Inlägg från: Anonym (Lars-Åke) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lars-Åke)

Frun tar inga initiativ

Anonym (BBW) skrev 2024-08-14 17:14:22 följande:
    Fattar du inte det så har du uppenbara problem med att respektera andra att förstå vad samtycke innebär. 
    Nja, det verkar som om du inte förstår vad kompromiss betyder. Det är att närma sig varandra och hitta en lösning som båda gillar.
  • Anonym (Lars-Åke)
    New Dawn skrev 2024-08-14 17:27:39 följande:
    Det riskerar att förstöra lusten. 
    Visst kan den med mest lust /behov ta emot oral- och smeksex, mellan tillfällena då båda är mer aktiva/njuter. Det skulle nog ofta funka om kärlek och närhet finns. 

Men en "kompromiss" låter mer som en uppgörelse, där den ena går med på något pliktskyldigt.
    Om man ställer upp på sex, utan lust, för ofta, kan man riskera sin lust. Sex blir till slut bara en, "arbetsuppgift", som kroppen inte längre reagerar på. 

Detta är särskilt känsligt för kvinnor då kvinnans kön kan penetreras utan att könet är redo (och inte heller blir det) En man kan inte ha samlag, eller ta emot oralsex, avrunkning, om han inte blir skapligt hård.

I värre fall kan det tom bli något obehagligt och smärtsamt, särskilt om kvinnor ställer upp på samlag, utan att ha, och få, lust. 
    Nej, så definierar jag inte kompromiss. Om det sker på ena partens villkor, mot den andras vilja, så är det inte en kompromiss. Det låter mer som ett övergrepp.
  • Anonym (Lars-Åke)
    Anonym (Hotwife) skrev 2024-08-14 17:38:23 följande:
    Nu är det tydligen något du inte fattar. En kompromiss betyder att ens parten gör något den inte gillar och i övervägande del av fallen är det kvinnan som gör något hon inte vill, det ända jag ger dig rätt i är att en kompromiss är ett övergrepp i sexuella sammanhang 
    OK, då har vi helt olika definition av kompromiss. Min är att man går varandra till mötes och hittar en lösning som båda kan acceptera.

Wikipedia:

"En kompromiss är en överenskommelse mellan två eller flera parter som nåtts genom ömsesidiga eftergifter, där de inblandade parterna ger upp några av sina ursprungliga krav eller positioner för att komma fram till en lösning som alla parter kan acceptera. Att kompromissa är en vedertagen och allmänt accepterad social problemlösningsmetod."

• Anonym (Lars-Åke)
    Anonym (Hotwife) skrev 2024-08-16 19:55:10 följande:
    Du fan inte klok på en enda fläck.
     En jävla tur att jag har en man med en fungerande hjärna. 
    Nej, nu känns det som att det lyser, men det är ingen hemma.
  • Anonym (Lars-Åke)
    Anonym (BBW) skrev 2024-08-16 20:02:28 följande:
    Läs och begrunda.
    Tycker du att detta hör hemma i en relation och speciel när det gäller sex är jag otroligt tacksam för att jag inte har en relation med dig.
    Nu har du lite otur när du tänker, men det blir nog bättre när du blir lite äldre.
  • Anonym (Lars-Åke)
    Anonym (Eva) skrev 2024-08-16 20:13:32 följande:
    Nu är frågan vem det är som har otur när du försöker tänka. Kan inte finnas många fungerande hjärnceller i ditt huvud. 
    Visst är det kul att kasta skit på varandra, bara göra sig av med sina aggressioner utan att behöva vara sansad, öppen, resonerande, förstående, intresserad, nyfiken? Bara häva ur sig.
  • Anonym (Lars-Åke)

Några deltagare här har slutat svara på TS berättigade fråga och övergått till något slags tävling i att vara oförskämd och nedlåtande. 

Rösterna delar sig i två. 

Dels de som tycker att den ena parten i en relation ska ha rätt att bestämma helt över sexlivet, aldrig vara villig att gå den andre till mötes utan snarare se det som ett övergrepp, en sorts våldtäkt. Några förstår inte ens begreppet kompromiss, som betyder att gå varandra till mötes så att båda blir tillräckligt nöjda.

Dels de som tror på att en lycklig relation bygger på att man jämkar och försöker göra den andre lycklig. Om båda gör det så kommer de att leva mycket lyckliga. 

• Anonym (Lars-Åke)
    Anonym (Mina älskade rottisar.) skrev 2024-08-17 08:34:52 följande:
    Nu kommer jag att använda en väldigt pedagogisk liknelse som man använder på barn och ungdomar för att illustrera samtycke.

Detta förväntar man sig alltså att en normal 13 åring fattar men tydligen så saknar du den mognad men förväntar sig av 13 åringar. 

Finns således inte det minsta utrymme för att jämka, kompromissa eller som Örjan utryckte de att man skall ta en för laget. 
    Videon där sex jämförs med tedrickning är pedagogisk och bra. Och jag förstår den, trots dina oförskämda rader.

Det som saknas i videon är:

- Är det Earl Grey du inte gillar? Jag har grönt te.
    - Nej tack.
    - Okej. Vill du ha kaffe istället?
    - Ja tack.
  • Anonym (Lars-Åke)
    Anonym (Örjan) skrev 2024-08-18 13:44:06 följande:
    Och vad fan tillför dina barnsliga tillägg. Att fråga vad någon har för preferenser är inte att förhandla och kompromissa 
    Jo, det är just vad det är. En kompromiss är en överenskommelse som båda gillar.

(Dock anser en del deltagare här att kompromiss är lika med våldtäkt. Det får stå för dem.)
  • Anonym (Lars-Åke)
    Anonym (Hotwife) skrev 2024-08-18 14:04:11 följande:
    Du är ju ta mig fan helt jävla skruvad i skallen.

Finns väl för fan ingen kompromiss i att erbjuda ett alternativ som mottagare gillar.

En kompromiss innehåller alltid uppoffringar från ena eller båda parter. 

Var fan hittar din snurriga skalle någon kompromiss i att erbjuda en person som tycker om kaffe en kopp kaffe istället för en kopp the som den personen inte gillar.
    Nu bara svär och skriker du, jag slutar svara på dina inlägg.
  • Anonym (Lars-Åke)
    Anonym (BBW) skrev 2024-08-19 09:51:45 följande:
    Du tycker alltså att det är märkligt om folk reagerar på ett ditt korkade inlägg.
    Folk har rätt att reagera hur de vill. Men när de börjar svära och skrika och vara oförskämda istället för att argumentera sakligt så omöjliggör det ett vettigt meningsutbyte. Att kalla en annans inlägg för "korkade" stoppar upp flödet i samtalet.
  • Anonym (Lars-Åke)
    Anonym (BBW) skrev 2024-08-19 10:23:44 följande:
    Nu har folk haft ett väldigt tålamod och mycket sakligt förklarat hur dumt ditt exempel var. När du då fortsätter med samma dumhet så är det rätt självklar att folk reagerar. Personligen.tycker jag att ditt resonemang runt samtycke och ditt urbota korkade resonemang runt the eller kaffe var bland det dummaste jag läst på länge. Om du inte själv inte inser hur korkat ditt tillägg var finns det knappast något att ha ett meningsutbyte om. 
    ....dumt...dumhet...urbota korkade...dummaste...korkat...

I rest my case.
  • Anonym (Lars-Åke)
    Anonym (kvinna) skrev 2024-08-20 11:32:42 följande:
    Jag ser det inte lika svart och vitt. T.ex. gillar jag inte ridställningen lika mycket som missionären, men jag har ändå ofta sex i den eftersom min partner gillar den. Jag kan njuta fast det inte är den bästa ställningen för mig. Men jag skulle självklart inte göra något som jag avskyr.
    Va?! Menar du att du kompromissar?! Akta dig, det finns några här i tråden som jämställer det med våldtäkt.

(Obs! Ironi!)
Svar på tråden Frun tar inga initiativ