-
På vilket sätt menar du att samtycket och kommunikation inte är relevant även vid vaniljsex.Anonym (Bra där!) skrev 2024-08-15 06:19:26 följande:Vad bra att en bdsm och tantra-expert kommer med inspel på frågan, det är ju till stor hjälp! Absolut relevant bakgrund för frågor om helt normalt svenne-samliv
-
Måste vara brutalt ärlig även mot dig.Anonym (Bra där!) skrev 2024-08-15 06:52:38 följande:
Verkar som att två uttryck medvetet missförståtts i den här tråden.
Kodspråk - betyder naturligtvis inte att ett ord ska bytas mot ett annat, eller att det är som stoppord inom bdsm eller som att båda parter inte förstår svenska.
Det som menas är ett sätt att inte säga allt rakt ut hela tiden.
Ångrar mig som fan att jag skrev nåt i den här pajjiga tråden och hängde ut min egen relation, men gjort är gjort så jag kan fortsätta ta oss som exempel (och jag upprepar det jag tidigare skrivit).
Om jag gärna vill ha sex och det var länge sen så kan jag säga det rakt ut och så måste min fru ta ställning till om hon vill eller inte. Det blir lätt ett pressat läge. Om man istället är extra omtänksam med sådant som inte behöver tolkas som en invit så blir det enklare för båda. Ryggmassage kan vara bara ryggmassage och är det ofta, men om jag märker att hon gärna vill att jag tar mer neråt svanken och längre ner kan det övergå till sex. Det är inte svårare än så. Och säger hon tack det var skönt och vi somnar känner jag mig inte avvisad.
Vad i detta är svårt att förstå?
Sen detta med kompromiss - det verkar som att flera här vill förstå det som att det handlar om en som verkligen inte vill och en som bara har sex i huvet - det gör det förstås inte. Är läget så, så får man nog gå isär, jag ser ingen annan lösning.
Kompromiss är ett dumt ord, det handlar mer om att man kan vilja utifrån den andras vilja. Massage-exemplet: den som blir masserad kan känna att det här var väldigt skönt, nu kan jag somna gott, eller också tänka, vi ligger med varandra som en snabb avslutning så somnar han också gott. Man är inte superkåt men det är trevligt.
Eller, kodspråket, massagen, har en längre verkan så att den som blivit masserad tänker att i morgon ska vi ligga med varandra. Den som masserat vill egentligen nu direlt, men det blir i morgon, då han kanske egentligen är lite mindre sugen - men om man i en lång relation varke gång ska vänta in tillfället då båda i sig själv är superkåta, ja då blir det sällan gjort.
Det är komprommissen, trögskallar. Inte att man städar och får sex som betalning eller en massa andra dumma saker som nämnts här.
Ursäkta långt inlägg.
Har du rökt på ordentligt innan du svamlade ihop detta inlägg???
I ditt läge skulle jag vara extremt försiktig med att kalla andra för trögskallar. -
Nu hoppas jag att du skämtar eller bara vill provocera.Tom Araya skrev 2024-08-15 10:12:42 följande:Jag menar på att det är så kompromisser i ett förhållande ska se ut, den nivån av uppoffring... din favoriträtt idag, min favoriträtt imorgon... jag ber henne inte om något som går helt emot allt hon vill och har lust med, då är det inte kärlek. Däremot kan jag anstränga mig eller göra den typen av uppoffringar för min partners skull.
En så urbota dum jämförelse att man häpnar. -
Vad hade du förväntat dig av en man som uppenbart tänker med kuken.Anonym (Tjejen) skrev 2024-08-15 10:28:41 följande:Det är din uppfattning hur ett förhållande ska fungera. Att du vill göra sexuella uppoffringar, intressant hur man kan funka. Men jag står över för det är viktigt för mig med ett riktigt bra sexliv för båda i mitt väl fungerande förhållande.
-
Skulle rekomendera dig att dra ner på magiska svampar och annat för du framstår som mer än livligt förvirrad.Tom Araya skrev 2024-08-16 11:58:52 följande:Det är skillnad på vad det känns som och vad det rent principiellt är (för att man ägnar tid och energi på sin partner, som man hade kunnat lägga på något annat, bara för sin egen skull). Du har ju själv använt uttrycken "ge och ta", vilket inte är relevant om det måste kännas som en uppoffring.
-
Har du så lite att göra att du sitter på ett forum för att bara provocera med korkade inlägg.Anonym (BB) skrev 2024-08-16 16:38:14 följande:du verkar ju vara värre än en hundvalp som ska slicka på allas händer. Har du ingen självkänsla kvar och våga tycka nåt eget. Fast du kanske vänder dig ut och in på dig själv för att i desperation få vara en kvinna nära
Till och med dummare inlägg än TOM ARAYA vilket inte vill säga lite. -
Skulle väl inte tro det.JayBerg skrev 2024-08-16 18:58:43 följande:Hahaha är jag inte "man" nog för dig??
Nämen nu tror jag att jag nog blir lite kränkt faktiskt 🤣
Du är mycket mer man än att låta dig påverkas av så barnsliga kommentarer. -
Du måste vara ett rekord av att vara totalt blåst.Anonym (Lars-Åke) skrev 2024-08-16 20:17:06 följande:Visst är det kul att kasta skit på varandra, bara göra sig av med sina aggressioner utan att behöva vara sansad, öppen, resonerande, förstående, intresserad, nyfiken? Bara häva ur sig.
-
Du är ta mig fan helt unikt jävla blåst.Tom Araya skrev 2024-08-16 21:10:15 följande:Jag ska ge dig ett exempel, så får vi se om slanten trillar ner...
Ett rockband är ute på turné.
De älskar vad de gör, att spela live inför publik och de känner det som att de får betalt för att utöva en hobby.
Rockbandet spelar i din lilla stad så du får möjlighet att se dem utan att behöva resa 20-30 mil.
Är det då en uppoffring eller gör de detta för sin egen skull?
Både och skulle jag säga, för de hade istället kunnat spela 20 mil bort och tjänat mer pengar eller varit hemma hos sina familjer som de saknar och familjen saknar dem när de är ute på turné i flera veckor i sträck.
Så de har rent principiellt gjort en form av uppoffring för sina fans i din stad, eftersom det fanns andra attraktiva alternativ de hade kunnat ägna den dagen åt, men de känner det inte som en uppoffring eftersom de tycker detta är så kul.
Förstår du nu skillnaden?
Jämför rockband och restaurangbesök med med sex är helt enkelt då jävla obegåvat att man häpnar. Tänka med kuken är en bra sammanfattning.
Du kan vara extremt glad för att du inte försöker framföra dina korkade ider i en relation med mig för du skulle absolut inte gilla vad mina lydiga rottisar kan göra med män utan fungerande hjärna. -
Hur jävla dum kan man bli. Jämföra uppoffringar vid val av restaurang med uppoffringar vid sex. IQ fiskmås eller att tänka med kuken är jävligt milda uttryck.Tom Araya skrev 2024-08-16 22:09:57 följande:Vem är det som är blåst?! Varifrån fick du att jag jämför rockband med sex?
Jag pratar om relationer och hur en uppoffring av egen vilja kan se ut, men du fattar bara inte. Du kan inte överföra principer till andra sammanhang. Det är inte mitt problem, utan ditt. -
Nu kommer jag att använda en väldigt pedagogisk liknelse som man använder på barn och ungdomar för att illustrera samtycke.Anonym (Lars-Åke) skrev 2024-08-17 07:27:16 följande:
Några deltagare här har slutat svara på TS berättigade fråga och övergått till något slags tävling i att vara oförskämd och nedlåtande.
Rösterna delar sig i två.
Dels de som tycker att den ena parten i en relation ska ha rätt att bestämma helt över sexlivet, aldrig vara villig att gå den andre till mötes utan snarare se det som ett övergrepp, en sorts våldtäkt. Några förstår inte ens begreppet kompromiss, som betyder att gå varandra till mötes så att båda blir tillräckligt nöjda.
Dels de som tror på att en lycklig relation bygger på att man jämkar och försöker göra den andre lycklig. Om båda gör det så kommer de att leva mycket lyckliga.
Detta förväntar man sig alltså att en normal 13 åring fattar men tydligen så saknar du den mognad men förväntar sig av 13 åringar.
Finns således inte det minsta utrymme för att jämka, kompromissa eller som Örjan utryckte de att man skall ta en för laget.
-
Virrpanna. Kompromissar en hel del i min relation i vardagen men aldrig i helvete att det kompromissas när vi kommer till sex, som tur är har min pojkvän en fungerande hjärna och förstår skillnaden på vardagsliv och det vi gör sexuellt. Vi har inte ställa upp knull och ta en för laget mentalitet i sexlivet. Det är heller inget jag på minsta sätt skulle acceptera, skulle min pojkvän ens nämns något så idiotiskt så kulle han helt enkelt åka ut med huvudet före.Anonym (BB) skrev 2024-08-17 13:26:09 följande:Ska sexlivet fungera måste det finnas en sann vilja, då behöver båda synka sig för att nå en lösning och samsyn. Ett förhållande eller relation helt utan kompromisser finns inte.
-
Men jösses.Tom Araya skrev 2024-08-18 01:26:56 följande:
När man inte förstår går man till personangrepp.
Här har folk lungt och pedagogiskt försökt förklara för dig att du har ett respektlöst sätt att se på medmänniskor i sexuella sammanhang där du inte ens drar dig för att jämföra sexuella handlingar med att välja restaurang.
Dina inlägg blev bara dummare och dummare.
Tycker du själv att det är konstigt om folk tröttnar och ifrågasätter din mentala status och förmåga att enkelt utryckt skilja på äpplen och päron.
För min del har jag jobbat en del med barn och ungdomar med funktionsvariationer och pratat en hel del sex och samlevnad med dessa. Kan garantera att dessa ungdomar har en betydligt mognare och sundare inställning till sex, samtycke och liknande än vad du har. -
Håller med till fullo.Anonym (Tjejen) skrev 2024-08-18 09:59:44 följande:Samma här. Har en hel del experimentellt sex i olika former och dom här klara gränserna, att man bara gör det man vill och aldrig kompromissar är en förutsättning för det. Utan givna gränser kan man inte ta sexet långt. Med en mer primitiv person(som jag visserligen inte skulle ligga med) så skulle det bli väldigt basic sex.
Är inte praktiserande buddist men det finns mycket klokskap i buddismen.
En av mina favoriter är något som till västerländsk kultur har översatts till do not harm, take no shit.
En av grunderna i den filosofin är att för att kunna vara öppen och nyfiken måste man stå stadigt i sina gränser.
Symboliseras ofta ev en Budda med uppåttvänd öppen vänsterhand och höger hand i ett stopp inte längre tecken.
Har man en partner med samma syn vågar man väldigt mycket men med en obegåvad och osympatisk partner som tror att det i detta finns något att förhandla och kompromissa om i detta skull jag låsa mig totalt och han skulle helt enkelt som vi säger i Småland få stå i stutabåset, En sådan relation skulle självklart inte bli långlivad. -
Meddelande borttaget
-
Meddelande borttaget
-
Hur tänkte du nu. Eller rättare sagt tänkte du innan du skrev.Tom Araya skrev 2024-08-18 19:05:15 följande:Dina alternativ är tagna helt ur luften. Ingen här har hävdat att det i det här fallet innebär att kompromissa.