varför startade du ens en tråd? Du vet ju redan allting.

Nej, vet inte allting
  • anonym05swe
    Anonym (Varför ens försöka...) skrev 2025-03-12 11:48:09 följande:
    SkrattandeSkrattandeSkrattandeDrömmer
    Nähä, OK. För du ställer nästan inga frågor i tråden. Det är vi andra som ställer frågor till dig, som du besvarar korthugget och tvärsäkert. Du vet hur dåligt modern dejting fungerar och vilka orimliga krav influencers ställer på killar, och du vet att universitetet har dåliga examinationsformer och du vet att du inte får något jobb på grund av LAS, och du vet helt säkert att du inte har autism. Autism är för övrigt något dåligt och en anklagelse.
    Jo jag har ställt en mängd frågor. Urspruningslägget har en del bara del....
  • anonym05swe
    Anonym (Hej) skrev 2025-03-12 19:15:00 följande:
    Vi har redan gått igenom det här. Verkligheten finns där ute men du verkar inte röra dig alls bland folk om du tror att listor och sociala medier är sanningen.

Se dig runt bland dina vänner/bekanta och se vilka som har fått flickvänner, verkar de passa in i den långa listan du beskrev? Varför letar du problem där det inte finns några?

Har du några vänner du umgås med eller är du helt utlämnad till nätet hela dagarna? Är det det som gör att du är helt världsfrånvänd?

Jo, det gör jag 

Många är inte i långsiktiga relationer som sagt utan går mellan flera relationer lite hur som helst

Ja, jag umgås med vänner

Inte mitt fel att de moderna dejtningnormerna suger

• anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-03-12 12:22:21 följande:

Vem tror du vet mest om att dejta? Du som aldrig gjort det eller de som har det?

Vem tror du vet mest om förhållanden? Du som aldrig haft ett eller de som har?

Utveckla gärna ditt svar med varför du tror som du gör.

Inte sagt att jag vet mest men jag har också gått på dejt och det gick inte särskilt bra pga modern dejtning

Inte sagt att jag vet mest men många går mellan många relationer för att folk inte ens vågar vara öppna innan de går in i en relation

• anonym05swe
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2025-03-13 21:22:47 följande:
    Så du har varit på dejt? En eller flera?

Vad hände? Eftersom du skriver att det inte gick särskilt bra.

Vad är det som får dig att tro att det var det du kallar "modern dejting" som ställde till det?

Ibland är man bara inte rätt för varandra. Passar inte ihop. Klickar inte. Det behöver inte alls ha med "modern dejting" att göra.

Var på en dejt som var stendöd. Om det är så dejtning ska vara är det inte så roligt med sådan typ av dejtning 

För att det är så dejtningnormerna är 

Ja, det vet jag

• anonym05swe
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2025-03-14 06:03:15 följande:
    Du har varit på EN misslyckad dejt och skyller på dejtingnormer?

Det kan inte ha varit så att du och tjejen bara inte klickade?

Många har varit på lyckade dejter. Dejtar de inte ?modernt? då?

Det känns som du medvetet svarar korthugget för att slippa förklara dig närmare.

Å andra sidan är det ingen annan än du som drabbas av att du skyller dina tillkortakommanden på omständigheterna, eller på yttre faktorer. Din inställning kommer inte att föra dig närmare en kärleksrelation, men det är ju ingen annans problem. 
    Dejtningnormerna i sig är sjukt dåliga och ja, vi klickade inte samtidigt som det. 
    Jo men det är oftast samma personer som byter partner från kvartal till kvartal. Jag vill personligen göra allt för henne och vara i en relation med henne. Gillar henne mkt för den hon är och tycker hon har bara bra egenskaper (inte sett ngt negativt alls). 
  • anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2025-03-14 09:54:19 följande:

Samma snack i över ett år. 

Ändå kommer du inte längre än ett opersonligt meddelande i månaden. 

Det är bara du som förlorar på det du gör/inte gör. Det spelar ingen roll hur mkt du är emot det du kallar modern dejting. Det är ändå de som faktiskt dejtar som är vinnarna, för de kommer att hitta någon att ha en relation med. 

Men du som inte ens vågar fråga henne om en dejt kommer bara att stå där och titta på. På fel sida om den höga mur du byggt upp. 

Jag försöker, medvetet valt att inte dejta andra heller. Är dock inte enkelt iom att jag varit i samma dm ett tag. Trodde hon redan iom att jag började dm:a henne och aktivt ställa frågor skulle inse att jag vill bjuda ut henne men det har hon inte insett verkar det som. 

Jag vill inte dejta för dejtandets skull utan enbart träffa personer som jag kan se mig själv långsiktigt med. 

Jag försöker som sagt

• anonym05swe
    Anonym (Jonna) skrev 2025-03-14 09:58:30 följande:

Och nej, det är ingen "anklagelse". Det är ett påpekande om en möjlig förklaring till varför du har det svårt på flera områden i livet, och skulle kunna leda till att du får adekvat stöd som hjälper dig framåt.

Det är en "förklaring" helt utan grund i någonting
  • anonym05swe
    Anonym skrev 2025-03-14 10:35:43 följande:
    Det kan ju diskuteras. Ivrigt ...

Du har fortfarande inte svarat på HUR dessa "dejtingnormer" har med dig och den aktuella tjejen att göra? Vad spelar det för roll vilka normer som möjligen råder för andra? 
    Jag vet inte om vad hon har för krav i dejting så vet inte om hon gillar de dejtningnormerna eller ej. 

Jag vill bara vara hennes 
  • anonym05swe
    Anonym (Inget på spel....) skrev 2025-03-14 11:07:09 följande:
    Hon har säkert förstått men är inte intresserad av dig på det viset. Det är därför hon aldrig tar kontakt först när det varit tyst ett tag. Däremot så är hon väluppfostrad och svarar när du skriver. 

Du ville alltså att hon skulle ta första steget och bjuda ut dig?

Jag tror mer att hon inte vet om det iom att jag inte på något sätt ens anspelat på det.

Sade inte det

Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?