Inlägg från: Anonym (BBW) |Visa alla inlägg
  • Anonym (BBW)

Frun tar inga initiativ

New Dawn skrev 2024-08-16 09:57:33 följande:
    Men varför måste du veta innan. Varför duger inte ett kanske? Varför inte testa bara?

Jag tror att mycket är vunnet om det är naturligt att ibland bara ge, och ibland bara testa. Det blir inte svårt då. 

Jag tycker du verkar vettig. Du märker om hon vill, så jag tror verkligen inte du behöver tänka på övergrepp. Om du är osäker fråga bara "vill du". Inget svårare än så. 
    Tror att det är viktigt att man båda i en relation har insikten att när man ställer en fråga eller utrycker en önskan så är det just en önskan utan krav och ultimatum. Det är en önskan som en partner antingen kan bifalla eller avböja.

Inte helt olikt hur det fungerar på många arbetsplatser där väldigt många har förtvivlat svårt att be om hjälp för att man ser det som ett tecken på svaghet.

Väldigt få är bra tankeläsare så våga fråga.

Vill man skojs till det lite kan man fråga om det är Netflix och chill eller bara Netflix.
  • Anonym (BBW)
    New Dawn skrev 2024-08-16 10:22:13 följande:
    Det beror nog ofta på att hon inte "vågar" backa, och med det göra mannen besviken eller irriterad

Det hände mig några gånger med mitt ex, och det kändes väldigt jobbigt. Han tog illa upp. Jag kände mig dum. 

Jag beskrev orsaker till att jag inte tog initiativ tidigare. Nu tar jag ofta initiativ, och tillåter mig, och oss, att "prova".
    Det jag skrev var ingen åsikt. Det var en tidigare erfarenhet, jag delade med mig av. 

Du däremot. Varför måste du veta?
    Nu har jag turen att ha en underbar man som respekterar mig och att min lust kan försvinna på ett ögonblick. Speciellt när jag är trött, stressad eller inte av någon anledning inte är i toppform. 

Ett av våra första möten har betytt massor för mig och den trygghet vi har.

Åkte hem till honom en kväll efter en rent jävlig dag på jobbet.

Var först sugen på sex lite som för att få hjärnan att boota om och få annat tänka på.

Suget försvann och jag brottades med mig själv om jag skulle vara duktig flicka och så att säga härda ut eller om jag skulle säga stopp. 

Valde att säga stopp och det som nu är min man reagerade på ett helt underbart sätt. Han tittade på mig, log varmt och sa. Tack för att du sade till så jag slapp göra dig illa.

Detta skapade tryggheten att våga inleda med vetskapen att jag kan avbryta när jag vill.
  • Anonym (BBW)
    New Dawn skrev 2024-08-16 10:29:15 följande:
    Fast jag menar mer att man inte ens har en önskan. Det får bli som det blir. Blir vi kåta blir det sex, blir en kåt tillfredställer vi bara den som känner behovet/lusten. Eller så väljer att prova senare. Eller så njuter vi bara ickesexuellt av smekningar. 

Annars håller jag med att uttrycka en önskan ska inte uppfattas som ett krav. 

Och det här med hjälp kan också bli aktuellt. En del kvinnor, med mer responsiv lust, behöver hjälp med att mannen tar initiativ. 
    Vill förtydliga att all kommunikation är för mig inte alltid verbal eller i form av skrivna kontrakt.

Det kan vara kroppspråk eller en handling som att lägga handen på låret och är det ok får partner får den vara kvar och vill men inte ha den där så lyfter men vänligt bort den. 

Att be om lov kan görs på många olika sätt och det kan självklart vara en önskan som uppkommer väldigt snabbt. 

Tror att många skulle ha mycket att lära av hur man hanterar samtycket och önskemål på swingersklubbar. 

Menar självklart inte alla skall börja swings men swingers är ofta experter på att icke verbalt hitta samtycke, utrycka önskemål och även hantera att få önskemål avvisade.
  • Anonym (BBW)
    Anonym (Lars-Åke) skrev 2024-08-16 19:47:37 följande:
    OK, då har vi helt olika definition av kompromiss. Min är att man går varandra till mötes och hittar en lösning som båda kan acceptera.

Wikipedia:

"En kompromiss är en överenskommelse mellan två eller flera parter som nåtts genom ömsesidiga eftergifter, där de inblandade parterna ger upp några av sina ursprungliga krav eller positioner för att komma fram till en lösning som alla parter kan acceptera. Att kompromissa är en vedertagen och allmänt accepterad social problemlösningsmetod."
    Läs och begrunda.
    Tycker du att detta hör hemma i en relation och speciel när det gäller sex är jag otroligt tacksam för att jag inte har en relation med dig.
  • Anonym (BBW)
    Anonym (Lars-Åke) skrev 2024-08-16 20:09:28 följande:
    Nu har du lite otur när du tänker, men det blir nog bättre när du blir lite äldre.
    Jag är förmodligen betydligt äldre än du och utan tvekan väldigt mycket mognare och kunnigare när det gäller samtycke och relationer än vad du kan ana. 

Med tanke på dina omogna kommentarer så skulle jag gissa på att du ganska nyligen slutat äta din mat från barnmatsburkar. 
  • Anonym (BBW)
    Anonym (BB) skrev 2024-08-16 22:34:17 följande:

Kompromiss är en lämplig lösning, man fokuserar på en lösning som blir bra för båda istället för att fastna i ett evighetstjafs om vem som har mest rätt eller fel. dina (och hatodödasvansklubben) utgår endast ifrån kvinnans önskemål och att mannen ska vända sig in och ut i all evighet för att försöka förstå vad hon vill eller inte vill. Du har inte skrivit en rad om att kvinnan eller kvinnor också borde lyssna lite på vad män vill, tänker eller önskar.  

Vill du bara provocera eller är du så dum i huvudet som du vill spegla i dina inlägg.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (BBW)
    Anonym (Örjan) skrev 2024-08-17 08:14:08 följande:
    Du har inte lyckas göra den självklara analysen av vilka som ingår i dessa två läger.

Dels har vi läger ställ upp och ta en för laget som består av män med stenålders mentalitet. 

Sedan har vi läger två som tillämpar samtycke och en moden syn på sexualitet och den självklar rätten att inte behöva ta en för laget i sexuella sammanhang. 
    Mycket bra sammanfattning. Personligen har jag inget till övers för män som är kvar på stenålders nivå.
  • Anonym (BBW)
    Anonym (Tjejen) skrev 2024-08-18 10:57:58 följande:
    Ja. Jag tänker så, att det är en gåva jag väljer att ge till rätt person. Att nån ska kräva mer än vad jag ger...inte ok.
    Det är klokt och allt blir mycket enklare om man ser det som en gåva. 

Inom BDSM händer allt för ofta att man träffar undergivna och då vanligtvis män som kommer med vad man nästan kunde kalla ett manus till en porrfilm om vad dom vill ha under sessionen. 

Brukar då säga, gubbe lille det är inte så det fungerar se mig som jultomten, kom gärna med önskemål men beslutet för vad jag vill ge dig är mitt beslut inte ditt men du skall självklart sätt dina gränser. 
  • Anonym (BBW)
    Tom Araya skrev 2024-08-18 17:41:54 följande:

Vad betyder egentligen ordet kompromiss?

Ur SAOL:
    kom·­pro·­miss [?mis´] substantiv ~en ~er ? överens­kommelse efter ömse­sidiga efter­gifter, medel­väg
    Från Wikipedia:

En kompromiss är en överenskommelse mellan två eller flera parter som nåtts genom ömsesidiga eftergifter, där de inblandade parterna ger upp några av sina ursprungliga krav eller positioner för att komma fram till en lösning som alla parter kan acceptera. Att kompromissa är en vedertagen och allmänt accepterad social problemlösningsmetod.

Det finns flera metoder för att nå kompromisser; En metod är prutande, där en köpare och en säljare lämnar bud tills de når ett bud som båda kan godta.

En kompromiss kan innebära att man ger upp en del av sina krav för att få igenom andra. Ett politiskt parti kan säga att man ger upp kravet på att höja skatten på el, om man i gengäld får igenom sitt krav på höjd skatt på bensin. Kompromisser är viktiga i såväl politiken och näringslivet, som vardagslivet.

Kompromissen som problemlösningsmetod står i kontrast till dominans eller ojämbördig konflikt där en starkare part försöker driver igenom sin vilja med användande av makt utan att beakta motpartens behov eller preferenser (jmf den starkes rätt).

Ur Vokabel (Svensk ordbok):

Vad betyder kompromiss?
    sammanjämkning (av motstridiga önskemål), medelväg

överenskommelse efter att båda parterna fått minska sina krav, medelväg

beslut som syftar till att genom förhandling tillfredsställa flera parter i en intressekonflikt genom att balansera för- och nackdelar mellan de inblandade

lösning på ett problem som nås genom ömsesidiga eftergifter

Ur Ordlista.se:
    kompromiss substantiv

sammanjämkning (av motstridiga önskemål), medelväg

beslut som syftar till att genom förhandling tillfredsställa flera parter i en intressekonflikt, genom att balansera för- och nackdelar emellan de båda

Ur Nationalencyklopedin:
    kompromiss (latin compromi?ssum ?överenskommelse?, ?ömsesidigt löfte?, ?kompromiss?, av compromi?tto ?ge ömsesidiga löften?),

Det är alltså ganska sannolikt att två personer i en relation inte har exakt matchande vilja, önskan och behov, utan att vissa kompromisser behöver göras för att tillgodose och tillfredsställa bådas behov. Bara den detaljen att det i ett heterosexuellt par finns två helt skilda anatomier talar för att skillnader finns i hur man vill ha sex eller vad man sexuellt blir tillfredsställd av. Är man inte villig att göra en viss anpassning efter det så kommer man troligen inte att tillfredsställa sin partner.
    Men herre gud nu har du tillochmed överträffat dig själv i ren galenskap. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (BBW)
    Tom Araya skrev 2024-08-18 18:44:31 följande:
    Ja, du vet... det mesta som står skrivet av ordens betydelse är inte alls relaterat till sex, eller att snickra, eller simma, eller att resa... ändå kan de flesta använda de språkkunskaperna och applicera dem på ett anpassat sätt i olika sammanhang.
    Det är just den ordförståelsen som gör att för empatiska människor så är kompromisser inget som hör hemma i sexlivet.  
  • Anonym (BBW)
    Anonym (Lars-Åke) skrev 2024-08-19 09:24:23 följande:
    Nu bara svär och skriker du, jag slutar svara på dina inlägg.
    Du tycker alltså att det är märkligt om folk reagerar på ett ditt korkade inlägg.
  • Anonym (BBW)
    Anonym (Lars-Åke) skrev 2024-08-19 10:15:12 följande:
    Folk har rätt att reagera hur de vill. Men när de börjar svära och skrika och vara oförskämda istället för att argumentera sakligt så omöjliggör det ett vettigt meningsutbyte. Att kalla en annans inlägg för "korkade" stoppar upp flödet i samtalet.
    Nu har folk haft ett väldigt tålamod och mycket sakligt förklarat hur dumt ditt exempel var. När du då fortsätter med samma dumhet så är det rätt självklar att folk reagerar. Personligen.tycker jag att ditt resonemang runt samtycke och ditt urbota korkade resonemang runt the eller kaffe var bland det dummaste jag läst på länge. Om du inte själv inte inser hur korkat ditt tillägg var finns det knappast något att ha ett meningsutbyte om. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (BBW)
    New Dawn skrev 2024-08-22 06:24:22 följande:
    Så du skulle helst slippa de delarna där du fokuserade på hans njutning?

Tror du han känner lika?
    Jag gissar att han gör något under sexakten för att du ska njuta, men som för stunden inte ger honom exakt samma njutning, eller som kanske inte ens ger honom fysik njutning.
    Tro du att han ser de delarna som något hans helst skulle slippa, att det egentligen är en uppoffring en kompromiss, att han gör detta. 
    Som tantriker träffar man ibland på extrema hedionister som enbart ser till sin egen njutning utan minsta tanke på andra och deras välmående och vilket pris andra får betala för den egna njutningen. 

En riktigt skuggsida av neotantra. 
Svar på tråden Frun tar inga initiativ