Inlägg från: Anonym (Lars-Åke) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lars-Åke)

Frun tar inga initiativ

Jag har också saknat bekräftelse och initiativ. Här är min strategi:

Jag tjatar inte, tar möjligen upp sexlivet på neutral mark, i bilen eller under en promenad. Pratar om min längtan och behov, inte om hennes tillkortakommanden.

Jag ser till att dela på hushållssysslorna. Det är lätt att övervärdera sina insatser. Testa att skriva upp vad var och en gör, under ett par veckor, och hur lång tid det har tagit. Att renovera huset "under en semester" är belönande, mannen blir själv nöjd och alla ger beröm. Vilket inte är fallet med det dagliga plockandet, matplanerandet, matlagandet, städandet, barnsysslandet och allt annat Sisyfos-arbete.

Min kvinna berömmer inte så ofta, missar att spontant krama och kyssa mig eller ge en klapp på kinden. Jag övar mig på att lägga märke till annat. Att hon tvättar alla mina kläder, att hon planerar roliga saker, att hon håller min hand när vi är på stan. Sånt är också kärlek och bekräftelse.

Jag ger mig hän och njuter hejdlöst i sängen, "använder henne" för min njutning och märker att hon älskar att bli tagen. 

Jag lutar mig tillbaka, försöker att inte pocka på sex, hon vet ju ändå vad jag vill. Flirtar och uppvaktar i alla andra sammanhang.

Jag köper blommor, skriver kära sms, leker med hennes barnbarn. 

• Anonym (Lars-Åke)
    Anonym (Sugen men tröttnat..) skrev 2024-08-13 10:25:32 följande:
    Det är ju det enkla svaret men ofta hör...

"Bryt upp allt och skilj er bara!"

När det enda man försöker att som även som man, NÅN gång ibland, skall kunna få höra att man faktiskt gör nåt bra i sänghalmen, att även jag är åtråvärd och nån som min kvinna faktiskt VILL ha sex med.

Det är faktiskt, även som man, kul att få höra nåt liknande ibland.

Sen att detta spårar ur i ord som att "kvinnor skall inte behöva bli våldtagna", "dom skall inte behöva ställa upp på sex" är lite konstigt... det enda jag vill påvisa är att jag, som man, även vill ha lite lite av den där passionen och känna att wow hon VILL faktiskt ha sex med mig!

Blir det, som även TS säger, att känslan infinner sig att hon bara "ställer upp" så dör ju sexlivet ut.

Och det flera av oss försöker säga är att vi delar gärna lika på allt, t.ex. hushåll, barn, ommålning av hus, initiativ till sex m.m. men det man får tilllbaka är mycket av "du är dum! Kvinnor skall inte bli våldtagna eller ställa upp sex!!!!"

Nä precis... det ju för f-n det vi försöker säga.

Iallafall jag försöker bara påvisa att när det kommer till just passionen i sänghalmen så är det väääldigt känsligt att ens nämna att man kanske skall "dela på allt" där med.

Det är väl ändå inte bara upp till ena parten att se till att det finns passion även i sängkammaren? 
    Just DÄR är det bara upp till mannen??

En MAN behöver aldrig få höra att även han är sexig, åtråvärd m.m.? Eller??
    Håller med dig helt. Det är som om kvinnlig sexualitet är helig och kränkbar, medan mäns sexualitet är vidrig, djurisk, kriminell.

Jag håller med dig helt om att båda parter har ett ansvar för att relationen ska hålla och vara bra för båda, vare sig det gäller semesterplaner, barnuppfostran, pengar eller sex.
  • Anonym (Lars-Åke)
    Anonym (Mina älskade rottisar.) skrev 2024-08-13 15:40:07 följande:
    Men vad fan. Är du tre år gammal eller en osäker hundvalp som hela tiden måste få bekräftelse på att du duger och gjort rätt. Är du lika osäker på jobbet och hela tiden söker bekräftelse på att du gjort rätt och ett bra jobb. Normala människor med fungerande självkänsla brukar själva känna om som gjort ett bra jobb eller inte.
    Alla människor mår bra av att få bekräftelse, alltså att få veta att det man gör och är uppskattas.

Du svär och är hånfull, det hjälper ingen.
  • Anonym (Lars-Åke)
    Anonym (Oj) skrev 2024-08-13 16:06:50 följande:
    Vill du verkligen ha råd, eller att folk bara ska tycka synd om dig?

Här får du ett råd. Om du inte trivs med din relation så lämna den. Men stanna inte och gnäll. 
    Du låter oförskämd och otrevlig. TS vill ha råd, och det finns en massa saker han kan göra för att förbättra relationen. Det är därför det finns parterapi. Att bara "lämna" är ett simpelt svar på en komplicerad fråga.
  • Anonym (Lars-Åke)
    Anonym (Sugen men tröttnat..) skrev 2024-08-13 16:17:05 följande:
    Har du ens läst det jag skrivit? 
    Självkänslan är bra, oroa dig inte.
    Min fru VET hon är dålig på att ge nån form av att bekräftelse, hon vet det..
    Jag försöker hitta sätt att få VÅRAT "kodspråk" att fungera,
    Så även hon..

Vi försöker, att skriva här är en del av det.
    Försöker inte få den här på FL nej, bara tips på att få det bättre, Är det konstigt?
    Jag är inte här bara för att klaga på alla dummisar som inte tycker som jag.
    Hoppas du står ut med alla sura uppstötningar här. Din fråga är relevant och några här i tråden har förstått och är empatiska.
  • Anonym (Lars-Åke)
    Anonym (Hotwife) skrev 2024-08-13 18:46:18 följande:
    Vem fan är det som sitter och spyr galla över att du inte känner dig bekräftad. Så min enkla fråga vem är det som har ett problem. Det är självklart ett problem som du får lära dig att leva utan läggs ditt behov av bekräftelse på någon annan.

Om ni nu båda är så jävla överens om problemet och att båda tycker att det är ett problem som ni båda upplever så varför i helvete har ni inte löst det istället för att du sitter här och söker empati på ett forum. 

Märkligt sätt att lösa problem på må jag säga.

Måste tyvärr håll med om att ni krånglar till något som är väldigt enkel, vill båda ha sex så knullar man väl men om det inte finns ett genuint samtycke så blir det som det tycks vara i ert fall med en som inte vill och en som söker empati på märkliga ställen. 

Tyvärr tror jag inte ett ögonblick på att hon ser det som ett problem utan hon spelar för galleriet för att du skall hålla hoppet uppe. Hon kommer aldrig i helvete ge dig bekräftelse om du sitter på forum som en ledsen hundvalp som söker bekräftelse på att du duger och gjort matte glad.

Det är och förblir ditt problem inte hennes hur många märkligt teorier och metoder du än lägger fram här. 

I övrigt vill jag vara extremt tydlig med att din offerkofta inte på något sätt gör att jag får empati för dig.

Men jag känner stark empati för din fru som tydligen enligt dig har som livsuppgift att få dig att känna dig bekräftad. 

Som tidigare nämnt så bör du börja med att jobba med din egen självkänsla och inte lägga ansvaret för din självkänsla på andra. 
    Ditt inlägg är fullt av svordomar, slarvig stavning och hånfulla attacker på en man som vågat be medmänniskor om råd. Misstänker att du känner ditt ego stärkt av att attackera andra. En mycket dålig egenskap.
  • Anonym (Lars-Åke)
    Anonym (Hotwife) skrev 2024-08-13 19:16:07 följande:
    Det är inte raketforskning. Om två personer vill ha sex så löser man kommunikationen, problemet uppstår när man inte har samma önskemål runt sex och självklart är det den som inte vill ha sex har total bestämmanderätt i det fallet. 

Sluta nu att tramsa, köp läget eller hitta en ny relation.
    Tycker du förenklar väldigt mycket. Knulla om ni vill och om hon inte vill så vill hon inte och då är det bara att skiljas.

On/off. Svart/vitt.
  • Anonym (Lars-Åke)
    New Dawn skrev 2024-08-14 10:17:21 följande:
    Nej du accepterar inte henne som hon är. Du tycker att hon ska ändras. Du har till och med fått henne att känna att det ÄR något fel på henne. 

För att få lite perspektiv och öppna upp tankarna, så tänk på ett par där kvinnan uttalat är åt det undergivna hållet och det är helt klarlagt att det ÄR mannen som ska ta initiativ. Så kan det så klart fungera. Vissa ÄR så i sin sexualitet. Att de behöver att den andre "startar" . Varför skulle inte din kvinna kunna vara så. Bara för att man har en responsiv lust behöver man inte vilja bli smiskad och bunden. 

Jag tror att din kvinna har en uppfattning att hon är "sämre" än dig (sexuellt) och att lusten blivit så kravfylld. Då är det väldigt svårt, dels att tända, men också att be om saker.
    Jag tror att det bästa du kan göra är att visa att du accepterar henne som hon är. Jag tror inte hon känner det. 
    Dessutom tror jag det kan vara bra att ha initm närhet och njutning utan mål. Kan vara bra att ha samlagsförbud. Då är det lättare att bli kreativ och öppen med hur det "slutar", att bra en kommer tex. 
    Det är viktigt att "våga misslyckas" eller rättare sagt att inget är att misslyckas. 
    Din avslutande kommentarer är bra och konstruktiva. Men det där att TS får henne att känna att det är något fel på henne, det är lite trubbigt. I ett långt förhållande så sker hela tiden en förhandling mellan två viljor, i lyckliga fall leder det till bra kompromisser.

Självklart kan man ha synpunkter på partnerns sätt att vara, att hen släpper smutstvätt på golvet, att hen lukar illa mellan benen, att hen är orakad fast det kliar och svider etc. 

Om vi slutar attackera TS med svordomar och hånfullheter så blir det mer plats för konstruktiva förslag, som att öva på närhet och ömhet utan att det behöver leda till sex, och att träna på att verkligen lyssna på den andre och att analysera sina egna hinder och drivkrafter.
  • Anonym (Lars-Åke)
    Anonym (BBW) skrev 2024-08-14 15:23:26 följande:
    Det är inte svårare än så eller tycker du att vi skall ändra lagstiftningen och ta bort regler runt.samtycke och återgå till lagar där en man inte kunde fällas för våldtäkt på sin hustru. 
    Frivilligt eller våldtäkt. På eller av.

Lyckligtvis är livet mer komplicerat och härligt än så.
  • Anonym (Lars-Åke)
    Anonym (BBW) skrev 2024-08-14 16:59:09 följande:
    Detta var nog bland det dummaste jag läst.

Förhandlingar och kompromisser hör inte hemma i sexlivet.

Man kan utrycka önskemål, man kan diskutera fantasier och liknande inte minst kan/bör man vara extremt tydlig med gränser men förhandla och kompromissa kan man göra när det gäller mycket men aldrig när det gäller sex.
    Varför hör inte kompromisser hemma i sexlivet?
Svar på tråden Frun tar inga initiativ