Anonym (wow) skrev 2024-05-17 10:43:23 följande:
Ok, men varför berätta öht om lögner och manipulation är så ok som du påstår?
Ja folk KAN vara svartsjuka men det har ju fortfarande inte ett skit med att ogilla svek, lögner och manipulation att göra. Ser för övrig att du inte svarat om om du själv uppskattar att man ljuger för dig? Ska jag utgå ifrån att du inte gillar det?
Vad menar du med att du HELLRE är tillsammans med en svikare och lögnare än en svartsjuk person? Innebär det att det är helt ok att svika, ljuga och manipulera och något du skulle uppskatta eller att det inte är ok men det andra är värre?
Varför folk ljuger spelar nog ingen större roll, det är betyder ändå ett personen inte går att lita på och olämplig att ha som partner, jag menar ljuger personen om trohet så kan ju personen ljuga om vad som helst, varför skulle man vilja ha en relation med någon man inte litar på? Skulle du själv vilja ha en relation med någon som ljuger för dig och manipulerar dig?
Svartsjuka har faktiskt ofta med svek,lögner och manipulation att göra..eller något utav det..
Dom som är svartsjuka eller iaf dom som är extremt svartsjuka är oftast själva större lögnare än alla andra och medans dom tycker att partnern inte ens får titta på någon annan så ligger dom samtidigt runt själva utan något dåligt samvete..Iaf så länge dom knullar med någon bara för att dom är kåta..Så länge dom inte blir kära i någon annan så är det helt ok..
Hur jag vet det? Och varför jag aldrig vill ha en svartsjuk man igen.
Ja bla för att min pappa var himla svartsjuk och det präglade hela min barndom, Mitt ex var ännu mer sjukligt svartsjuk och slog ner killar på byn om dom så bara tittade på mig..Förutom att han slog ner mig också tillslut utan anledning..
Det var han som var otrogen, inte jag, men eftersom han själv var otrogen så trodde han att jag också var det eller nåt..
Plus att jag själv HAR VARIT svartsjuk som yngre.och vet hur man tänker då...Sen är ju inte alla svartsjuka likadana givetvis..
Numera är jag tvärtemot inte ett dugg svartsjuk.
Men Ja jag väljer hellre en man som ljuger ibland än en svartsjuk ljugande man..
För som sagt ALLA ljuger. Och då väljer jag ju hellre en man som bara ljuger istället för både ljuger och är svartsjuk...Den som påstår att den aldrig ljugit- ljuger big time!