New Dawn skrev 2024-08-16 10:22:13 följande:
Det beror nog ofta på att hon inte "vågar" backa, och med det göra mannen besviken eller irriterad
Det hände mig några gånger med mitt ex, och det kändes väldigt jobbigt. Han tog illa upp. Jag kände mig dum.
Jag beskrev orsaker till att jag inte tog initiativ tidigare. Nu tar jag ofta initiativ, och tillåter mig, och oss, att "prova".
Det jag skrev var ingen åsikt. Det var en tidigare erfarenhet, jag delade med mig av.
Du däremot. Varför måste du veta?
Nu har jag turen att ha en underbar man som respekterar mig och att min lust kan försvinna på ett ögonblick. Speciellt när jag är trött, stressad eller inte av någon anledning inte är i toppform.
Ett av våra första möten har betytt massor för mig och den trygghet vi har.
Åkte hem till honom en kväll efter en rent jävlig dag på jobbet.
Var först sugen på sex lite som för att få hjärnan att boota om och få annat tänka på.
Suget försvann och jag brottades med mig själv om jag skulle vara duktig flicka och så att säga härda ut eller om jag skulle säga stopp.
Valde att säga stopp och det som nu är min man reagerade på ett helt underbart sätt. Han tittade på mig, log varmt och sa. Tack för att du sade till så jag slapp göra dig illa.
Detta skapade tryggheten att våga inleda med vetskapen att jag kan avbryta när jag vill.