• Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

• Svar på tråden Han vågar inte
  • Anonym (o)
    Anonym (Ursäkter) skrev 2024-11-25 19:16:09 följande:
    Och ändå är det den relation han väljer.
    Vet inte var du vill ha sagt med det. Det betyder inte att det inte är en skitrelation så som han behandlat sin fru, en falsk relation vald av en falsk skitstövel är ingenting att hänga i julgranen.
  • Anonym (Ursäkter)
    Anonym (o) skrev 2024-11-26 18:09:46 följande:
    Vet inte var du vill ha sagt med det. Det betyder inte att det inte är en skitrelation så som han behandlat sin fru, en falsk relation vald av en falsk skitstövel är ingenting att hänga i julgranen.
    Det jag vill ha sagt är att han, oavsett dina åsikter, har valt och fortsätter att välja sin fru.
  • Anonym (o)
    Anonym (Ursäkter) skrev 2024-11-26 18:12:29 följande:
    Det jag vill ha sagt är att han, oavsett dina åsikter, har valt och fortsätter att välja sin fru.
    Och att han valt det är inget som ändrar nåt alls, det är fortfarande en falsk relation om han bedrar och ljuger för sin fru.
  • Anonym (Varit där)

Jag fortsätter att förvånas över inlägg där man refererar till hans hustru. Förstår inte riktigt vad man vill säga genom att dra in henne i det hela.  Hon har ingenting med TS problem att göra

Vi vet ingenting om deras förhållande, Hon kanske rent av har gett honom grönt ljus att ha en relation med TS, så länge han inte lämnar familjen. 

Inte ovanligt, har själv varit med om detta i min bekantskaps krets.

En relation är en relation oavsett om man är gifta/sambo eller ej.  Falska relationer har jag aldrig hört talas om

• Anonym (Ursäkter)
    Anonym (Varit där) skrev 2024-12-04 14:54:34 följande:

Jag fortsätter att förvånas över inlägg där man refererar till hans hustru. Förstår inte riktigt vad man vill säga genom att dra in henne i det hela.  Hon har ingenting med TS problem att göra

Vi vet ingenting om deras förhållande, Hon kanske rent av har gett honom grönt ljus att ha en relation med TS, så länge han inte lämnar familjen. 

Inte ovanligt, har själv varit med om detta i min bekantskaps krets.

En relation är en relation oavsett om man är gifta/sambo eller ej.  Falska relationer har jag aldrig hört talas om

Jag tycker nog att frun i största grad är en del av historian. Det framgår inte någonstans att de skulle ha en öppen relation.
  • Anonym (Deppig)

Jag håller med om att hon hör till historien, men hans historia och inte min. Mina känslor och vad jag har upplevt med honom är mellan oss två. Så hur jag har handlat i det här har inget att göra med att förstöra för henne utan enbart för att jag var lycklig med honom. 

Så vitt jag vet så har de inte ett öppet förhållande.

• Anonym (Varit där)
    Anonym (Ursäkter) skrev 2024-12-04 15:59:49 följande:
    Jag tycker nog att frun i största grad är en del av historian. Det framgår inte någonstans att de skulle ha en öppen relation.
    Det framgår inte heller att de inte har det, därför ska man inte anta att de inte har det.

Det par jag känner går inte ut med att de har ett öppet förhållande och egentligen är det inte öppet heller eftersom det bara avser en speciell kvinna. Som jag förstod det så var mannen på väg att lämna men övertalades av frun. Det gäller till barnen gått ut gymnasiet, vilket är 2,5 år till.  Jag tror faktiskt att frun har någonting på gång också. 

Tror att det är vanligare än man tror. De som säger att de skiljs som vänner har kanske något sådant bakom sig.
  • Anonym (Ursäkter)
    Anonym (Varit där) skrev 2024-12-04 17:38:12 följande:
    Det framgår inte heller att de inte har det, därför ska man inte anta att de inte har det.

Det par jag känner går inte ut med att de har ett öppet förhållande och egentligen är det inte öppet heller eftersom det bara avser en speciell kvinna. Som jag förstod det så var mannen på väg att lämna men övertalades av frun. Det gäller till barnen gått ut gymnasiet, vilket är 2,5 år till.  Jag tror faktiskt att frun har någonting på gång också. 

Tror att det är vanligare än man tror. De som säger att de skiljs som vänner har kanske något sådant bakom sig.
    Vi får väl utgå från vad TS skriver kanske?
  • Anonym (Varit där)
    Anonym (Ursäkter) skrev 2024-12-04 17:43:53 följande:
    Vi får väl utgå från vad TS skriver kanske?
    Hon skriver absolut ingenting om frun så varför blanda in henne?  Vi vet absolut ingenting om deras relation så varför utgå från någonting alls? 

Det har ingenting med TS känslor för mannen att göra.
  • Anonym (Ursäkter)
    Anonym (Varit där) skrev 2024-12-04 18:01:31 följande:
    Hon skriver absolut ingenting om frun så varför blanda in henne?  Vi vet absolut ingenting om deras relation så varför utgå från någonting alls? 

Det har ingenting med TS känslor för mannen att göra.
    Läs hennes senaste inlägg.
  • Anonym (Ribba)
    Anonym (Ursäkter) skrev 2024-11-26 18:12:29 följande:
    Och skulle frun göra ett inlägg här om sin otrogne man så hade fl gjort klart för henne att han gång på gång väljer älskarinnan (ts).
    Vi kan nog strunta i frun, den här tråden handlar om ts och hennes relation till sin älskare.
  • Anonym (Varit där)
    Anonym (Ursäkter) skrev 2024-12-04 18:08:48 följande:
    Läs hennes senaste inlägg.
    Hon skriver att frun hör till hans historia men inte hennes. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Ribba) skrev 2024-12-04 18:25:55 följande:
    Vi kan nog strunta i frun, den här tråden handlar om ts och hennes relation till sin älskare.
    Tack! Ja, den här tråden handlar om hur jag känner och mår i en "relation" som jag hoppades skulle bli något. Jag var verkligen kär - jag ville vara med honom för alltid. Hans fru är säkert fantastisk, jag vet INGENTING om henne annat än hennes namn och av en slump sett EN bild på henne. Han pratar inte om henne och det är jag tacksam för, jag hade inte tyckt om ifall han hade baktalat henne. Han nämnde i början att det inte var bra, han misstänkte att hon också hade någon vid sidan, och nu på slutet att det var bättre mellan dem. Det är allt jag vet om deras relation. 
    Vem hon är har ingenting att göra med min relation till honom. 
  • Anonym (Ursäkter)
    Anonym (Varit där) skrev 2024-12-04 18:33:04 följande:
    Hon skriver att frun hör till hans historia men inte hennes. 
    Du hoppade så klurigt över det vi diskuterade, om de har ett öppet förhållande. Men visst, vi släpper det och fokuserar på TS.
  • Anonym (Varit där)
    Anonym (Ursäkter) skrev 2024-12-04 19:52:12 följande:
    Du hoppade så klurigt över det vi diskuterade, om de har ett öppet förhållande. Men visst, vi släpper det och fokuserar på TS.
    Vi vet ju ingenting om deras äktenskap. inte ens TS har någon aning. Så lämna hustrun utanför denna tråd. Förstår att du helst vill fördöma TS och ge henne dåligt samvete gentemot hustrun men det har inre i tråden att göra. Det är TS som vi bör fokusera på. 

Hon behöver stöd för att ta sig ur och skaffa sig ett eget liv utan den där mannen.
  • Anonym (Ursäkter)
    Anonym (Varit där) skrev 2024-12-04 20:13:04 följande:
    Vi vet ju ingenting om deras äktenskap. inte ens TS har någon aning. Så lämna hustrun utanför denna tråd. Förstår att du helst vill fördöma TS och ge henne dåligt samvete gentemot hustrun men det har inre i tråden att göra. Det är TS som vi bör fokusera på. 

Hon behöver stöd för att ta sig ur och skaffa sig ett eget liv utan den där mannen.
    Då får du väl ge henne ditt stöd istället för att tjafsa om annat.
  • Anonym (Hmmm ...., ,)

Detta är du ts. Lyssna på HELA STÄNG INTE AV SE HELA HELA VIDEON... SÅ MYCKET DU

• Anonym (Hmmm ...., ,)

Och denna som jag spelar för min situation passar väl också?

Kram ts, kärlek är oändligt svårt 

• Anonym (Deppig)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-12-07 18:28:52 följande:

Och denna som jag spelar för min situation passar väl också?

Kram ts, kärlek är oändligt svårt 

Kram! Gulle dig ❤️
Svar på tråden Han vågar inte