• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Anonym (X) skrev 2025-03-15 18:51:18 följande:
    Om det inte går är det för att hon inte vill.
    Om ni båda ville skulle ni söka er till varandra.
    Jag pratade om det fysiskt inte får. Kan bjuda ut henne ändå och se hur det går. 

Hatar detta läge enormt på riktigt.. 
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-03-15 20:00:55 följande:

om 2 personer vill prata med varandra ostört går det att få till vad ni än är på. Lovar. 

Hon vill inte.

Nä vi var för långt ifrån varandra under eventet

Det går inte att veta än
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-03-15 20:16:44 följande:
    Det här är det du inte fattar men alla andra gör det:

Om 2 personer vill prata med varandra hittar de ett sätt.
    Hon vill inte.
    Du missförstår...
  • anonym05swe

Vill bara för allt i världen träffa den rätta kvinnan 

Vet att jag vore en bra pojkvän då jag är lojal, spontan och öppen

Men modern dejtning suger

• anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-03-15 20:37:54 följande:
    Det här var alltså förstå gången du träffade henne sen i juli, och du fick inget tillfälle att prata enskilt med henne?
    Hon är inte intresserad.
    Hur kan du tro att hon är det?

Om man är intresserad av nån och man inte träffat den på 8 mån (och inte kommer träffa den på flera månader till) så ser man till att prata enskilt med den.
    Pga logistiken bara 
    För vi har skrivit länge 

Gick inte pga logistik. Att vara singel är jättetråkigt på alla nivåer
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-03-15 20:38:30 följande:
    Nej.

Du suger på att umgås med folk.
    Nej absolut inte 
  • anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2025-03-15 22:32:30 följande:
    Ändå orkar du inte gå fram till henne under eventet. Avståndet var tydligen för långt. 
    Handlar inte om det, fanns ingen tid i schemat tyvärr. Jag orkade med god marginal och gick så fort jag såg henne och pratade med henne (men då i grupp då det inte gick)
  • anonym05swe
    Anonym (Hej) skrev 2025-03-15 20:40:37 följande:
    Hur kan modern dejtning ha någonting att göra med att du är för feg för att fråga henne om ni kunde ta en kort fika idag?

Så länge du fortsätter skylla på yttre omständigheter kommer du aldrig att komma dit du vill, det är bara du som kan ändra ditt liv. Så som du väljer att leva idag och skylla på allt och alla hjälper dig inte alls, dessutom stämmer inga av dina ursäkter vilket gör det hela ännu löjligare.

Att du har mage att kalla mig feg när jag valde att slida in i hennes dm:s helt utan förvarning och skulle vara jätteärlig om allting om hon undrade någonting. Jag har aldrig ljugit för henne ex. 

Vad ska jag göra då? Låtsas som att modern dejtning är perfekt? Tro att det är bra att dejta med en person/vecka? 

Allt jag vill är att träffa den rätta kvinnan som kan leda till ett långsiktigt stabilt och kärleksfullt förhållande som inte är tråkigt 

• anonym05swe
    Anonym (Varför ens försöka...) skrev 2025-03-16 13:23:22 följande:
    Vilket är en bra målsättning. Hur tänker du ta dig dit?

Du behöver inte må dåligt över att du inte tagit ytterligare kontakt med tjejen nu under eventet, för du är inte speciellt intresserad av henne. Egentligen. Du har använt den här tråden och alla dina tankar och fantasier om den här tjejen som en verklighetsflykt.
    Dags att möta verkligheten nu!
    Vet inte exakt 
    Jo det gör jag för är djupt intresserad av henne. Inte en verklighetsflykt på något sätt. 
  • anonym05swe
    Anonym (Hej) skrev 2025-03-16 14:55:59 följande:
    Ångrar du dig idag att du inte frågade om en träff igår?
    Jag försökte
  • anonym05swe
    Anonym skrev 2025-03-16 22:14:32 följande:
    anonym05swe skrev 2025-03-16 14:58:24 följande:
    Jag försökte
    Fattar du inte frågan?

Varför är det såhär VARJE gång någon ställer en fråga? Du svarar ALDRIG på den, utan skriver "Inte mitt fel" eller "Inte sagt att ...". Frågan ger du kompletta fan i. Hela tiden.
    Just den här frågan löd alltså: Ångrar du idag att du inte frågade om en träff igår?
    Alltså, fattar du?

HUR är "Jag försökte" ett svar på den? Du försökte ångra dig, menar du?

Inser du varför du upplevs som inkapabel till kommunikation och som att du aldrig svarar? Och då var ju detta ändå som du faktiskt skrev något alls. Det är nästan så att frågeställare ska känna sig lite ärad, bara av det.
    Även jag är mycket nyfiken på hur själva försöket att fråga yttrade sig. Du öppnade käften och var precis på gång men i sista stund råkade du istället säga "Hej. Inte sagt att det är mitt fel!", eller? Hur gick försöket och det påföljande misslyckandet till?

Nej, du missuppfattade

Gick bara rent logistiskt inte att kunna prata själv med henne

• anonym05swe
    Anonym (Varför ens försöka...) skrev 2025-03-17 08:14:16 följande:
    Nä, men då så. Då kan du släppa det här.

Hur tänker du kring dina studier och/eller jobb? Anmälan till höstens universitetsutbildningar öppnar idag!
    Nä är inte över för det 

Ska plugga sommarkurser (har redan sökt) så jag får CSN till HT samtidigt som jag söker jobb
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-03-17 13:21:41 följande:

Hallå?
    1 eller 2?

Fanns inte möjlighet att där prata ensamma
  • anonym05swe
    Anonym (Hej) skrev 2025-03-17 17:05:28 följande:
    Men det visste du ju innan så frågan är varför du lämnade allt åt slumpen istället för att agera? Jag tyckte du skulle fråga henne innan så att ni åtminstone kunde försöka träffas men det vågade du inte och nu står du här... på exakt samma plats som innan.

OM du hade agerat hade det kunnat vara två saker som hänt nu: 1. ni hade träffats och saker hade gått framåt
    2. du hade fått ett nej och du hade kunnat gå vidare

Istället är du nu kvar i limbot vilket vi alla misstänker att du vill vara i eftersom då får du behålla din dröm.
    Nej vill inte vara i detta limbot
  • anonym05swe
    Anonym skrev 2025-03-17 11:32:37 följande:
    Originalfrågan var en Ja- eller nej-fråga. Ångrade du dagen efter att du inte hade frågat? Du har fortfarande inte svarat.
    Ångrar eller ångrar, jag försökte allt jag kunde
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?