Inlägg från: Anonym (BBW) |Visa alla inlägg
  • Anonym (BBW)

Frun tar inga initiativ

Anonym (Sugen men tröttnat..) skrev 2024-08-13 21:05:50 följande:
    Jo vi har pratat o pratat. Nej vill inte "lasta över" nåt på henne, jo jag accepterar henne som hon är och hon vet det.
    Nej jag berättar inte hela tiden hur dålig hon är på detta, hon vet det.
    Sorry att det låter hårt och anklagande men vi både två vet att så är fallet,  så är det, anklaga mig vad ni vill men så är det tyvärr.
    Så klart är jag inte perfekt, ingen är, men i just detta scenario är jag inte det största problemet, tro va ni vill..

Jo hon har försökt att få lite tips här o på andra forum hon med men när hon möts av saker som " man va fan är det för fel på dig då? Om du vill ligga är det väl bara att sära på benen och knulla för fan! Han vill ju!!"
    Ja då blir hon bara ledsen och stänger ner.... så DET funkar inte för henne.. tyvärr.. OM det ändå bara var så enkelt..
    För er där det funkar så enkelt så är jag glad för er!

Terapi? Jo det funkade bättre, icke verbal kommunikation vart nog det bästa vi fått ut av det, t.ex jag säger jag älskar henne, får tillbaka en klapp på armen och då fattar jag att hon älskar mig med! Toppen!

Och jag ber om ursäkt om jag framstår som bara kall och krävande men när jag ger o ger men inte ens får en klapp på armen tillbaka och det pågår ett bra tag så blir jag lite.. ja liiite frustrerad kanske är ett bättre ord..

Men .. detta sänker tyvärr mig bara mer... 

" men GUD va du gnäller" 

Jojo.. gör väl det, sorry.. skall sluta med det, allt är ändå bara mitt fel i allafall verkar det som..

Så tack för mig! Ha det gött!
    "Nej jag berättar inte hela tiden hur dålig hon är på detta, hon vet det." 

Den var ju riktigt fräsch. Kan inte säga annat än att jag lider med din fru och den psykiska tortyr hon förmodligen har utsatts för om hon vet att hon är dålig. 
  • Anonym (BBW)
    molly50 skrev 2024-08-13 21:30:27 följande:
    Nej,det skrev jag inte. Hur fick du det till det?
    Det jag menar är att de måste prata.
    Kanske framförallt hon som verkar ha svårt att prata om sex.
    Jag tycker absolut inte att man ska ställa upp på sex om man inte vill det.
    Men jag tycker inte heller att man ska tvinga någon att leva i ett sexlöst förhållande mot sin vilja.
    Men deras största problem verkar inte vara sexlivet i sig utan att de inte kan kommunicera.
    Och kommunikationen är A och O för att ett förhållande ska fungera.
    Hur i helvete får du ihop detta. Man skall inte ställa upp på sex men man skall heller inte tvinga någon att leva i en relation utan sex. Hur fan skall du ha det. Om ena parten inte vill ha sex så blir det rätt automatiskt en relation utan sex om inte relationen inte skall innehålla ställa upp sex. 

I övrigt så är man alltid fri att lämna en relation om man inte trivs. 

Antingen köper man läget och accepterar förutsättningarna eller så lämnar man svårare än så är det inte.
  • Anonym (BBW)
    molly50 skrev 2024-08-13 22:02:22 följande:
    Och det är just det jag menar när jag skriver att de måste prata!
    Och kommer de ändå inte fram till en lösning så är båda fria att lämna.
    Ingen är tvingad till något.
    Och hur i helvete hade du tänkt att dessa samtal skall bli konstruktiva när ens parten har fått den andra att känns sig värdelös och en parten är en kravmaskin som söker bekräftelse och primärt ser till sina behov.
  • Anonym (BBW)
    molly50 skrev 2024-08-13 22:31:34 följande:
    Jag är läskunnig. Och jag tycker inte att det är ok att kalla henne dålig osv som han gör.
    Men båda är ju fria att lämna om det inte fungerar.
    Så insiktsfullt men ändå kände du ett starkt behov av att göda hans behov av att FL skall tycka synd om honom. 
  • Anonym (BBW)
    Anonym (Lars-Åke) skrev 2024-08-14 13:57:08 följande:
    Tycker du förenklar väldigt mycket. Knulla om ni vill och om hon inte vill så vill hon inte och då är det bara att skiljas.

On/off. Svart/vitt.
    Det är inte svårare än så eller tycker du att vi skall ändra lagstiftningen och ta bort regler runt.samtycke och återgå till lagar där en man inte kunde fällas för våldtäkt på sin hustru. 
  • Anonym (BBW)
    Anonym (Lars-Åke) skrev 2024-08-14 15:44:21 följande:
    Frivilligt eller våldtäkt. På eller av.

Lyckligtvis är livet mer komplicerat och härligt än så.
    Det är Inte på något sätt mer komplicerat än att antingen är det sex under genuint samtycke eller så är det att klassa som våldtäkt. Har läst dina dumheter om förhandlingar och liknande och blir minst sagt mörkrädd. Sex är inget man förhandlar eller kompromissar om. Man kan komma med önskemål och man kan sätta gränser men jag kan garantera dig att jag har aldrig förhandlat, kompromissat eller ställt upp på sex när jag inte själv är sugen på sex och kan garantera att det aldrig någonsin kommer att bli aktuellt med några kompromisser eller förhandlingar. 
  • Anonym (BBW)
    Anonym (Trött) skrev 2024-08-14 16:05:33 följande:
    Dina teorier är ju helt meningslösa om du inte vet vad "genuint samtycke" egentligen betyder.

Case closed.
    Jag har drygt 25 år på BDSM-scenen och håller kurser i samtycke och att sätta gränser. Håller sedan drygt tio år tillbaka liknande kurser inom tantra inte minst i samtyckshjulet så nog har jag koll på samtycke, frågan är om du har det 
  • Anonym (BBW)
    Anonym (Lars-Åke) skrev 2024-08-14 14:12:51 följande:
    Din avslutande kommentarer är bra och konstruktiva. Men det där att TS får henne att känna att det är något fel på henne, det är lite trubbigt. I ett långt förhållande så sker hela tiden en förhandling mellan två viljor, i lyckliga fall leder det till bra kompromisser.

Självklart kan man ha synpunkter på partnerns sätt att vara, att hen släpper smutstvätt på golvet, att hen lukar illa mellan benen, att hen är orakad fast det kliar och svider etc. 

Om vi slutar attackera TS med svordomar och hånfullheter så blir det mer plats för konstruktiva förslag, som att öva på närhet och ömhet utan att det behöver leda till sex, och att träna på att verkligen lyssna på den andre och att analysera sina egna hinder och drivkrafter.
    Detta var nog bland det dummaste jag läst.

Förhandlingar och kompromisser hör inte hemma i sexlivet.

Man kan utrycka önskemål, man kan diskutera fantasier och liknande inte minst kan/bör man vara extremt tydlig med gränser men förhandla och kompromissa kan man göra när det gäller mycket men aldrig när det gäller sex.
  • Anonym (BBW)
    Anonym (Lars-Åke) skrev 2024-08-14 17:06:16 följande:
    Varför hör inte kompromisser hemma i sexlivet?
    Fattar du inte det så har du uppenbara problem med att respektera andra att förstå vad samtycke innebär. 
  • Anonym (BBW)
    Anonym (Lars-Åke) skrev 2024-08-14 17:22:11 följande:
    Nja, det verkar som om du inte förstår vad kompromiss betyder. Det är att närma sig varandra och hitta en lösning som båda gillar.
    Frågan är vem det är som missuppfattat vad en kompromiss betyder. Det är alltid minst en part som fått ge vika vid en kompromiss och egentligen inget som någon nöjd med 

Att hitta ett samförstånd är något helt annat. 
Svar på tråden Frun tar inga initiativ