• Anonym (RAKE)

Frun tar inga initiativ

?en av så många trådar i ämnet. Jag vet, för jag har läst dem. Säkert alla. 

Kontext: jag man strax under 40. Frun i samma ålder. Par och gifta sedan 15 år tillbaka. Har två barn 9 och 12. Villa och mer än stabil ekonomi. Vardagslyx men inget överdådigt. 

Till och från i relationen så har det varit mer än knapert på sexfronten. Som så många andra här inne så har det kommunicerats från min sida att det fan är för dåligt med att knappt få ligga på månader. Jag tänder enormt på min fru, hon är skitsnygg och det berättar jag för henne mer än gärna flera gånger om dagen ibland. Hon suger mer än gärna åt sig också. Det är dock oerhört dåligt med smicker tillbaka. Efter kommunikation från min sida så slutar det ofta med att hon tar initiativet dagen efter. Så genomruttet om du frågar mig. En av gångerna så avvisade jag henne bara för att det var så jävla genomskinligt att hon bara ?ställde upp?. Helvette vilken dålig stämning det blev då kan jag säga. Blev jävligt torrt lääääänge efteråt. 

Till nuvarande situation. Vi rök ihop rejält för ett tag sedan. Handlade mycket om ?jobbet? som görs hemma. Skulle absolut säga att jobbet görs lika hemma men med lite olika inriktningar. Hon vägrar tex. att diska (vi har ingen diskmaskin) och då gör jag det mer än gärna. Har inga problem med det. Jag är sjukt dålig på att förutse när det behöver tvättas. Men har inget problem med att tvätta, saknar dock det ögat litegrann. 

till sak:
    Jag har sedan typ 3 veckor helt upphört med det annars vardagliga smickret och klappen på rumpan osv. Med någon sorts tyst förhoppning om att hon ska fatta vinken. Det har hon definitivt inte. Hon har nämnt vid något tillfälle att hon saknat någon klapp på rumpan osv. Inte mer än så dock. Kan tyckas vara löjligt men eftersom jag typ varje gång jag ?får till det? känner att jag tvingat på mig min fru. Så kände jag att jag behöver sätta någon form av statement. Hon utsätter mig för liknande saker för jämnan, dock handlar det då inte om sex. Syftet från hennes sida är att visa på hur dålig jag är på att uppmärksamma just den saken som hon gör så bra Hela tiden. 

nu har vi varit på semester i två veckor. Igår turades vi om att duscha och var nakna samtidigt i duschen. Hon tittade inte ens åt mig. Om inte jag sätter fart på någonting så kommer jag inte få ligga på hela semestern och lång tid efter Det också. 

Detta är ingen ?vad ska jag göra? tråd. Utan snarare en berättelse om ett sexlöst samliv. 

fortsättning följer 

• Svar på tråden Frun tar inga initiativ
  • Anonym (Bra där!)
    Anonym (Lars-Åke) skrev 2024-08-13 10:06:36 följande:

Jag har också saknat bekräftelse och initiativ. Här är min strategi:

Jag tjatar inte, tar möjligen upp sexlivet på neutral mark, i bilen eller under en promenad. Pratar om min längtan och behov, inte om hennes tillkortakommanden.

Jag ser till att dela på hushållssysslorna. Det är lätt att övervärdera sina insatser. Testa att skriva upp vad var och en gör, under ett par veckor, och hur lång tid det har tagit. Att renovera huset "under en semester" är belönande, mannen blir själv nöjd och alla ger beröm. Vilket inte är fallet med det dagliga plockandet, matplanerandet, matlagandet, städandet, barnsysslandet och allt annat Sisyfos-arbete.

Min kvinna berömmer inte så ofta, missar att spontant krama och kyssa mig eller ge en klapp på kinden. Jag övar mig på att lägga märke till annat. Att hon tvättar alla mina kläder, att hon planerar roliga saker, att hon håller min hand när vi är på stan. Sånt är också kärlek och bekräftelse.

Jag ger mig hän och njuter hejdlöst i sängen, "använder henne" för min njutning och märker att hon älskar att bli tagen. 

Jag lutar mig tillbaka, försöker att inte pocka på sex, hon vet ju ändå vad jag vill. Flirtar och uppvaktar i alla andra sammanhang.

Jag köper blommor, skriver kära sms, leker med hennes barnbarn. 

Här verkar en framkomlig väg ha beskrivits!
    Neutral mark, inte prata om det i sängen, när mannen blivit avvisad.
    Träna sig på att se hur uppskattning visas på annat sätt.
    Inte ta så många initiativ till sex utan att man i paret accepterar att behoven är olika och att mannen snarare "ställer upp" när kvinnan vill.
    Har liknande erfarenhet, men allt blev mkt enklare när vi båda kunde acceptera att även om vi är jämnställda på det mesta andra så har jag som man aldrig förmågan att säga nej. När jag försökte sluta tänka på om jag ville eller ej utan kunde se hennes initiativ som trevlig överraskning, så blev det bättre, och mycket oftare, än när jag initierade sexet varannan gång.
    När det kommer en dag då jag inte vill, då är vi jämnställda, men det är inget självändamål.
  • Anonym (Mina älskade rottisar.)
    Anonym (Sugen men tröttnat..) skrev 2024-08-13 14:54:03 följande:
    Jojo visst du..
    Jag trivs dock med livet, vill förbättra det lite.

Och jag har inte jämfört hushållsarbete med sex..?

Varför skall jag inte få nämna att jag delar på våra gemensamma bördor? Skall man inte det som man idag?
    Om jag inte nämner det får man bara kommentarer som
    "Hjälp till hemma då din lata jävla mansgris" punkt..

När jag ber om tips/råd om hur jag, en man, vill få lite mer ömhet, bekräftelse o.dyl. från min kvinna OCH jag råkar nämna att jag faktiskt hjälper till hemma så blir det typ
    "hushållssysslor har inget med sexlivet att göra jävla mansgris!" 

Okok men förlåt då att även JAG, en man, vill få höra några snälla ord ibland, kanske vill höra att man faktiskt duger i sängen.. nån gång iallafall..

" men det är ju bara att fråga henne för fan" 

Jojo.. provat det med.. och när man då frågat, gjort det som efterfrågats och det vart bra, yes!! Tänker man och gör liknande gång men SE DET gick INTE.. INTE denna gång!

Jahaja... jaja.. Man är väl än jävla mansgris bara som inte behöver nån form av uppmuntran, jag är ju en MAN och skall bete mig som en.. bara ta det jag vill ha ..
    På ett sånt där manligt sätt.... eller..?
    På vilket sätt tänkte du att din situation skulle bli bättre av att sitta med offerkoftan och söka råd runt din situation på FL. 

Det finns bara en person som du kan förändra och det är dig själv och hur du väljer att hantera din situation.

Personligen tycker jag att offerkoftor är det osexigaste som finns.

Kör du samma stuk hemma så kanske det finns en förklaring till att det inte är så bra på det erotisk planet.
  • Anonym (Bra där!)

Och en sak till, det där med att hon bjuder in till sex kvällen efter att du gjort det, TS, behöver det verkligen vara att hon "ställer upp?"
    I vårt kodspråk kan nog jag ge henne lite extra uppmärksamhet om jag tycker att det gått lång tid, men inte mer än med massage eller att vi småpratar lite längre innan vi somnar - alltså så att man kan välja att se det som invit eller bara en trevlig stund. Mkt ofta har det lett till att min fru kryper ner naken kvällen därpå. Jag tror att det fungerar som så att hon blir påmind, på kvällen innan, och sedan tar en dag på sig att känna in. Om vi varit på samma plats den dagen - alltså det behöver inte vara romantik utan bara att man är ledig och vi fixar med lite allt möjligt vardagligt - så blir det ofta så. Jag har aldrig sett det som att hon "ställer upp".

Obs - allt detta funkar ju bara om båda njuter av det när man väl får till det. Om stel stämning råder även då, ja då vet jag inte. Då är kanske separation något att tänka på.

• Anonym (Sugen men tröttnat..)
    Anonym (Mina älskade rottisar.) skrev 2024-08-13 15:03:26 följande:
    På vilket sätt tänkte du att din situation skulle bli bättre av att sitta med offerkoftan och söka råd runt din situation på FL. 

Det finns bara en person som du kan förändra och det är dig själv och hur du väljer att hantera din situation.

Personligen tycker jag att offerkoftor är det osexigaste som finns.

Kör du samma stuk hemma så kanske det finns en förklaring till att det inte är så bra på det erotisk planet.
    Och jag tycker oempatiska människor med korta "självklara" svar på allt är det osexigaste jag vet, vi äro alla olika..
    Anonym (Sugen men tröttnat..) skrev 2024-08-13 15:09:42 följande:
    Och jag tycker oempatiska människor med korta "självklara" svar på allt är det osexigaste jag vet, vi äro alla olika..
    Om du tror att din situation blir bättre av att jämföra offerkoftor med andra så får du självklart göra det men vad tror blir bättre av det. 

Svaren är ofta enkla och självklara.
    Anonym (Bra där!) skrev 2024-08-13 15:04:44 följande:

Och en sak till, det där med att hon bjuder in till sex kvällen efter att du gjort det, TS, behöver det verkligen vara att hon "ställer upp?"
    I vårt kodspråk kan nog jag ge henne lite extra uppmärksamhet om jag tycker att det gått lång tid, men inte mer än med massage eller att vi småpratar lite längre innan vi somnar - alltså så att man kan välja att se det som invit eller bara en trevlig stund. Mkt ofta har det lett till att min fru kryper ner naken kvällen därpå. Jag tror att det fungerar som så att hon blir påmind, på kvällen innan, och sedan tar en dag på sig att känna in. Om vi varit på samma plats den dagen - alltså det behöver inte vara romantik utan bara att man är ledig och vi fixar med lite allt möjligt vardagligt - så blir det ofta så. Jag har aldrig sett det som att hon "ställer upp".

Obs - allt detta funkar ju bara om båda njuter av det när man väl får till det. Om stel stämning råder även då, ja då vet jag inte. Då är kanske separation något att tänka på.

Bra sagt! Så är det för oss till stor del med. Vi letar mest just nu att få ett kodspråk som funkar för oss. Därav med i denna tråd bl.a...

Ta t.ex. oralsex.. Jag gör det GÄRNA och hon kommer som en raket!! Skithäftigt! Och det gör mig skittänd!
    Hon säger att det skönaste hon VET!! I stunden då.. och det är ju kul!

Men .. hon frågar ALDRIG mig om det tyvärr.. alltid jag som frågar om hon vill.  Och hon VET om att hon inte frågar fast hon vill det, hon TÄNKER på det och hon VILL HA det men orden kommer bara inte ur hennes mun... tyvärr..

Med tiden börjar man undra om hon bara är snäll?
    Orgasmerna hon får går inte att fejka men ändå får man inte höra nåt i form av "duu.. kan du inte slicka mig ikväll för du är ju sååå bra på det".... skulle ju vara kul nån gång..

Lyxproblem? Jo visst.. i början kanske.. men med tiden blir det lite mindre o mindre kul..
    Anonym (Bra där!) skrev 2024-08-13 15:04:44 följande:

Låter som ni fått erat "kodspråk" att funka bra!
    Vi jobbar på vårat, jag vet och hon vet att hon ÄR innesluten och har svårt att prata om det (inga hemska orsaker bakom, hon är bara sån..)
    Det har blivit sååå mycket bättre med åren men på senare år har det glidit in i gamla mönster igen.
    Och JA vi pratar om det och försöker hitta vårt kodspråk men vi har inte hittat rätt ännu.
    Anonym (Sugen men tröttnat..) skrev 2024-08-13 15:25:37 följande:
    Bra sagt! Så är det för oss till stor del med. Vi letar mest just nu att få ett kodspråk som funkar för oss. Därav med i denna tråd bl.a...

Ta t.ex. oralsex.. Jag gör det GÄRNA och hon kommer som en raket!! Skithäftigt! Och det gör mig skittänd!
    Hon säger att det skönaste hon VET!! I stunden då.. och det är ju kul!

Men .. hon frågar ALDRIG mig om det tyvärr.. alltid jag som frågar om hon vill.  Och hon VET om att hon inte frågar fast hon vill det, hon TÄNKER på det och hon VILL HA det men orden kommer bara inte ur hennes mun... tyvärr..

Med tiden börjar man undra om hon bara är snäll?
    Orgasmerna hon får går inte att fejka men ändå får man inte höra nåt i form av "duu.. kan du inte slicka mig ikväll för du är ju sååå bra på det".... skulle ju vara kul nån gång..

Lyxproblem? Jo visst.. i början kanske.. men med tiden blir det lite mindre o mindre kul..
    Men vad fan. Är du tre år gammal eller en osäker hundvalp som hela tiden måste få bekräftelse på att du duger och gjort rätt. Är du lika osäker på jobbet och hela tiden söker bekräftelse på att du gjort rätt och ett bra jobb. Normala människor med fungerande självkänsla brukar själva känna om som gjort ett bra jobb eller inte.
    Anonym (Mina älskade rottisar.) skrev 2024-08-13 15:03:26 följande:
    Om jag tänkte min situation skulle kanske eventuellt kunna bli bättre genom att söka råd här på FL??

Ehh.. ja..? Är det inte det en funktion för just detta forum?
    Anonym (Mina älskade rottisar.) skrev 2024-08-13 15:40:07 följande:
    Men vad fan. Är du tre år gammal eller en osäker hundvalp som hela tiden måste få bekräftelse på att du duger och gjort rätt. Är du lika osäker på jobbet och hela tiden söker bekräftelse på att du gjort rätt och ett bra jobb. Normala människor med fungerande självkänsla brukar själva känna om som gjort ett bra jobb eller inte.
    HAHA  nä så klart skall bara ta att aldrig få nån form av bekräftelse, så klart skall jag bara ta det som en MAN!
    bara att kötta på! Kör bara kör! Här skall det minsann knullas! 
    Jajamensan!! Vad hon vill?? äää va faaan! Kör på bara! Yiihaa!!
    Här behövs fan ingen jävla "guidning"!!
    Jag är ju för fan världsbäst på det ju!😁

Tur att dina konstruktiva inlägg finns så vi MÄN vet vår plats! Jippi! 
Svar på tråden Frun tar inga initiativ