• Anonym (RAKE)

Frun tar inga initiativ

?en av så många trådar i ämnet. Jag vet, för jag har läst dem. Säkert alla. 

Kontext: jag man strax under 40. Frun i samma ålder. Par och gifta sedan 15 år tillbaka. Har två barn 9 och 12. Villa och mer än stabil ekonomi. Vardagslyx men inget överdådigt. 

Till och från i relationen så har det varit mer än knapert på sexfronten. Som så många andra här inne så har det kommunicerats från min sida att det fan är för dåligt med att knappt få ligga på månader. Jag tänder enormt på min fru, hon är skitsnygg och det berättar jag för henne mer än gärna flera gånger om dagen ibland. Hon suger mer än gärna åt sig också. Det är dock oerhört dåligt med smicker tillbaka. Efter kommunikation från min sida så slutar det ofta med att hon tar initiativet dagen efter. Så genomruttet om du frågar mig. En av gångerna så avvisade jag henne bara för att det var så jävla genomskinligt att hon bara ?ställde upp?. Helvette vilken dålig stämning det blev då kan jag säga. Blev jävligt torrt lääääänge efteråt. 

Till nuvarande situation. Vi rök ihop rejält för ett tag sedan. Handlade mycket om ?jobbet? som görs hemma. Skulle absolut säga att jobbet görs lika hemma men med lite olika inriktningar. Hon vägrar tex. att diska (vi har ingen diskmaskin) och då gör jag det mer än gärna. Har inga problem med det. Jag är sjukt dålig på att förutse när det behöver tvättas. Men har inget problem med att tvätta, saknar dock det ögat litegrann. 

till sak:
    Jag har sedan typ 3 veckor helt upphört med det annars vardagliga smickret och klappen på rumpan osv. Med någon sorts tyst förhoppning om att hon ska fatta vinken. Det har hon definitivt inte. Hon har nämnt vid något tillfälle att hon saknat någon klapp på rumpan osv. Inte mer än så dock. Kan tyckas vara löjligt men eftersom jag typ varje gång jag ?får till det? känner att jag tvingat på mig min fru. Så kände jag att jag behöver sätta någon form av statement. Hon utsätter mig för liknande saker för jämnan, dock handlar det då inte om sex. Syftet från hennes sida är att visa på hur dålig jag är på att uppmärksamma just den saken som hon gör så bra Hela tiden. 

nu har vi varit på semester i två veckor. Igår turades vi om att duscha och var nakna samtidigt i duschen. Hon tittade inte ens åt mig. Om inte jag sätter fart på någonting så kommer jag inte få ligga på hela semestern och lång tid efter Det också. 

Detta är ingen ?vad ska jag göra? tråd. Utan snarare en berättelse om ett sexlöst samliv. 

fortsättning följer 

• Svar på tråden Frun tar inga initiativ
  • Anonym (BBW)
    Anonym (Sugen men tröttnat..) skrev 2024-08-13 11:02:20 följande:
    Av allt han skrev så är det enda du kommenterar DET?
    Personligen tycker jag att det var en extremt bra sammanfattning på vad som kan vara pudelns kärna. 
  • Anders 386
    Anonym (Sugen men tröttnat..) skrev 2024-08-13 10:25:32 följande:
    Det är ju det enkla svaret men ofta hör...

"Bryt upp allt och skilj er bara!"

När det enda man försöker att som även som man, NÅN gång ibland, skall kunna få höra att man faktiskt gör nåt bra i sänghalmen, att även jag är åtråvärd och nån som min kvinna faktiskt VILL ha sex med.

Det är faktiskt, även som man, kul att få höra nåt liknande ibland.

Sen att detta spårar ur i ord som att "kvinnor skall inte behöva bli våldtagna", "dom skall inte behöva ställa upp på sex" är lite konstigt... det enda jag vill påvisa är att jag, som man, även vill ha lite lite av den där passionen och känna att wow hon VILL faktiskt ha sex med mig!

Blir det, som även TS säger, att känslan infinner sig att hon bara "ställer upp" så dör ju sexlivet ut.

Och det flera av oss försöker säga är att vi delar gärna lika på allt, t.ex. hushåll, barn, ommålning av hus, initiativ till sex m.m. men det man får tilllbaka är mycket av "du är dum! Kvinnor skall inte bli våldtagna eller ställa upp sex!!!!"

Nä precis... det ju för f-n det vi försöker säga.

Iallafall jag försöker bara påvisa att när det kommer till just passionen i sänghalmen så är det väääldigt känsligt att ens nämna att man kanske skall "dela på allt" där med.

Det är väl ändå inte bara upp till ena parten att se till att det finns passion även i sängkammaren? 
    Just DÄR är det bara upp till mannen??

En MAN behöver aldrig få höra att även han är sexig, åtråvärd m.m.? Eller??
    Det du skriver är helt riktigt. Däremot ser inte verkligheten ut på det sättet. 
    Kvinnor attraheras inte alls på samma sätt av en manlig kropp som män av en kvinnlig kropp. Det är andra faktorer som styr kvinnors längtan till sex. Det är nåt som vi män måste leva med och försöka acceptera. Det här har varit en sanning i årtusenden - men har numera nästan suddats ut och skillnaden mellan könen ska nästan förnekas.

Väldigt enkelt uttryckt är det mannen som genom sin makt ska få kvinnans kropp i belöning. Och kvinnan vill känna sig bekräftad genom att låta mannen ha sex med henne..
  • Anonym (Sugen men tröttnat..)
    Desm50 skrev 2024-08-13 10:11:55 följande:

Hej 
    Jag känner igen mig i din situation. Jag har precis fyllt 50 (barn 20 och 18). Men till saken hör att samma hände mig för ca 6 månader sen. Jag tog all initiativ. Ibland funkade det ibland inte. Efter 4 veckors semester i juli, får jag höra att hon har inga känslor för mig och vill skiljas. Ser att ni är gifta i 15 år (vi var gifta 28 år).
    Hur ni ska lösa det? Jag tror att du kan inte lösa det på egen hand. Min fru var likadan och pratade om hur tjock och snål jag är, tryckte ner med. Jag var kär i henne och förstod inte vad hon sade. Jag tror att du behöver prata med henne annars kommer du tyvärr gå samma öde som mig. Jag vill inte ge råd om att ge upp och lämna henne, men risken finns att så blir fallet om inget förändring sker. Jag är ny i tråden, så snart kan du läsa min historia. 

Tråkigt att höra! 
    Att bli nertryckt och få dom orden från en man älskar är förfärligt..

I vårt fall när det "kokar över" för min del och vi pratar om det är det som hon "vaknar upp" och faktiskt tittar på MIG 
    och inser att jag faktiskt inte är så dum ändå men att hon har gått lite på "autopilot" lite för länge.
    Tror inte min kvinna gör det av illvilja eller inte tycker om mig men att aldrig få nån form av fina ord, bekräftelse utan att behöva BE om det tar på en med tiden...

Jag försöker...  hämtar barn, lagar mat, renoverar hus, håller diskbänken ren ja försöker "dela på allt" o.s.v. Men när man sen vill ha lite närhet av sin kvinna och hon säger "sen" och man väntar 2 veckor på det där "sen.." och får efter 2 veckor då frågan "varför vill du inte???"

Men va fa....  Hon HAR velat men väntar på att jag skall ta initiativet till nån form av närhet.. igen..
    Ja det tar musten ur en!
    även på en i mycket normal man med fd. Gott självförtroende............
    Anders 386 skrev 2024-08-13 11:20:06 följande:
    Kvinnor attraheras inte alls på samma sätt av en manlig kropp som män av en kvinnlig kropp. Det är andra faktorer som styr kvinnors längtan till sex. Det är nåt som vi män måste leva med och försöka acceptera. Det här har varit en sanning i årtusenden - men har numera nästan suddats ut och skillnaden mellan könen ska nästan förnekas.

Väldigt enkelt uttryckt är det mannen som genom sin makt ska få kvinnans kropp i belöning. Och kvinnan vill känna sig bekräftad genom att låta mannen ha sex med henne..
    Jag förstår ditt resonemang, även om jag kanske inte håller med om allt 😀
    Och så blir det även säkert en del som skiter i att ens försöka se ditt resonemang i det hela och försöker vrida det till du bara är en "kvinnohatare"....

Andra saker styr för kvinnor ja, men när det ges obefintlig feedback på VAD som styr dom är det väääldigt svårt att navigera i HUR dom vill ha det....
  • Anonym (Hotwife)
    Anonym (Sugen men tröttnat..) skrev 2024-08-13 11:40:34 följande:
    Jag förstår ditt resonemang, även om jag kanske inte håller med om allt 😀
    Och så blir det även säkert en del som skiter i att ens försöka se ditt resonemang i det hela och försöker vrida det till du bara är en "kvinnohatare"....

Andra saker styr för kvinnor ja, men när det ges obefintlig feedback på VAD som styr dom är det väääldigt svårt att navigera i HUR dom vill ha det....
    Du har inte funderat på att fråga hur dom vill ha det...

I övrigt är det helt enkelt inte alla kvinnor som är intresserade av sex när dom tas för givet.

Finns självklart en anledning till att kvinnor i åldern 40 -64 år väldigt ofta är otrogna för att helt enkelt känna spänning, känna sig uppskattade och få närhet och bekräftelse. 
    Anonym (Hotwife) skrev 2024-08-13 12:54:54 följande:
    Du har inte funderat på att fråga hur dom vill ha det...

I övrigt är det helt enkelt inte alla kvinnor som är intresserade av sex när dom tas för givet.

Finns självklart en anledning till att kvinnor i åldern 40 -64 år väldigt ofta är otrogna för att helt enkelt känna spänning, känna sig uppskattade och få närhet och bekräftelse. 
    Hehe jora, har frågat.. och frågat.. och testat o testat men..

I mitt fall är det nog att jag tas för givet, när så lust infinner sig vid partnern skall jag, för att jag är då MAN, så klart vara redo och hård som sten och när som helst kunna ge henne den passion hon vill ha just i den stunden.

Tror man kan vända på vad du säger med..
    Finns så klart en anledning till att män i åldern 40-64 år väldigt ofta är otrogna för att helt enkelt känna spänning, känna sig uppskattade och få närhet och bekräftelse..

Testade även att introducera hotwifing med för att kanske eventuellt piffa upp nåt mellan oss men....
  • Anonym (Hotwife)
    Anonym (Sugen men tröttnat..) skrev 2024-08-13 13:13:05 följande:
    Hehe jora, har frågat.. och frågat.. och testat o testat men..

I mitt fall är det nog att jag tas för givet, när så lust infinner sig vid partnern skall jag, för att jag är då MAN, så klart vara redo och hård som sten och när som helst kunna ge henne den passion hon vill ha just i den stunden.

Tror man kan vända på vad du säger med..
    Finns så klart en anledning till att män i åldern 40-64 år väldigt ofta är otrogna för att helt enkelt känna spänning, känna sig uppskattade och få närhet och bekräftelse..

Testade även att introducera hotwifing med för att kanske eventuellt piffa upp nåt mellan oss men....
    Då är ni väl helt enkelt inte kompatibla på det sexuella planet. Finns väl bara tre alternativ. Antingen gilla läget, vandra vidare eller lösa de sexuella behoven på annat håll.

Sitta och söka empati på forum hjälper föga.

Dock är det vanligare med kvinnor som är otrogna än män enligt en stor undersökning i ämnet. Om jag minns rätt har 45% av kvinnor i åldern 50-64 vart otrogna medans siffran för män i samma ålder är 39% 
  • Anonym (Hotwife)
    Anders 386 skrev 2024-08-13 11:20:06 följande:

Tror du själv på dessa dumheter. 
    Skulle du försöka testa detta i en relation med mig skulle det inte bara bli en relation utan sex utan relationen skulle helt skulle helt enkelt ta slut. 

Maktspel är absolut inget jag uppskattar eller tänder sexuellt på.
    Anonym (Hotwife) skrev 2024-08-13 13:34:18 följande:
    Då är ni väl helt enkelt inte kompatibla på det sexuella planet. Finns väl bara tre alternativ. Antingen gilla läget, vandra vidare eller lösa de sexuella behoven på annat håll.

Sitta och söka empati på forum hjälper föga.

Dock är det vanligare med kvinnor som är otrogna än män enligt en stor undersökning i ämnet. Om jag minns rätt har 45% av kvinnor i åldern 50-64 vart otrogna medans siffran för män i samma ålder är 39% 
    Helt kompatibla är vi inte nej.. nog få förunnat..
    Vi är i "gilla läget"- läget ja, vandra vidare eller söka annans närhet känns långt borta.

"Sitta o söka..." oj.. Nu tror jag då på att det finns en terapeutisk funktion i att skriva vad man tycker, i t.ex. ett forum, och kanske få lite tips om hur att förbättra läget.

Att bara ge upp att försöka och helt sonika gå vidare så fort det blir lite tufft ser jag inte som en lösning, mer att man bara springer från problem.

Ibland hamnar man i att dela på sig, så är det visst.
    Men svaret man får är ofta, tyvärr, det enklaste "gå vidare bara.."...

Och visst, 45 är högre än 39 men ändå inte såå långt ifrån varandra kan jag tycka 😀
    Anonym (Oj) skrev 2024-08-13 11:03:33 följande:

Om man inte trivs i sitt förhållande så gör man slut. Att fortsätta vara tillsammans och vara bitter och tycka si eller så, gör ju inte dig lyckligare. Du kan inte ändra på andra, bara dig själv. Du väljer hur du vill leva. 

Och sluta jämföra sex med hushållsarbete. 

Jojo visst du..
    Jag trivs dock med livet, vill förbättra det lite.

Och jag har inte jämfört hushållsarbete med sex..?

Varför skall jag inte få nämna att jag delar på våra gemensamma bördor? Skall man inte det som man idag?
    Om jag inte nämner det får man bara kommentarer som
    "Hjälp till hemma då din lata jävla mansgris" punkt..

När jag ber om tips/råd om hur jag, en man, vill få lite mer ömhet, bekräftelse o.dyl. från min kvinna OCH jag råkar nämna att jag faktiskt hjälper till hemma så blir det typ
    "hushållssysslor har inget med sexlivet att göra jävla mansgris!" 

Okok men förlåt då att även JAG, en man, vill få höra några snälla ord ibland, kanske vill höra att man faktiskt duger i sängen.. nån gång iallafall..

" men det är ju bara att fråga henne för fan" 

Jojo.. provat det med.. och när man då frågat, gjort det som efterfrågats och det vart bra, yes!! Tänker man och gör liknande gång men SE DET gick INTE.. INTE denna gång!

Jahaja... jaja.. Man är väl än jävla mansgris bara som inte behöver nån form av uppmuntran, jag är ju en MAN och skall bete mig som en.. bara ta det jag vill ha ..
    På ett sånt där manligt sätt.... eller..?
Svar på tråden Frun tar inga initiativ