• Tom Araya

Därför röstar jag inte på SD.

Jag har tidigare betraktat mig som hemmahörande i högern, då jag är mot ständigt nya och högre skatter, mot pengaslöseri, mot en allt för generös migration, för kärnkraft, för ett starkt försvar, för ett starkt rättsväsende, för ordning och reda samt en bra skolutbildning även för duktiga elever.

Jag har inte ändrat åsikt i detta med åren.

Men så kom Reinfeldt och vände upp och ner på vad vi tidigare betraktat som typisk höger- eller vänsterpolitik.

Som ung/ung vuxen i början av 90-talet intresserade jag mig för Sverigedemokraterna och röstade nog på den vid något riksdagsval där. Jag har senare röstat på SD i något kommunal- eller landstingsval.

Men nu har jag kommit fram till jag inte alls är höger, utan vänster, för jag är inte bara emot att Ibn Rushd driver skolor, utan även hela systemet med privata skolor vars verksamhet finansieras med skattemedel.

Slutligen så är jag för det sjuk- och socialförsäkringssystem som vi alla bidrar till och som Socialdemokraterna byggt upp.

Så förutom nassebkgrund, rasasmanklagelser, mm, så kan jag inte rösta på sd något mer, för SD är ju höger och vill nedmontera det jag anser är positivt för vårt samhälle.

Jag anser också att de allmännyttiga bostadsbolagen med byggande och förvaltande av hyresbostäder är fördelaktigt för hela samhället.

Så därför kan jag inte rösta på sd eller på blått/höger något mer.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-12-29 09:39
    Det blev lite konstigt när jag försökte att redigera styckesindelning mm, funkar inte som det borde på FL + att skrivfältet blir stört av långa trådstarter. Meningen som börjar med "till sist..." skulle såklart ha legat sist.

• Svar på tråden Därför röstar jag inte på SD.
  • Tom Araya

Jag passar inte in inom vänstern när Israel-Palestina-frågan kommer upp heller...

• Tom Araya

Just nu är jag förövrigt rätt förbannad på SD och högerfalangen bortom, då de motarbetar NATO-anslutning och stöd till Ukraina.

• Tow2Mater
    Tom Araya skrev 2023-12-29 23:04:10 följande:

Just nu är jag förövrigt rätt förbannad på SD och högerfalangen bortom, då de motarbetar NATO-anslutning och stöd till Ukraina.

Du verkar vilja ha allt bara på ditt sätt. Ska du starta ett eget parti?
  • Anonym (Jesus)

Men jesus, maria magdalena, herregud varför röstar ni överhuvudtaget fortfarande?
    Visste inte ens att det fanns såna outbildade människor kvar ens, suck!

Det spelar ingen som helst roll vilka ni röstar på, eller vilka som "vinner" valet.
    För det spelar ingen roll om det är dom eländiga sossarna eller dom rasistiska SD som vunnit --när regeringen samarbetar sinsemellan bakom STÄNGDA DÖRRAR i allafall..

Allt är bara en teater för eran skull.. För er i Sverige (svenskar är dom mest godtrogna i världen och tror ff på något som kallas regering o att regeringen kommer ordna upp alla problem i era fattiga liv.

Nej..Tyvärr ingen annan än DU själv kan ordna upp ditt liv..Regeringen kommer aldrig någonsin att hjälpa er pga att ni är fattiga, mår dåligt, har andra problem, osv. Det får ni fixa helt själva utan någon regering.

Därför röstar inte jag alls för det är en teater för dumbommar som inte förstår att allt är en illusion.. Det kommer aldrig bli bättre för er som älskar regeringen o väntar på att dom ska göra rätt för sig innan ni kan börja leva igen.
    Då får ni vänta tills ni dör- garanterat!

Ta ansvar för era egna liv istället utan att skylla på regeringen, så kanske kanske ni kan må bra till slut.

• TvillingmammaVästgöte
    Anonym (Q) skrev 2023-12-29 22:03:48 följande:
    Nu vill han inte riva alla moskeer och inkräkta på grundlagen om religionsfrihet, däremot vill han riva de moskeer där ett osunt, odemokratiskt, homofobiskt, antisvenskt och antisemitiskt klimat grundläggs och sprids.

Ofta tas saker ur sitt sammanhang.

Jag hörde honom själv i en intervju och de var inte bara odemokratiska moskeer han angrep. Han anser att man inte får ha muslimska symboler. 

Då inkräktar man på religionsfriheten. 

Religionsfrihet är något som förenar alla demokratiska och fria länder. 

• Anonym (Jag förstår)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2023-12-30 08:07:50 följande:

Jag hörde honom själv i en intervju och de var inte bara odemokratiska moskeer han angrep. Han anser att man inte får ha muslimska symboler. 

Varför ljuger du? Eller är det bara svenska du har svårt med? 
  • Anonym (Jag förstår)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2023-12-30 08:07:50 följande:

Jag hörde honom själv i en intervju och de var inte bara odemokratiska moskeer han angrep.

Du kan ju ta och visa exakt den intervjun du sett så vi andra höra det som du "hört" med...
  • Anonym (Jag förstår)

Religionsfrihet är inte att ha en massa extremister här i Sverige.

• TvillingmammaVästgöte
    Anonym (Jag förstår) skrev 2023-12-30 08:50:10 följande:
    Varför ljuger du? Eller är det bara svenska du har svårt med? 
    Han pratade om halvmånar, minareter mm, de fick inte synas i stadsbilden. 
  • TvillingmammaVästgöte
    Anonym (Jag förstår) skrev 2023-12-30 08:50:55 följande:
    Du kan ju ta och visa exakt den intervjun du sett så vi andra höra det som du "hört" med...

Inte så lätt då det var på linjär TV. 

Men vi får se vilken linje han och SD håller inför valet. 

För mig är dock religionsfrihet oerhört viktigt och en del av vår demokratiska frihet. 

Man river inte vare sig kyrkor eller moskeer. Eller synagogor. 

Svar på tråden Därför röstar jag inte på SD.