• Anonym (Heddis)

Incels-bakom masken

Är det någon som sett "Incels - bakom masken" från Storbritannien? som går nu. Vad tycker ni?
    (Eller kanske den tidigare dokumentären om incels från Sverige)

Skrämmande fakta om incels berättat av incels själva..Trodde inte det var så illa..och ganska sorgligt att det blivit så illa..

Dom berättar om ett stort självhat, samhällshat och framförallt kvinnohat..
    Det är tusentals incels med på forum (inte FL just haha;) där dom pratar med andra incels om olika saker som våldtäkter, kvinnomord, seriemord och även terror handlingar..Där dom uppmuntrar / hejar på varandra att utföra dessa saker..

Incels verkar vara dom "nya" Terroristerna/seriemördarna som bara ökar i antal. 

• Svar på tråden Incels-bakom masken
  • Anonym (Svetten)
    Anonym (Em) skrev 2024-06-29 22:25:20 följande:
    Du har din syn, jag har min. Jag upplever inte att yttrandefriheten är hotad, bara att folk tycker olika på ett anonymt diskussionsforum.

Det är inte heller kvinnoförakt jag förmedlar, utan en diskussion kring hur samhället ser ut. Från olika personers perspektiv. Även ditt. 
    Varför skriver du då "Varför får man inte tycka och diskutera saker man tycker?" på ett sätt som antyder att jag har satt p för andras åsikter? 

-För att du naturligtvis är en incelpropagandist. Ni är så förutsägbara. Det är offermentaliteten som avslöjar er. I ovanstående citat från dig så demonstrerar du det. Inte bara det, utan du skriver det i ett sammanhang där incels på något sätt ska vara utsatta för osakligheter. 
  • Anonym (Em)
    Anonym (Svetten) skrev 2024-06-29 22:35:37 följande:
    Varför skriver du då "Varför får man inte tycka och diskutera saker man tycker?" på ett sätt som antyder att jag har satt p för andras åsikter? 

-För att du naturligtvis är en incelpropagandist. Ni är så förutsägbara. Det är offermentaliteten som avslöjar er. I ovanstående citat från dig så demonstrerar du det. Inte bara det, utan du skriver det i ett sammanhang där incels på något sätt ska vara utsatta för osakligheter. 
    Jag tror att det handlar mer om olika gråskalor. Du verkar utgå från att det är svartvitt.
  • Anonym (Svetten)
    Anonym (Em) skrev 2024-06-29 22:44:05 följande:
    Jag tror att det handlar mer om olika gråskalor. Du verkar utgå från att det är svartvitt.
    Det råder inga tvivel om att du är en incelpropagandist. Inte heller att du INTE anser att världen handlar om gråskalor. För i så fall skulle du aldrig hitta på att jag försöker tysta andras rätt till åsikter. Ditt egna -svart-vita tänk.

Skulle du däremot anse att världen handlar om gråskalor (som du faktiskt hävdar dig göra) så skulle du aldrig skrivit till mig, eller försöka dig med ad hominem öht. Då skulle du låta mina åsikter bero. -men i stället så hittar du på saker.
  • Anonym (Em)
    Anonym (Svetten) skrev 2024-06-29 22:56:59 följande:
    Det råder inga tvivel om att du är en incelpropagandist. Inte heller att du INTE anser att världen handlar om gråskalor. För i så fall skulle du aldrig hitta på att jag försöker tysta andras rätt till åsikter. Ditt egna -svart-vita tänk.

Skulle du däremot anse att världen handlar om gråskalor (som du faktiskt hävdar dig göra) så skulle du aldrig skrivit till mig, eller försöka dig med ad hominem öht. Då skulle du låta mina åsikter bero. -men i stället så hittar du på saker.
    Du har lätt att stoppa in mig i ett fack du hittat på. Det står dig fritt att göra detta men jag håller inte med. Nu ska jag förklara varför.

Jag anser att man får generalisera grupper för att förenkla diskussioner. Kvinnor, män, gamla, heterosexuella, chefer, kommunanställda, datanördar, småsyskon osv. Även om man gör det i en diskussion så vet man såklart att det finns många undantag,

Om man tex diskuterar träd och säger att träd oftast är gröna och bruna så känner inte jag att jag i den diskussioner behöver lägga till att det finns gula träd, rosa träd och vita träd osv. 
  • Anonym (...)
    nihka skrev 2024-06-28 06:44:08 följande:
    Eller så fortsättter man med sin sjuka hang-up om andra människor (sex)liv i brist på ett eget.
    Det anses inte bara handla om privatpersoner när det handlar om sex.
    Exempelvis
     www.folkhalsoguiden.se/nyheter/problem-med-sexuell-halsa-osynliga-i-varden/

Om jag inte ska säga något om sex så måste ni sluta göra sex till något som samhället berörs av. 
  • Anonym (...)
    Anonym (Hopplöst) skrev 2024-06-27 23:19:03 följande:
    säger emot? Du menar förklarar rätten till sin egen kropp? Är det att vara en feminist? då får vi nog ta och utbilda männen som lever på jorden, annars kommer nog manssläktet sakta men säkert dö ut när fler kvinnor inser hur mycket bättre de har det utan en mansbebis som blir kränkt över kvinnans rätt till sin egen kropp.
    Rätten till din kropp är inte samma sak som när kvinnor eller män har bättre valmöjligheter när det handlar om sex. 
  • Anonym (...)
    Anonym (...) skrev 2024-07-05 20:12:11 följande:
    Rätten till sin kropp är inte samma sak som när kvinnor eller män har bättre valmöjligheter när det handlar om sex. 
  • Anonym (...)
    nihka skrev 2024-06-28 06:44:08 följande:
    Eller så fortsättter man med sin sjuka hang-up om andra människor (sex)liv i brist på ett eget.
    Sex ska vara viktigt för ens hälsa
    Det är viktigt att frågor om sexuell hälsa lyfts fram inom hälso- och sjukvården eftersom sexuell hälsa har betydelse för vårt psykiska, fysiska och sociala välbefinnande i stort

• nihka
    Anonym (...) skrev 2024-07-05 20:09:53 följande:
    Det anses inte bara handla om privatpersoner när det handlar om sex.
    Exempelvis

Om jag inte ska säga något om sex så måste ni sluta göra sex till något som samhället berörs av. 
    Anonym (...) skrev 2024-07-05 20:13:51 följande:
    Sex ska vara viktigt för ens hälsa
    Det är viktigt att frågor om sexuell hälsa lyfts fram inom hälso- och sjukvården eftersom sexuell hälsa har betydelse för vårt psykiska, fysiska och sociala välbefinnande i stort
    Anonym (...) skrev 2024-07-05 20:15:34 följande:
    Sex ska handla om befolkningen när det är på era villkor
    www.mabra.com/relationer/skippa-sexets-trerattersmeny-och-testa-buffesex-expertens-tips/10315250
    Får din hang up om andra människors sexliv dig att må bättre?

Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Incels-bakom masken