• Anonym (Heddis)

Incels-bakom masken

Är det någon som sett "Incels - bakom masken" från Storbritannien? som går nu. Vad tycker ni?
    (Eller kanske den tidigare dokumentären om incels från Sverige)

Skrämmande fakta om incels berättat av incels själva..Trodde inte det var så illa..och ganska sorgligt att det blivit så illa..

Dom berättar om ett stort självhat, samhällshat och framförallt kvinnohat..
    Det är tusentals incels med på forum (inte FL just haha;) där dom pratar med andra incels om olika saker som våldtäkter, kvinnomord, seriemord och även terror handlingar..Där dom uppmuntrar / hejar på varandra att utföra dessa saker..

Incels verkar vara dom "nya" Terroristerna/seriemördarna som bara ökar i antal. 

• Svar på tråden Incels-bakom masken
  • Anonym (Olika)
    Anonym (Em) skrev 2024-06-29 20:17:42 följande:
    Jag tänker att det råder åsiktsfrihet. Man uttrycker sina åsikter på ett forum, det gör även gnälliga tanter och andra gnälliga gubbar.

Om dom sen rycker upp sig i verkliga livet eller inte är deras ensak.
    Fast är inte det hela meningen med en diskussion oavsett var den tar plats? Att försöka förändra en människas synsätt, argumentera för sin sida och förhoppningsvis få personen att se saker från sin egen synvinkel? I det verkliga livet.
  • Anonym (Em)
    Anonym (Olika) skrev 2024-07-05 22:24:40 följande:
    Fast är inte det hela meningen med en diskussion oavsett var den tar plats? Att försöka förändra en människas synsätt, argumentera för sin sida och förhoppningsvis få personen att se saker från sin egen synvinkel? I det verkliga livet.

Nä, det tycker jag inte att det behöver vara. Menar du att alla dina diskussioner handlar om att omvända personer till ditt perfekta tänk?

• Anonym (Svetten)
    Anonym (Em) skrev 2024-06-30 08:13:53 följande:
    Du har lätt att stoppa in mig i ett fack du hittat på. Det står dig fritt att göra detta men jag håller inte med. Nu ska jag förklara varför.

Jag anser att man får generalisera grupper för att förenkla diskussioner. Kvinnor, män, gamla, heterosexuella, chefer, kommunanställda, datanördar, småsyskon osv. Även om man gör det i en diskussion så vet man såklart att det finns många undantag,

Om man tex diskuterar träd och säger att träd oftast är gröna och bruna så känner inte jag att jag i den diskussioner behöver lägga till att det finns gula träd, rosa träd och vita träd osv. 
    nämen så underligt att du inte kommenterar alla andra incelpropagandisters inlägg i tråden. Sen så är det högst vanligt att incelpropaganda du skriver förs fram på det sättet för att naturligtvis försöka normalisera åsikterna. De som kritiserar incelåsikterna blir dom som får ta skiten i stället. Ni är så tröttsamma och förutsägbara.
  • Anonym (Hopplöst)
    Anonym (Svetten) skrev 2024-07-07 17:54:17 följande:
    nämen så underligt att du inte kommenterar alla andra incelpropagandisters inlägg i tråden. Sen så är det högst vanligt att incelpropaganda du skriver förs fram på det sättet för att naturligtvis försöka normalisera åsikterna. De som kritiserar incelåsikterna blir dom som får ta skiten i stället. Ni är så tröttsamma och förutsägbara.
    eller hur! det är ju så synd om dessa misogyna incels, det är ju elakt att argumentera med dom, snällare att klappa medhårs och ljuga för dom, att omvärlden faktiskt borde ta hänsyn till de missanpassade. helt klart orimligt att kräva att det är de missanpassade som borde anpassas efter verkligheten 😂 
  • Anonym (...)
    Anonym (Hopplöst) skrev 2024-07-12 23:17:58 följande:
    eller hur! det är ju så synd om dessa misogyna incels, det är ju elakt att argumentera med dom, snällare att klappa medhårs och ljuga för dom, att omvärlden faktiskt borde ta hänsyn till de missanpassade. helt klart orimligt att kräva att det är de missanpassade som borde anpassas efter verkligheten 😂 
    För andra saker så kan många personer påstå att samhället ska anpassas för de missanpassade, inklusive för kvinnor 
  • Anonym (...)
    nihka skrev 2024-07-05 22:13:34 följande:
    Anonym (...) skrev 2024-07-05 20:13:51 följande:
    Sex ska vara viktigt för ens hälsa
    Det är viktigt att frågor om sexuell hälsa lyfts fram inom hälso- och sjukvården eftersom sexuell hälsa har betydelse för vårt psykiska, fysiska och sociala välbefinnande i stort
    www.folkhalsoguiden.se/nyheter/problem-med-sexuell-halsa-osynliga-i-varden/
    Får din hang up om andra människors sexliv dig att må bättre?

Att det blir mer rättvist. 
    Att om ni får ha en åsikt så får jag det också 
  • Anonym (Heddis)

Vem har sagt att du inte får ha en åsikt?
    Det är väl självklart att du får ha en åsikt, precis som alla oss andra..
    Men hur menar du att det skulle göra det mera rättvist.
    Blir samhället mer rättvist då? Eller vad blir mera rättvist?

Det jag tror folk menar att du inte har med att göra för fem öre..Och inte jag heller för den delen..Inte jag eller någon annan heller!
    Är hur andra par i relationer har sex, varför dom har sex, osv. 

• Anonym (...)
    Anonym (MK) skrev 2024-06-25 02:27:44 följande:
    Ja, eftersom det är en ojämnställd och sexistisk åsikt att anse kvinnor i relationer bör vara utan orgasm medan män borde få dem. 

Nej, inte om den tidigt avlidna skulle vara en ond man. Tror knappast det skulle ses som respektlöst att påstå att den kvinnohatande galningen Elliot Rodger inte förtjänade sex och han dog ung. 

Jag behöver inte vara trevlig mot idioter som ex. Elliot Rodger-typerna med sitt radikala kvinnohat nej. De är inte själva respektfulla och då får de heller ingen respekt tillbaka. 

Som sagt - respekt är något du får när du själv visar andra respekt vilket incels som du inte gör någonstans. 
    Ingen person skulle ju förtjäna sex sa du. 
    Om det är sexism och ojämställdhet så borde det räknas som sexism och ojämställdhet när du vill att vissa män ska bli utan sex, du tar inte upp något om några kvinnor som ska också vara utan sex. 

Om det handlar om sexism och ojämställdhet, så borde det räknas som det när män har inte samma valmöjligheter som kvinnor har. 
  • Anonym (...)
    Anonym (MK) skrev 2024-06-25 02:24:25 följande:
    Ingen människa förtjänar sex som sagt då det inte är en rättighet. 

Däremot kan många anses förtjäna att vara utan om de är idioter utan minsta attraktionskraft. Detta avgör varje enskild person för egen del när vi tackar nej till dessa kufar som saknar ett sexuellt värde för oss. 
    Ingen ska förtjäna sex men vissa män ska inte förtjäna sex.
    Det är ologiskt 
  • Anonym (...)
    Anonym (MK) skrev 2024-06-25 02:26:42 följande:
    De flesta människor vet mycket väl att det alltid finns folk som hamnar utanför och aldrig får uppleva sex. På så sätt tar man det inte för givet egentligen. Att de säger så om unga som dött handlar om sympati och inte om några garantier till sex.

Nej, det som påstås är att de unga som dör i förtid förlorar alla sina möjligheter till att få sex. Inte att sex skulle vara något givet.

Jag har sympati enbart för de incels som har en sund kvinnosyn och även gör allt de kan för att vara attraktiva för kvinnor. Såna som kämpar för att förändra sig själva och göra en kvinna lycklig. 

Gnälliga egoistiska offerkoftor som passivt står och stampar och börja gaffla om kvinnors sexuella rättigheter kan slänga sig i sjön lika gärna. Noll respekt eller sympati för såna åbäken. 
    Nu plötsligt ska inte felet vara på kvinnorna. 
  • Anonym (...)
    Anonym (MK) skrev 2024-06-25 02:25:22 följande:
    Jag bryr mig inte om kvinnors utbud av män och hur många som är villiga att ligga med dem. Jag sköter mitt eget liv och lägger mig inte i andras på det patetiska sättet som du gör. 

Att det är orättvist att kvinnor har fler valmöjligheter är något som män orsakar genom att vara mindre kräsna än kvinnor. Inte kvinnors fel utan ert eget.
    Nu plötsligt är felet på männen....
    När kvinnor missgynnas så är felet på männen. 
    När är det då kvinnors fel när de missgynnas? 
  • Anonym (...)
    Anonym (MK) skrev 2024-06-25 02:27:44 följande:
    Ja, eftersom det är en ojämnställd och sexistisk åsikt att anse kvinnor i relationer bör vara utan orgasm medan män borde få dem. 

Nej, inte om den tidigt avlidna skulle vara en ond man. Tror knappast det skulle ses som respektlöst att påstå att den kvinnohatande galningen Elliot Rodger inte förtjänade sex och han dog ung. 

Jag behöver inte vara trevlig mot idioter som ex. Elliot Rodger-typerna med sitt radikala kvinnohat nej. De är inte själva respektfulla och då får de heller ingen respekt tillbaka. 

Som sagt - respekt är något du får när du själv visar andra respekt vilket incels som du inte gör någonstans. 
    Det skulle inte vara lika mellan männen och kvinnorna då du la skulden på männen. 
    Man skulle nu kunna påstå att ni ger en möjlighet att få klaga på er. 
  • Anonym (...)
    Anonym (MK) skrev 2024-06-25 02:25:05 följande:
    Jo, det är en laglig rätt att bestämma över sin egen kropp och vem man tillåter att komma nära denna i sexuellt sammanhang.

Som sagt - man har rätt till korkade åsikter (likt dina) och folk har lika stor rätt att kritisera korkade åsikter, likt dina.
    Det handlar i alla fall inte dig om ena könet får en fördel då du ser det inte som något problem ifall kvinnor får en fördel jämfört med männen 
  • Anonym (...)
    Anonym (MK) skrev 2024-06-25 02:26:42 följande:
    De flesta människor vet mycket väl att det alltid finns folk som hamnar utanför och aldrig får uppleva sex. På så sätt tar man det inte för givet egentligen. Att de säger så om unga som dött handlar om sympati och inte om några garantier till sex.

Nej, det som påstås är att de unga som dör i förtid förlorar alla sina möjligheter till att få sex. Inte att sex skulle vara något givet.

Jag har sympati enbart för de incels som har en sund kvinnosyn och även gör allt de kan för att vara attraktiva för kvinnor. Såna som kämpar för att förändra sig själva och göra en kvinna lycklig. 

Gnälliga egoistiska offerkoftor som passivt står och stampar och börja gaffla om kvinnors sexuella rättigheter kan slänga sig i sjön lika gärna. Noll respekt eller sympati för såna åbäken. 
    Ingen skulle förtjäna sex sa du, det borde inkludera om att du vill att man ska göra en kvinnlig lycklig på kvinnans villkor
  • Anonym (...)
    Anonym (MK) skrev 2024-06-25 02:24:44 följande:
    Jag bryr mig inte, så länge jag slipper umgås med sjuka människor som du.

Du får ha vilka åsikter du vill men räkna inte med nån respekt från folk när dina egna sjuka tankar inte hyser det minsta respekt, varken för kvinnor eller deras sexualliv. 
    Och vad för respekt hyser du för män och deras sexualitet? 
  • Anonym (...)
    Anonym (MK) skrev 2024-06-25 02:33:03 följande:
    Nej, det är inte otrevligt om det rör sig om misogyna vidriga män som blir utan. De bör inte ens vara i närheten av en kvinna i min mening.

Nej, jag säger det bara till misogyna äckel som vill bestämma över kvinnors rättigheter.

Vill man ha respekt så ger man respekt och det har inte du gjort. Inte heller alla kvinnoföraktande incels som står där och kräks ur sig sin dynga. Då får ni heller ingen tillbaka. 
    Respekt borde betyda att man även ska respektera männen. 
    Vad betyder respekt för dig? 
Svar på tråden Incels-bakom masken