Anonym (Mamma) skrev 2024-05-01 12:02:02 följande:
Va? Du vet verkligen ingenting om hur jag hanterar samarbetet. Det blev en tabbe den här gången och vanligtvis hänvisar jag till pappan när det är hans vecka, men den här gången gick jag på autopilot. Som sagt så kan barnen komma hit direkt på morgonen om det skapar problem... vilket jag vet att det egentligen inte gör, men hur som helst så får de gärna komma hit tidigare. Han använder mig redan som den han kan lämna barnen hos när han har andra planer, så det blir egentligen ingen skillnad.
Precis, du unnar dig att inte inse att en tabbe, just är en tabbe, och rannsakar inte dig själv och din del i situationen.
Självklart fattar jag att du blir triggad, men som utomstående, när du frågar är det ju rimligt att oss främlingar att faktiskt vara väldigt tydliga kring vikten av att INTE vara inne och skapa problem genom att bestämma på den andres tid.
Det är en ENORM skillnad att framstå som den vuxna, ansvarstagande människan. Eller också ha mängder av problematiska saker som man kan bli kritiserad för. I min värld tycker jag inte du ska unna dig att bete dig barnsligt, utan personligen tycker jag det blir märkligt.
Men tycker du inte det gör någon skillnad, så är det ju vad du personligen, med mer insyn ser. Men utifrån att du faktiskt frågar om situationen förutsätter jag att du ville veta hur andra tolkar det hela....