Inlägg från: Anonym (Hotwife) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hotwife)

Frun tar inga initiativ

Anonym (Sugen men tröttnat..) skrev 2024-08-13 19:40:07 följande:
    Vad är du inte vill inse? Jag har inget jättebehov av bekräftelse, får ju typ inget som det är och HON VET OM DET och är ledsen att hon är sån.
    Skuldbelägger inte henne, hon ser det iallafall inte så för hon vet om sitt problem och jobbar på det.

Får jag inte säga vart problemet ligger bara för att det ligger vid henne? Även om hon är fullt medveten om det och erkänner det?
     Älskar henne och vill inte "bara dra", försökte dock få lite ny input, nya idéer på hur man kunde förbättra vår relation men det verkar vara svårt här..
    Fy fan hör du inte själv hur du låter. 

"Hon är medveten om sitt problem och jobbar på det och är ledsen för att hon är sådan. "

Varför det då inte hon som sitter här och vill ha tips och råd. 

Vill hon bidra till ditt behov av bekräftelse så kommer hon att göra det.

Ta tag i ditt behov och lasta inte över det på andra.

Jag är inte manshatare men tycker riktigt illa om människor som skjuter över sina egna problem på andra.
  • Anonym (Hotwife)
    molly50 skrev 2024-08-13 21:11:21 följande:
    Jag förstår dig och jag tycker inte att du gnäller.
    Du känner dig väl frustrerad.
    Jag är den som oftast tar initiativ här och min man inte lika mycket så jag kan förstå hur du känner.
    Men han säger ju aldrig nej när jag visar närhet och tar initiativ.
    Det är kanske det som är skillnaden.
    Men ni behöver kanske sätta er ner och prata igenom det här ordentligt så du kan berätta hur ledsen det här gör dig,
    Hon kanske inte förstår det.
    Så hennes uppgift i livet är att bekräfta honom så att han inte skall vara ledsen. Personligen är jag en absolut motståndare till alla former av ställa upp sex och att ge falska bekräftelser. Personligen tycker jag att det skulle vara konstruktivare om han tog sig en rejäl funderare på varför han behöver hennes bekräftelse. Det är inte friskt att bygga sin självkänsla på bekräftelse från andra. 
  • Anonym (Hotwife)
    Anonym (Lars-Åke) skrev 2024-08-14 15:44:21 följande:
    Frivilligt eller våldtäkt. På eller av.

Lyckligtvis är livet mer komplicerat och härligt än så.
    Det är faktiskt så enkelt men tyvärr finns det rätt gott om män som inte ens klarar att förstå detta. 

Har levt med en sådan man men självklart är det en föredetta man och den man jag har idag hör till de män som förstår det självklara i vad samtycke är.
  • Anonym (Hotwife)
    Anonym (Lars-Åke) skrev 2024-08-14 17:33:36 följande:
    Nej, så definierar jag inte kompromiss. Om det sker på ena partens villkor, mot den andras vilja, så är det inte en kompromiss. Det låter mer som ett övergrepp.
    Nu är det tydligen något du inte fattar. En kompromiss betyder att ens parten gör något den inte gillar och i övervägande del av fallen är det kvinnan som gör något hon inte vill, det ända jag ger dig rätt i är att en kompromiss är ett övergrepp i sexuella sammanhang 
  • Anonym (Hotwife)
    Anonym (Lars-Åke) skrev 2024-08-14 17:06:16 följande:
    Varför hör inte kompromisser hemma i sexlivet?
    För att göra det väldigt enkelt kan vi använda Wikipedia

"En kompromiss är en överenskommelse mellan två eller flera parter som nåtts genom ömsesidiga eftergifter, där de inblandade parterna ger upp några av sina ursprungliga krav eller positioner för att komma fram till en lösning som alla parter kan acceptera. Att kompromissa är en vedertagen och allmänt accepterad social problemlösningsmetod."

Om du tycker att detta hör hemma i sexuella sammanhang så har du som sagt uppenbara problem.

Personligen förväntar jag mig att barn på högstadiet förstår varför kompromisser inte hör hemma i sexlivet 
  • Anonym (Hotwife)
    Tom Araya skrev 2024-08-14 19:35:34 följande:
    Det håller jag inte med om alls.
    Kompromisser i en kärleksrelation ska inte gå utanför det komfortabla. Som exempelvis att gå varannan gång på hans favoritrestaurang och varannan gång på hennes.
    Nu har du verkligen tänkt till.

Hur har du mage att jämföra att gå på en restaurang som man egentligen inte vill besöka med att ställa upp på sex man inte vill ha som men kompromiss för att nästa gång är det min tur. 

Väljer att censurera mig här men det finns en väldigt massa kraftuttryck jag skulle vilja använda mot ett så urbota korkat inlägg.
  • Anonym (Hotwife)
    Anonym (Eva) skrev 2024-08-14 23:33:37 följande:
    Är du helt jävla sjuk i huvudet. 

Det var den snälla versionen. Finns självklar andra versioner som innefattar dumdumkulor, elchocker, lobotomeringar och annat. 
    Att säga att jag älskar det är extremt milt.
  • Anonym (Hotwife)
    Anonym (Bra där!) skrev 2024-08-15 06:19:26 följande:
    Vad bra att en bdsm och tantra-expert kommer med inspel på frågan, det är ju till stor hjälp! Absolut relevant bakgrund för frågor om helt normalt svenne-samliv
    Om du inte fattar att det är en fantastisk bakgrund för denna typ av diskussion så har du stora problem. 

Skulle nog rekommendera dig att titta närmare på hur man i dessa kretsar hanterar samtycke så skulle du förmodligen slippa skriva inlägg där du gör bort sig ordentligt. 

Som sagt har noll empati för dig och din situation när du till synes inte tänker och reflekterar över självklarheter i en relation.
  • Anonym (Hotwife)
    Anonym (Tjejen) skrev 2024-08-15 08:00:52 följande:
    Mycket bra påpekande. Man kan ta saker väldigt långt just när dom här sakerna finns på plats i full trygghet. Man kan förflytta sina gränser långt bara för att man vet att det finns ett skyddsnät på plats i alla lägen.
    Den tryggheten får alla fall för mig att jag tar väldigt mycket mer initiativ då jag vet att jag när jag vill avbryta så avbryter vi omedelbart utan sura miner och skitpikar. 

Detta gäller självklart både vid vaniljsex och vid lite mer avancerade övningar.
  • Anonym (Hotwife)
    Tom Araya skrev 2024-08-15 10:12:42 följande:
    Jag menar på att det är så kompromisser i ett förhållande ska se ut, den nivån av uppoffring... din favoriträtt idag, min favoriträtt imorgon... jag ber henne inte om något som går helt emot allt hon vill och har lust med, då är det inte kärlek. Däremot kan jag anstränga mig eller göra den typen av uppoffringar för min partners skull.
    Återigen vad har dina restaurangbesök med sex under samtycke att göra.

En helt sjuk jämförelse.

Som någon tidigare nämnt så hoppas jag att du är singel för samtycke och samförstånd vid sex har du tydligen inget grepp om.
Svar på tråden Frun tar inga initiativ