• Anonym (RAKE)

Frun tar inga initiativ

?en av så många trådar i ämnet. Jag vet, för jag har läst dem. Säkert alla. 

Kontext: jag man strax under 40. Frun i samma ålder. Par och gifta sedan 15 år tillbaka. Har två barn 9 och 12. Villa och mer än stabil ekonomi. Vardagslyx men inget överdådigt. 

Till och från i relationen så har det varit mer än knapert på sexfronten. Som så många andra här inne så har det kommunicerats från min sida att det fan är för dåligt med att knappt få ligga på månader. Jag tänder enormt på min fru, hon är skitsnygg och det berättar jag för henne mer än gärna flera gånger om dagen ibland. Hon suger mer än gärna åt sig också. Det är dock oerhört dåligt med smicker tillbaka. Efter kommunikation från min sida så slutar det ofta med att hon tar initiativet dagen efter. Så genomruttet om du frågar mig. En av gångerna så avvisade jag henne bara för att det var så jävla genomskinligt att hon bara ?ställde upp?. Helvette vilken dålig stämning det blev då kan jag säga. Blev jävligt torrt lääääänge efteråt. 

Till nuvarande situation. Vi rök ihop rejält för ett tag sedan. Handlade mycket om ?jobbet? som görs hemma. Skulle absolut säga att jobbet görs lika hemma men med lite olika inriktningar. Hon vägrar tex. att diska (vi har ingen diskmaskin) och då gör jag det mer än gärna. Har inga problem med det. Jag är sjukt dålig på att förutse när det behöver tvättas. Men har inget problem med att tvätta, saknar dock det ögat litegrann. 

till sak:
    Jag har sedan typ 3 veckor helt upphört med det annars vardagliga smickret och klappen på rumpan osv. Med någon sorts tyst förhoppning om att hon ska fatta vinken. Det har hon definitivt inte. Hon har nämnt vid något tillfälle att hon saknat någon klapp på rumpan osv. Inte mer än så dock. Kan tyckas vara löjligt men eftersom jag typ varje gång jag ?får till det? känner att jag tvingat på mig min fru. Så kände jag att jag behöver sätta någon form av statement. Hon utsätter mig för liknande saker för jämnan, dock handlar det då inte om sex. Syftet från hennes sida är att visa på hur dålig jag är på att uppmärksamma just den saken som hon gör så bra Hela tiden. 

nu har vi varit på semester i två veckor. Igår turades vi om att duscha och var nakna samtidigt i duschen. Hon tittade inte ens åt mig. Om inte jag sätter fart på någonting så kommer jag inte få ligga på hela semestern och lång tid efter Det också. 

Detta är ingen ?vad ska jag göra? tråd. Utan snarare en berättelse om ett sexlöst samliv. 

fortsättning följer 

• Svar på tråden Frun tar inga initiativ
  • New  Dawn
    Anonym (Bra där!) skrev 2024-08-15 11:56:35 följande:

Tycker synd om TS, han har lämnat tråden för länge sen. Dags för mod. att låsa den och rensa bland de rena påhoppsinläggen.
    Till bdsm-kingarna, funkar stoppordet "lägg av nu för fan"?

Han har aldrig någonsin varit i tråden 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (Örjan)
    Anonym (Bra där!) skrev 2024-08-15 11:56:35 följande:

Tycker synd om TS, han har lämnat tråden för länge sen. Dags för mod. att låsa den och rensa bland de rena påhoppsinläggen.
    Till bdsm-kingarna, funkar stoppordet "lägg av nu för fan"?

Detta var faktiskt riktigt roligt.

Var det inte du som inte tyckte att samtycke var viktigt men ändå börjar du gasta om stoppord. 

Är det bara samtycke när det passar dig eller hur tänkte du nu. 
  • New  Dawn
    JayBerg skrev 2024-08-15 11:37:01 följande:

Snälla alla.. lyft blicken lite från era eller eran partners könsdelar, avancerade övningar i sängen och penetration i torra slemhinnor m.m.
    det är inte det handlar om vad jag som kille läser.

Det flera killar här försöker få fram uppfattar jag handlar om nåt lååångt långt innan det ens kommer i NÄRHETEN av att "köra in kuken I fittan", innan det kommer i närheten av nån sexuell handling ens

Jag, som kille, kan hålla med om att om (överdriver nu lite) ALLT initiativtagare, alla försök till NÅN form av faktiskt sexuell handling är helt och hållet upp till bara MIG, för jag råkar vara av manligt kön så kommer jag tröttna i längden.
    Jag resignerar.. Jag kommer med tiden att ge upp att ens  försöka få igång nån form av action i sängen.

Även vi (alltså killar, män, grabbar) mår bra av och tycker om att då och då få höra att ens kvinna, som man älskar, vill HA mig! Och då även i sänghalmen!

Får vi aldrig höra det känner sig, faktiskt, även en man sig ganska värdelös och blir deppig...

Vi VILL ha våran kvinna kåt, våt o villig! Och inte alls när hon är torr, ovillig och långt ifrån kåt..

"Kompromissen", eller kalla det vad ni vill, kommer in LÅNGT innan nån form av sexuell handling.

Om han försöker och försöker men ideligen missar när hon faktiskt kunde tänka sig nåt så kommer han uppleva sig tjatig, HON kommer uppfatta han som en jävla tjatig kåtbock och viljan försvinner allt mer..
    och det blir med tiden en väldigt destruktiv nedåtspiral, en obalans..

"Kompromissen" ligger kanske i att OM kvinnan faktiskt vill ha sin man, hon VILL HA SEX så kanske även hon, nån gång då och då, när hon VILL så klart, även faktiskt i ord uttrycker det tydligt så den trögfattade mannen förstår det!

För JA!! vi män, inte alla, men måånga ÄR otroligt jävla fucking tröga att förstå små fina subtila "hintar" om att kvinnan faktiskt vill.

Kan ju säga att att jag är en sån... 
    Min kvinna, i början av förhållandet, kunde bli SKITSUR på mig för jag "flörtade" med en annan kvinna och jag fattade ingenting, "vadå?? hon var ju bara trevlig och vi pratade lite..?"

NU förstår hon att om en kvinna skall försöka "få mig i säng" måste hon vara såååå jävla tydlig att det är typ löjligt och skrattretande..
    Så nu ler hon mest åt dom som försöker och berättar det för mig sen och skrattar lite sådär sött och älskvärt åt mig
    Jag vill bara ha min kvinna och nu vet hon det.
    Men NU är det bättre mellan oss, vi har utvecklat ett "kodspråk" som funkar för OSS!

T.ex. "pirrar" det till ordentligt om man en vanlig onsdagskväll får höra hennes lite lenare röst uttrycka
    "Jag hoppar in i duschen nu..."
    Ja då j-a vet man! Öven om man är steeentrött så piggnar man fan till!!  Yiihaa!!😁

Okej, vad bra.
    Det låter som att erat sexliv utvecklats bra. Jag tror ett långvarigt sexliv behöver ändra sig, om det ska funka. 
    kompromissen ser jag inte. Ni har lärt er att kommunicera och kan möta varandra bättre. Jättebra. 

Men om hon inte ville, egentligen, och bara ställde upp, för att du tyckte det blev för lite sex, skulle den kompromissen funka för dig? 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Tom Araya
    New Dawn skrev 2024-08-15 11:51:39 följande:
    Jag förstår verkligen inte din uppfattning om sexuella handlingar. 
    När jag suger min man handlar det om hans njutning, men det gör inte min vilja mindre. I mitt behov ingår att kunna ge njutning. Jag älskar att se/känna hans njutning. Det är en viktig del av sex. 
    Jag har så svårt att tänka i de banorna om uppoffring och kompromiss. Tex : Jag tar på min mans slaka kuk för att jag tycker det är mysigt. Vems behov är det. Hans? Mitt? Han får stånd. Är det då hans behov, eller mitt. Han kommer. Är det hans behov eller mitt?
    Han smeker mina bröst. Vems behov handlar det om.

Kompromisser, för mig handlar om tillfällen då våra viljor går åt olika håll och vi hittar ett medel, alternativt att vissa saker inte spelar så stor roll för den ena, men mycket för den andre. Jag kanske hade valt att äta middag inomhus, men min man vill sitta ute. Eftersom det inte spelar så stor roll för mig sitter vi ute och det är helt okej. Men är det så att jag tex stör mig jättemycket på sol, mygg, eller vad som helst, kanske det bli min vilja att sitta inne som väljs. Sex funkar aldrig så för oss eftersom vi vill göra det skönt för den andre. Behovet innefattar att ge njutning och välbefinnande för den andre.
    Om min man vill att jag ska ha ett sexiga underkläder tar jag på mig dem för hans skull, men egentligen för min egen också. För jag vill vara sexig för honom.
    Jag tror sextlivet skulle försämras om jag ofta gjorde "uppoffringar", dvs saker som jag egentligen skulle vilja slippa. 
    Ja, vi har olika uppfattning om ordets betydelse.

Sedan tar du bara upp sexuella saker du gör lika mycket för din egen skull.

För att det ska kunna vara en uppoffring krävs att det finns alternativ som tilltalar den ena eller andra mer eller mindre eller som fokuserar mer på den enes behov, som i ditt exempel om att äta ute eller inne. Jag kan göra den uppoffringen också, även en motsvarande sexuell.

Om hennes favorit är missionären, min favorit är bakifrån, men det gillas mest av båda om hon rider, så är de två första alternativen en form av uppoffring och det sista är en kompromiss, även om ingen av oss ser sex med varandra som en uppoffring.

Vad jag här vänder mig mot är resonemanget att man aldrig ger varandra något och aldrig gör något för sin partners skull... för "det räknas ju inte om man är kära i varandra". Jag skulle inte vilja leva i ett förhållande med en kvinna som har en sådan syn. Jag har alltid uppskattat att min partner ger mig en massa glädje, stöd, kärlek och njutning och jag ger henne samma tillbaka.
  • JayBerg
    Anonym (Tjejen) skrev 2024-08-15 09:39:32 följande:
    Precis så. Partnern vill veta att det vi gör är bra för mig, om inte så är det självklart i bådas intresse att avbryta. Och så kan man göra nåt annat. Bara tanken på att nån skulle bli sur...nej, inget för mig.

Ja, i alla lägen.
    Precis så är det! Partnern vill veta ! Men det är svårt om det inte finns feedback eller input från BÅDAS håll att veta var, när och hur.

Fler män här försöööker få hjälp att navigera i denna djungel, hjälp dom då! Klanka inte bara ner och gå direkt på att det är bara deras fel och dom måste vara våldtäktsmän..

Om det första du som tjej gör att är att ta fram jättadildo och hota med att om du inte förstår vad jag vill så kör jag upp den i röven på dig innan du ens har försökt nåt annat är ju bara löjligt..

Ännu inte läst nån som klankar ner på hotwife:s eller dom som håller på med BDSM här, kanske "en del" här inne kan
    tänka lite längre och kanske komma ur sitt otroligt snäva tankesätt.
  • Anonym (Tjejen)
    Tom Araya skrev 2024-08-15 12:37:48 följande:
    Vad jag här vänder mig mot är resonemanget att man aldrig ger varandra något och aldrig gör något för sin partners skull... för "det räknas ju inte om man är kära i varandra". Jag skulle inte vilja leva i ett förhållande med en kvinna som har en sådan syn. Jag har alltid uppskattat att min partner ger mig en massa glädje, stöd, kärlek och njutning och jag ger henne samma tillbaka.
    Det är ju det man gör, ger. För att det är ett behov att ge njutning, den andres välbehag är nog det som tänder mig mest. Till skillnad för dig så är det för mig en njutning att ge det till min partner, finns ingen uppoffring. Enligt ditt tankesätt så är allt som inte syftar till min njutning en uppoffring, det är helt främmande för mig.

En uppoffring är t ex att göra något som gör ont på fel sätt för mig, eller är känslomässigt obehagligt.
  • Anonym (Tjejen)
    JayBerg skrev 2024-08-15 12:40:33 följande:
    Precis så är det! Partnern vill veta ! Men det är svårt om det inte finns feedback eller input från BÅDAS håll att veta var, när och hur.

Fler män här försöööker få hjälp att navigera i denna djungel, hjälp dom då! Klanka inte bara ner och gå direkt på att det är bara deras fel och dom måste vara våldtäktsmän..

Om det första du som tjej gör att är att ta fram jättadildo och hota med att om du inte förstår vad jag vill så kör jag upp den i röven på dig innan du ens har försökt nåt annat är ju bara löjligt..

Ännu inte läst nån som klankar ner på hotwife:s eller dom som håller på med BDSM här, kanske "en del" här inne kan
    tänka lite längre och kanske komma ur sitt otroligt snäva tankesätt.
    Haha...lite rörigt här med jättedildos taget ur sin kontext, men men :)

Om det är svårt att läsa av eller få feedback så kan det vara så att man inte passar så bra ihop. Eller så behöver man börja kommunicera. Kan nog hända att man ska göra det från början och inte senare om det blir problem. Kommunikation runt det här brukar för mig vara rätt mkt i klartext och kanske ännu mer den outtalade, dvs man kan läsa av varandra riktigt väl.
  • JayBerg
    New Dawn skrev 2024-08-15 12:21:42 följande:
    Okej, vad bra.
    Det låter som att erat sexliv utvecklats bra. Jag tror ett långvarigt sexliv behöver ändra sig, om det ska funka. 
    kompromissen ser jag inte. Ni har lärt er att kommunicera och kan möta varandra bättre. Jättebra. 

Men om hon inte ville, egentligen, och bara ställde upp, för att du tyckte det blev för lite sex, skulle den kompromissen funka för dig? 
    Nej!!! Skulle inte funka nej!
    Precis som med dom andra männen här försöker framföra, trubbigt kanske, men ändå.. 

Vill hon inte är det grymt osexigt och DÅ kan vi börja prata om att våldföra sig på nån OM man ändå "kör in den".

"Kompromiss" är kanske fel ordval i detta sammanhang men det fyller en funktion om man kanske tänker sig i form av att OM det finns en obalans när det kommer till att UTRYCKA sig, i nån form, att när lust infinner sig att det då inte bara är upp till mannen att säga/uttrycka/visa det.
    Dom får "kompromissa" genom att även hon måste säga till när hon vill, iallafall ibland.

ÄVEN män ÄLSKAR när hans älskade älskling VILL ha sex med han och SÄGER/uttrycker/visar det!!
    Och inte bara förutsätter att han bara helt magiskt skall veta när lust infinner sig så blir det .. Ja... obalans...

Kan säga att det tog ett tag innan min kvinna fattade att om hon faktiskt VILLE ha mig fick hon faan i mig vara tydlig annars blev det inget..
    Jag hjälpte henne fatta hur trögfattad jag faktiskt är, hon hjälpte mig fatta hennes små signaler/hintar!

Jag vill verkligen ha min kvinna! Hon är sexig som fan!
    Men att jämt visa det (tjata) funkade inte, inte mycket sex...
    Jag sluta tjata och hon försökte få mig att FATTA när hon ville med små små hittar funka inte, inte mycket sex..

men NU har vi hittat en bra balans ( kaaanske kan kalla det att kompromissa lite..?) = mer sex ( och det händer när båda vill) !!! NICE!
  • JayBerg
    Anonym (Tjejen) skrev 2024-08-15 10:43:12 följande:
    Ha ha kanske :) tänker på om det finns en skillnad när man har ett stort sexuellt driv som vissa däribland jag, att man då har utvecklat det och märker just vad som gör det bra. Att den mentala biten är väldigt stor, det rör sig om rätt mkt annat än kroppsdelar som gnids för att uttrycka det milt. 

Svårt att förklara för dom som mest verkar ha skrapat på ytan och inte reflekterar.
    Bra sagt! 😁

Och många män (även jag) behöver jobba mer på den mentala biten om dom vill ha mer sex..punkt..
  • Anonym (BBW)
    JayBerg skrev 2024-08-15 13:12:08 följande:
    Nej!!! Skulle inte funka nej!
    Precis som med dom andra männen här försöker framföra, trubbigt kanske, men ändå.. 

Vill hon inte är det grymt osexigt och DÅ kan vi börja prata om att våldföra sig på nån OM man ändå "kör in den".

"Kompromiss" är kanske fel ordval i detta sammanhang men det fyller en funktion om man kanske tänker sig i form av att OM det finns en obalans när det kommer till att UTRYCKA sig, i nån form, att när lust infinner sig att det då inte bara är upp till mannen att säga/uttrycka/visa det.
    Dom får "kompromissa" genom att även hon måste säga till när hon vill, iallafall ibland.

ÄVEN män ÄLSKAR när hans älskade älskling VILL ha sex med han och SÄGER/uttrycker/visar det!!
    Och inte bara förutsätter att han bara helt magiskt skall veta när lust infinner sig så blir det .. Ja... obalans...

Kan säga att det tog ett tag innan min kvinna fattade att om hon faktiskt VILLE ha mig fick hon faan i mig vara tydlig annars blev det inget..
    Jag hjälpte henne fatta hur trögfattad jag faktiskt är, hon hjälpte mig fatta hennes små signaler/hintar!

Jag vill verkligen ha min kvinna! Hon är sexig som fan!
    Men att jämt visa det (tjata) funkade inte, inte mycket sex...
    Jag sluta tjata och hon försökte få mig att FATTA när hon ville med små små hittar funka inte, inte mycket sex..

men NU har vi hittat en bra balans ( kaaanske kan kalla det att kompromissa lite..?) = mer sex ( och det händer när båda vill) !!! NICE!
    Hur har du lyckats få kommunikation om att man är sugen till att vara en kompromiss. 

Du får ursäkta men detta resonemang var snurrigt till och med för att vara på FL.
Svar på tråden Frun tar inga initiativ