• Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

• Svar på tråden Han vågar inte
  • Lynx123
    Anonym (Deppig) skrev 2024-04-03 07:25:27 följande:

Grejen är den att för mig VAR  det en väldigt stor grej. Jag fattar att det låter fånigt men jag upptäckte saker hos mig själv som jag inte visste att jag saknade. Det är första gången jag har varit kär och första gången som det kändes som att det var besvarat. Första gången någon säger att de älskar mig med eftertryck (och då räknar jag faktiskt in familj här) och första gången någon håller om mig. Och första gången som jag tillåter mig själv att bli kär och vara sårbar. 

Jag är så jävla ledsen för att den här lådan öppnades, de här känslorna hade gärna fått stanna där de var. Outforskade. 
    Jag saknar så otroligt hur han kunde hålla om mig om natten eller bara ta min hand när vi var ute. Ingen människa jag har mött har haft det här kärleksspråket och då menar jag inte bara mot mig utan även mina föräldrar och andra i min närhet. 

Jag fattar att det känns stort, det gör jag verkligen. Men allt det du beskriver i form av närhet och kärleksuttryck är inte unikt för honom på något sätt - tvärtom. Det som är unikt är att du inte varit med om det förut, och därför blir.det en stor grej just nu. Med tiden kommer du att bli kär igen och uppleva härliga stunder med andra, och då kommer du se att den här snubben inte var en så stor grej. Du får ha tålamod och ägna dig åt annat under tiden, men det BLIR bättre. Alla män är inte otrogna lögnare...jag lovar!
  • Anonym (Deppig)
    Lynx123 skrev 2024-04-03 08:36:58 följande:
    Jag fattar att det känns stort, det gör jag verkligen. Men allt det du beskriver i form av närhet och kärleksuttryck är inte unikt för honom på något sätt - tvärtom. Det som är unikt är att du inte varit med om det förut, och därför blir.det en stor grej just nu. Med tiden kommer du att bli kär igen och uppleva härliga stunder med andra, och då kommer du se att den här snubben inte var en så stor grej. Du får ha tålamod och ägna dig åt annat under tiden, men det BLIR bättre. Alla män är inte otrogna lögnare...jag lovar!
    Och nu talar min offerkofta när jag säger att om risken är att känna så här igen så vill jag inte ha det 😅 Finns inget som är värt det. 

Men tack, tack, tack för att du försöker muntra upp mig. Jag uppskattar det verkligen ❤️
  • Lynx123
    Anonym (Deppig) skrev 2024-04-03 09:13:49 följande:
    Och nu talar min offerkofta när jag säger att om risken är att känna så här igen så vill jag inte ha det 😅 Finns inget som är värt det. 

Men tack, tack, tack för att du försöker muntra upp mig. Jag uppskattar det verkligen ❤️
    I know - tro mig, men det kommer! Det är lite som att ha hund...man överlever dem och sorgen är förskräcklig men de var värda varje sekund och det är svårt att gå för länge utan en ny pälsbebis. Med skillnaden att de är trogna och fina. Livet är fullt av erfarenheter - både bra och dåliga, och det viktiga är att vi lär oss och går framåt.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-04-03 07:06:53 följande:
    Jag är helt med dig, han har betett sig rent svinigt förutom mor sin fru också mot mig. Helt ärligt. 
    Ja,han har betett sig som ett svin mot er båda.
    Men kanske framförallt mot sin fru.
    Du visste trots allt vad du gav dig in på.
    Men visst är det svinigt att hålla dig på halster som han har gjort och inte kunna ge dig ett ärligt svar.
  • Anonym (Deppig)
    molly50 skrev 2024-04-03 13:21:55 följande:
    Ja,han har betett sig som ett svin mot er båda.
    Men kanske framförallt mot sin fru.
    Du visste trots allt vad du gav dig in på.
    Men visst är det svinigt att hålla dig på halster som han har gjort och inte kunna ge dig ett ärligt svar.
    Man får bara hoppas att antingen han eller hon tar tag i det och de separerar. Kanske utan att alla möjliga sidospår kommer fram. De skadar nog mer än de förklarar, för det är ju inte pga mig de har det dåligt. Jag har ju tillkommit sen.

Och ärligt svar, velat fram och tillbaka. Jag har bett honom att inte leka med mig och det är så jävla dumt att påbörja allt igen när jag trots allt fick mitt avslut som jag ville ha. Varför tyckte han att det var nödvändigt att ta upp kontakten och till och med fråga om jag ville flytta in? Så otroligt onödigt. 
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-04-03 20:01:41 följande:
    Man får bara hoppas att antingen han eller hon tar tag i det och de separerar. Kanske utan att alla möjliga sidospår kommer fram. De skadar nog mer än de förklarar, för det är ju inte pga mig de har det dåligt. Jag har ju tillkommit sen.

Och ärligt svar, velat fram och tillbaka. Jag har bett honom att inte leka med mig och det är så jävla dumt att påbörja allt igen när jag trots allt fick mitt avslut som jag ville ha. Varför tyckte han att det var nödvändigt att ta upp kontakten och till och med fråga om jag ville flytta in? Så otroligt onödigt. 
    Om hon hade vetat vilket svin han är så hade hon kanske gjort det.
    Men oavsett om någon av dem gör det,vill du verkligen vara tillsammans med någon som du vet kan bete sig så svinigt?
    Kan han göra så mot sin fru så finns det ju ingenting som säger att han inte skulle kunna göra samma sak mot dig sen.
    Han kan ju bara skylla på att han mår dåligt...^^

Du borde ha bett honom sluta kontakta dig och sen blockat honom.
    Åtminstone för ett tag,tills du har kunnat släppa taget och gå vidare med ditt liv.
  • Anonym (Deppig)
    molly50 skrev 2024-04-03 20:25:47 följande:
    Om hon hade vetat vilket svin han är så hade hon kanske gjort det.
    Men oavsett om någon av dem gör det,vill du verkligen vara tillsammans med någon som du vet kan bete sig så svinigt?
    Kan han göra så mot sin fru så finns det ju ingenting som säger att han inte skulle kunna göra samma sak mot dig sen.
    Han kan ju bara skylla på att han mår dåligt...^^

Du borde ha bett honom sluta kontakta dig och sen blockat honom.
    Åtminstone för ett tag,tills du har kunnat släppa taget och gå vidare med ditt liv.

Jadu, 
    jag vet ju från ett annat håll att det är dåligt där och varit i många år. Och visst är risken överhängande att det händer igen. En gång otrogen alltid otrogen, det pratade vi om från början och jag var tydlig med att det inte är något för mig (men vem är det egentligen något för? Knappast någon). 

Nej, det kommer inte bli något mer, jag kan inte riskera att det händer även mig. Men det betyder inte att jag inte sörjer det jag hoppades på. Och jag vet att jag är dum, men jag vill så gärna att han ska höra av sig. Tittar på telefonen varje dag och hoppas att varje meddelande är från honom.
    Vet att jag borde blocka, men jag är inte där än. 

• molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-04-03 21:07:11 följande:

Jadu, 
    jag vet ju från ett annat håll att det är dåligt där och varit i många år. Och visst är risken överhängande att det händer igen. En gång otrogen alltid otrogen, det pratade vi om från början och jag var tydlig med att det inte är något för mig (men vem är det egentligen något för? Knappast någon). 

Nej, det kommer inte bli något mer, jag kan inte riskera att det händer även mig. Men det betyder inte att jag inte sörjer det jag hoppades på. Och jag vet att jag är dum, men jag vill så gärna att han ska höra av sig. Tittar på telefonen varje dag och hoppas att varje meddelande är från honom.

Ja,och du vet ju inte heller om han kanske haft fler än dig bakom sin frus rygg.
    Men,som sagt,även om hon får veta och väljer att lämna så är han ju inget at satsa på.
    Det har han ju bevisat med all önskvärd tydlighet.

Nej,det är bra att du har den inställningen.
    Men för sin egen skull så tror jag det är bra om du slutar titta på telefonen och vänta på att han ska höra av sig.
    Och skulle han göra det så svara inte.
    Eller gå åtminstone inte på hans snack igen om att träffas osv.
    Du vet ju vad han går för nu.
  • Anonym (facepalm)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-04-03 21:07:11 följande:

Jadu, 

Och du kommer heller aldrig komma dit så länge du väljer att låta honom bestämma för när du sitter och väntar på att han ska ta kontakt så ger du honom kontrollen över ditt liv, skriver han ett meddelande och vill träffas så kommer du springandes, vill han skita i dig så sitter du där och väntar tills han får lust att ses igen.

Vore det inte bättre om DU tar kontrollen över DITT liv? Klarar du inte det själv så finns det ju hjälp att få, tex samtalsterapi.
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (facepalm) skrev 2024-04-04 13:07:25 följande:
    Och du kommer heller aldrig komma dit så länge du väljer att låta honom bestämma för när du sitter och väntar på att han ska ta kontakt så ger du honom kontrollen över ditt liv, skriver han ett meddelande och vill träffas så kommer du springandes, vill han skita i dig så sitter du där och väntar tills han får lust att ses igen.

Vore det inte bättre om DU tar kontrollen över DITT liv? Klarar du inte det själv så finns det ju hjälp att få, tex samtalsterapi.
    Det vet du inget om. Men rimligtvis kan man ju utgå från att jag skriver här när jag är ledsen och i obalans och inte de dagar när jag mår bra. Det är ju de dåliga dagarna jag behöver lufta mina tankar och helst av allt skulle vilja ha stöd. Så klart hade stöd av vänner och familj varit bättre men just nu funkar inte det. 

JA, jag är skitledsen över att jag föll för en upptagen man med mental ohälsa. Jag är ledsen för MIN skull för han gjorde MIG ledsen. Jag vet att han behandlat sin fru respektlöst men det här är MIN tråd. 
    JA, jag vill gå vidare men det är inte gjort på en dag. Vissa dagar känns bättre och vissa dagar känns det som att jag ska gå sönder. Saknar honom nåt överjävligt och kan inte ens tänka mig att jag skulle kunna känna så för någon annan. 
    Jag hoppas fortfarande att han ska säga förlåt. Det kan jag inte hjälpa. 

Och jag kämpar varje dag med att inte skriva till honom. Har inte gjort det,  kommer nog inte göra heller. Jag är så jävla rädd att han har blockat mig, och samtidigt vill jag veta om det verkligen var så enkelt för honom som jag plågar mig själv med att tro. 
Svar på tråden Han vågar inte