Anonym (Hjälp) skrev 2024-05-08 20:18:41 följande:
Det säger du alltså? Kan du beskriva hur också eller? Och den insatsen känns ju också svårarbetad när vi i 99,9% av fallen kommer vara två som nattar, men ensamma nattningar är sällsynta då (0 st har hänt på 8 mån).
Men såna här tips är ju helt meningslösa. Det är som att någon ber om råd mot övervikt och får svaret "bli lättare". Utan förklaring eller tips om HUR säger de ju noll.
Alltså, jag fattar att du inte klarar natta ungarna, när du inbillar dig att det är en process som kan lösas av främlingar på nätet och att du förtjänar en väldigt tydlig och bra förklaring till hur man gör
Det är inte raketforskning att lägga sina barn och det är du och din partner som krånglat till det hela genom att faktiskt inte ens FÖRSÖKA göra det själv en enda gång, utan ha mage att inte bara be folk om råd, utan också kräva att råden ska vara både bra, fungerar och inte vara meningsfulla.
Se till att leva livet utan att någon av er lämnar bostaden då! Om det nu är så omöjligt. För jag som har två barn kan inte begripa varför ni helt behöver överanalysera något som de flesta tvåbarnsföräldrar löser.
Du kanske inte bara ska fundera på de exakta detaljerna kring en läggning, när nån av er föräldrar vill, eller behöver vara borta, utan också om vilka konsekvenser er nattningsrutin får.
Alltså jag är helt för att man har en ide om hur barnen lättas lägger sig, men spontant låter det som att du är "fast" i en rutin som faktiskt inte är ett dugg hälsosam.