Inlägg från: Anonym (Hotwife) |Visa alla inlägg
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Hotwife)
    Anonym (Mina älskade rottisar.) skrev 2024-08-12 21:28:38 följande:
    Jag har två väldigt trevliga rottweilers som kan behöva lite stimulans. Med tanke på alla problem du tycks ha med ditt kön som skall tas upp i tid och otid kan mina rottisar erbjuda en snabb och smidig lösning men jag kan inte garantera att den blir helt smärtfri. 
    Vilken underbar bild detta skapar i min fantasi. Mannen i fulla kalsonger med två glada rottweilers efter sig på en skogsstig kantad av väldoftande solvarm tallskog. 
  • Anonym (Hotwife)
    Anonym (Tjejen) skrev 2024-08-13 07:46:11 följande:
    Hahaha..roligt. Det jag tycker du har rätt i är att en rak kommunikation är rätt väg att gå, bortser från resten. 

Kan hjälpa om man tittar på vilka orsakerna kan vara till den här olikheterna som kan finnas mellan könen:

Kvinnor står för lejonparten av hemarbetet, hade det varit 50-50 så hade sexandet sett annorlunda ut, är helt övertygad om det.

Mäns och kvinnors sexualitet är ofta olika, det får man ta med i beräkningen. Allt från de fysiska förutsättningarna till hur vi kan fungera olika mentalt. Alla är inte så olika, alla kvinnor behöver inte den där mentala närheten precis som en del män behöver den.

Det är inte raketforskning, kommunikation som du är inne på. Och omsorg vilket ger vilja att förstå varandra.
    Finns ett trevligt ted talks i ämnet. 

www.ted.com/talks/michael_kimmel_why_gender_equality_is_good_for_everyone_men_included
  • Anonym (Hotwife)
    Anonym (Sugen men tröttnat..) skrev 2024-08-13 11:40:34 följande:
    Jag förstår ditt resonemang, även om jag kanske inte håller med om allt 😀
    Och så blir det även säkert en del som skiter i att ens försöka se ditt resonemang i det hela och försöker vrida det till du bara är en "kvinnohatare"....

Andra saker styr för kvinnor ja, men när det ges obefintlig feedback på VAD som styr dom är det väääldigt svårt att navigera i HUR dom vill ha det....
    Du har inte funderat på att fråga hur dom vill ha det...

I övrigt är det helt enkelt inte alla kvinnor som är intresserade av sex när dom tas för givet.

Finns självklart en anledning till att kvinnor i åldern 40 -64 år väldigt ofta är otrogna för att helt enkelt känna spänning, känna sig uppskattade och få närhet och bekräftelse. 
  • Anonym (Hotwife)
    Anonym (Sugen men tröttnat..) skrev 2024-08-13 13:13:05 följande:
    Hehe jora, har frågat.. och frågat.. och testat o testat men..

I mitt fall är det nog att jag tas för givet, när så lust infinner sig vid partnern skall jag, för att jag är då MAN, så klart vara redo och hård som sten och när som helst kunna ge henne den passion hon vill ha just i den stunden.

Tror man kan vända på vad du säger med..
    Finns så klart en anledning till att män i åldern 40-64 år väldigt ofta är otrogna för att helt enkelt känna spänning, känna sig uppskattade och få närhet och bekräftelse..

Testade även att introducera hotwifing med för att kanske eventuellt piffa upp nåt mellan oss men....
    Då är ni väl helt enkelt inte kompatibla på det sexuella planet. Finns väl bara tre alternativ. Antingen gilla läget, vandra vidare eller lösa de sexuella behoven på annat håll.

Sitta och söka empati på forum hjälper föga.

Dock är det vanligare med kvinnor som är otrogna än män enligt en stor undersökning i ämnet. Om jag minns rätt har 45% av kvinnor i åldern 50-64 vart otrogna medans siffran för män i samma ålder är 39% 
  • Anonym (Hotwife)
    Anders 386 skrev 2024-08-13 11:20:06 följande:
    Det du skriver är helt riktigt. Däremot ser inte verkligheten ut på det sättet. 
    Kvinnor attraheras inte alls på samma sätt av en manlig kropp som män av en kvinnlig kropp. Det är andra faktorer som styr kvinnors längtan till sex. Det är nåt som vi män måste leva med och försöka acceptera. Det här har varit en sanning i årtusenden - men har numera nästan suddats ut och skillnaden mellan könen ska nästan förnekas.

Väldigt enkelt uttryckt är det mannen som genom sin makt ska få kvinnans kropp i belöning. Och kvinnan vill känna sig bekräftad genom att låta mannen ha sex med henne..
    Tror du själv på dessa dumheter. 
    Skulle du försöka testa detta i en relation med mig skulle det inte bara bli en relation utan sex utan relationen skulle helt skulle helt enkelt ta slut. 

Maktspel är absolut inget jag uppskattar eller tänder sexuellt på.
  • Anonym (Hotwife)
    Anonym (Sugen men tröttnat..) skrev 2024-08-13 18:25:02 följande:
    Problemet har jag beskrivit, om en del sen väljer att inte förstå det kan jag inte hjälpa.

BÅDA i vårat förhållande vet om vad som är problem.
    Det låser sig för henne kan man kanske säga, hon vill men orden kommer bara inte ut.
    Hon har sagt det många många gånger, men alltid när jag försöker söka lite bekräftelse och JAG frågar om vi är ok? Är det bra? O.s.v.
    VI vill förbättra det, VI jobbar på det.
    Några bra råd har jag fått, tack för det! Skall visa henne dom! (Allt jag skriver ser hon om hon vill om nån undrar..)
    VI har t.ex. testat icke verbal kommunikation och det fungerade väldigt bra, ett tag..

Dock är det lite fascinerande att när man som man söker råd om att få lite lite bekräftelse så får man många som förutsätter att allt är mitt problem, aldrig kvinnans, trots att man försöker förklara att båda vet om problemet...
    Vem fan är det som sitter och spyr galla över att du inte känner dig bekräftad. Så min enkla fråga vem är det som har ett problem. Det är självklart ett problem som du får lära dig att leva utan läggs ditt behov av bekräftelse på någon annan.

Om ni nu båda är så jävla överens om problemet och att båda tycker att det är ett problem som ni båda upplever så varför i helvete har ni inte löst det istället för att du sitter här och söker empati på ett forum. 

Märkligt sätt att lösa problem på må jag säga.

Måste tyvärr håll med om att ni krånglar till något som är väldigt enkel, vill båda ha sex så knullar man väl men om det inte finns ett genuint samtycke så blir det som det tycks vara i ert fall med en som inte vill och en som söker empati på märkliga ställen. 

Tyvärr tror jag inte ett ögonblick på att hon ser det som ett problem utan hon spelar för galleriet för att du skall hålla hoppet uppe. Hon kommer aldrig i helvete ge dig bekräftelse om du sitter på forum som en ledsen hundvalp som söker bekräftelse på att du duger och gjort matte glad.

Det är och förblir ditt problem inte hennes hur många märkligt teorier och metoder du än lägger fram här. 

I övrigt vill jag vara extremt tydlig med att din offerkofta inte på något sätt gör att jag får empati för dig.

Men jag känner stark empati för din fru som tydligen enligt dig har som livsuppgift att få dig att känna dig bekräftad. 

Som tidigare nämnt så bör du börja med att jobba med din egen självkänsla och inte lägga ansvaret för din självkänsla på andra. 
  • Anonym (Hotwife)
    Anonym (Sugen men tröttnat..) skrev 2024-08-13 18:25:02 följande:
    Problemet har jag beskrivit, om en del sen väljer att inte förstå det kan jag inte hjälpa.

BÅDA i vårat förhållande vet om vad som är problem.
    Det låser sig för henne kan man kanske säga, hon vill men orden kommer bara inte ut.
    Hon har sagt det många många gånger, men alltid när jag försöker söka lite bekräftelse och JAG frågar om vi är ok? Är det bra? O.s.v.
    VI vill förbättra det, VI jobbar på det.
    Några bra råd har jag fått, tack för det! Skall visa henne dom! (Allt jag skriver ser hon om hon vill om nån undrar..)
    VI har t.ex. testat icke verbal kommunikation och det fungerade väldigt bra, ett tag..

Dock är det lite fascinerande att när man som man söker råd om att få lite lite bekräftelse så får man många som förutsätter att allt är mitt problem, aldrig kvinnans, trots att man försöker förklara att båda vet om problemet...
    Men jösses om båda vill ha sex så knullar man väl, misstänker att det är ditt bekräftelsebehov som stökar.

Ta tag i ditt bekräftelsebehov, skjut inte över problemet med din självbild på andra.
  • Anonym (Hotwife)
    Anonym (Sugen men tröttnat..) skrev 2024-08-13 19:09:58 följande:
    Så klart det så enkelt, att jag bara inte fattat det.. konstigt..
    Det är inte raketforskning. Om två personer vill ha sex så löser man kommunikationen, problemet uppstår när man inte har samma önskemål runt sex och självklart är det den som inte vill ha sex har total bestämmanderätt i det fallet. 

Sluta nu att tramsa, köp läget eller hitta en ny relation.
  • Anonym (Hotwife)
    Anonym (Sugen men tröttnat..) skrev 2024-08-13 19:16:46 följande:
    Hon KAN prata om det och hon är jätteglad hon får så mycket av mig men ledsen hon inte kan ge mig ens i närheten så mycket tillbaka, i låånga perioder inget.

Andra saker är inget problem, det är ju inte om " Tabu"-ämnet sex..

Visst .. kalla mig gnällig men om man ger oss ger men inte får nåt tillbaka tar det på en..
    Jag lever med och har gjort så länge, oftast kan jag ta det, jag vet ju hon tycker om mig men ... Ja.. Ibland tar det extra på en..
    Släng av dig offerkoftan. Måste vara en ren mardröm att leva upp till dina behov av bekräftelse, hon är den hon är acceptera det för den enda du kan ändra på är dig själv. 

Att skuldbeläggs henne för att hon ger dig den bekräftelse du behöver känns ärligt talat väldigt ofräscht.
Svar på tråden Frun tar inga initiativ