• Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

• Svar på tråden Han vågar inte
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Wake up call) skrev 2024-03-18 17:28:03 följande:

Jag hör tyvärr rödflagg direkt när jag hör om män som reser och bor borta mycket.

Jag hoppas du klarar av att komma förbi den jobbigaste perioden ( avvänjningen), och gå vidare starkare än någonsin. Det är ingen klyscha, det blir bättre med tiden ❤️

Normala fall har de projekten på samma ställe i ganska många år, men detta blev avslutat i förtid. Så i så fall hade han bott här och när nästa projekt att startat hade jag inte haft något emot att följa med. Är själv hitflyttad och har inget som håller mig fast, och jag kan antingen jobba med det jag gör någon annanstans eller kanske prova något nytt. 

Tack för ditt stöd, det känns fördjävla tungt nu och jag har gråtit så mycket. Önskar att det ska gå över. 
  • Anonym (Deppig)
    Skizzu skrev 2024-03-18 17:47:17 följande:

Vadå din stora kärlek? Sluta grina och skaffa en ny kille basta! 

Har försökt - "To get over a man you need to get under another". 
    Men jag hade verkligen hoppats att jag inte skulle behöva ge mig ut i dejtingdjungeln igen. Jag har redan gått igenom min hoe-phase efter mitt sista uppbrott (på mitt initiativ) och har ingen lust att ge mig ut på jakt igen. Ville att det skulle räcka så här. Och hur träffar man någon? Känns som att de flesta är upptagna och är de inte det så är det något fel med dem. 
  • Anonym (facepalm)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-03-18 18:52:33 följande:
    Men jag hade verkligen hoppats att jag inte skulle behöva ge mig ut i dejtingdjungeln igen. Jag har redan gått igenom min hoe-phase efter mitt sista uppbrott (på mitt initiativ) och har ingen lust att ge mig ut på jakt igen. Ville att det skulle räcka så här. Och hur träffar man någon? Känns som att de flesta är upptagna och är de inte det så är det något fel med dem. 
    Och det bästa du kunde åstadkomma var att hamna under en gift snubbe? Då kan du inte ha speciellt höga krav.

HUR man träffar någon är fel fråga, den rätta fråga är hur träffar man någon som inte är en skithög? Och svaret på den är väldigt enkelt, man skippar alla som beter sig som en skithög och undviker att själv bete sig som en.
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-03-18 18:52:33 följande:
    Så du ser inget fel med en otrogen skitstövel som enbart utnyttjat dig tills han tröttnade alternativt hittade nåt mer intressant eller bestämt sig för att bara vara med frun? (sista inte troligt dock)
  • Smecker
    Anonym (facepalm) skrev 2024-03-18 17:54:12 följande:
    Jag undrar hur det hade låtit om TS varit en man  // Drömmer
    "Vadå din stora kärlek? Sluta grina och skaffa en ny tjej basta!"
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (facepalm) skrev 2024-03-18 18:57:23 följande:
    Och det bästa du kunde åstadkomma var att hamna under en gift snubbe? Då kan du inte ha speciellt höga krav.

HUR man träffar någon är fel fråga, den rätta fråga är hur träffar man någon som inte är en skithög? Och svaret på den är väldigt enkelt, man skippar alla som beter sig som en skithög och undviker att själv bete sig som en.
    Ptja, jag dejtade ju inte då. Jag utforskade. Och han var inte meningen att jag skulle lägga mig under, visste det inte förrän det var försent. Men det hör inte hit och jag tänker inte dra den historien här. Han har på intet vis dolt att han var gift så det är inte heller någon form av att bli förd bakom ljuset. Men det är en annan historia som inte hör hit. 
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-03-18 18:58:10 följande:
    Så du ser inget fel med en otrogen skitstövel som enbart utnyttjat dig tills han tröttnade alternativt hittade nåt mer intressant eller bestämt sig för att bara vara med frun? (sista inte troligt dock)
    Det är klart det är fel. Men som jag sa, man kan faktiskt träffa någon ny. Och jag trodde det var det som hände. 
  • Anonym (facepalm)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-03-18 19:09:54 följande:
    Ptja, jag dejtade ju inte då. Jag utforskade. Och han var inte meningen att jag skulle lägga mig under, visste det inte förrän det var försent. Men det hör inte hit och jag tänker inte dra den historien här. Han har på intet vis dolt att han var gift så det är inte heller någon form av att bli förd bakom ljuset. Men det är en annan historia som inte hör hit. 
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-03-18 18:58:10 följande:
    Det är klart det är fel. Men som jag sa, man kan faktiskt träffa någon ny. Och jag trodde det var det som hände. 
    Ja precis, du visste vad du gav dig in i och valde medvetet en otrogen skithög och sen undrar du hur man träffar någon? 

Du tror inte att det kanske finns en viss skillnad mellan att träffa någon som i vem fan som helst och att träffa någon som inte springer runt och sviker och ljuger och själv delta i det han gör?

Ja man kan träffa någon ny men man måste inte göra det genom att bete sig som ett svin, tror du inte?
  • Anonym (facepalm)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-03-18 19:09:54 följande:
    Det är klart att det är fel skriver du, men tydligen är det ok bara du får vad du vill ha?

Men tanken på att en snubbe som beter sig som ett svin mot sin fru och barn kan förmodligen bete sig likadant mot dig verkar inte ha slagit dig eller?

Bevisligen sket du fullkomligen i vad han gjorde mot sin familj så länge du fick ut nåt av det så var det ok, men nu ska vi tyckla synd om dig för att det inte gick som du hoppats. Varför ska vi ha empati och förståelse för dig när du själv inte har det för andra?
  • Anonym (...)
    Anonym (facepalm) skrev 2024-03-18 18:57:23 följande:

Läste du sista meningen i det du svarade på?

"Känns som att de flesta är upptagna och är de inte det så är det något fel med dem." 

Så är det tyvärr, efter en viss ålder. Så ska man ha en attraktiv och normalvettig man i den åldern, så måste man nästan ta honom ifrån någon annan... Annars finns bara töntarna och/eller de mycket oattraktiva kvar. D.v.s.: det är inte så lätt!
  • Anonym (Deppig)

Ja, jag gjorde fel som gav mig in i det här trots att han har en fru. Tänkte mer på mig själv och inte alls på henne. Är ovanligt av mig eftersom jag normalt aldrig sätter mina behov framför någon annans.

Och tro mig, jag är så jävla ledsen så det finns inget som kan väga upp det. Det var inte värt det. 

Svar på tråden Han vågar inte