• Anonym (RAKE)

Frun tar inga initiativ

?en av så många trådar i ämnet. Jag vet, för jag har läst dem. Säkert alla. 

Kontext: jag man strax under 40. Frun i samma ålder. Par och gifta sedan 15 år tillbaka. Har två barn 9 och 12. Villa och mer än stabil ekonomi. Vardagslyx men inget överdådigt. 

Till och från i relationen så har det varit mer än knapert på sexfronten. Som så många andra här inne så har det kommunicerats från min sida att det fan är för dåligt med att knappt få ligga på månader. Jag tänder enormt på min fru, hon är skitsnygg och det berättar jag för henne mer än gärna flera gånger om dagen ibland. Hon suger mer än gärna åt sig också. Det är dock oerhört dåligt med smicker tillbaka. Efter kommunikation från min sida så slutar det ofta med att hon tar initiativet dagen efter. Så genomruttet om du frågar mig. En av gångerna så avvisade jag henne bara för att det var så jävla genomskinligt att hon bara ?ställde upp?. Helvette vilken dålig stämning det blev då kan jag säga. Blev jävligt torrt lääääänge efteråt. 

Till nuvarande situation. Vi rök ihop rejält för ett tag sedan. Handlade mycket om ?jobbet? som görs hemma. Skulle absolut säga att jobbet görs lika hemma men med lite olika inriktningar. Hon vägrar tex. att diska (vi har ingen diskmaskin) och då gör jag det mer än gärna. Har inga problem med det. Jag är sjukt dålig på att förutse när det behöver tvättas. Men har inget problem med att tvätta, saknar dock det ögat litegrann. 

till sak:
    Jag har sedan typ 3 veckor helt upphört med det annars vardagliga smickret och klappen på rumpan osv. Med någon sorts tyst förhoppning om att hon ska fatta vinken. Det har hon definitivt inte. Hon har nämnt vid något tillfälle att hon saknat någon klapp på rumpan osv. Inte mer än så dock. Kan tyckas vara löjligt men eftersom jag typ varje gång jag ?får till det? känner att jag tvingat på mig min fru. Så kände jag att jag behöver sätta någon form av statement. Hon utsätter mig för liknande saker för jämnan, dock handlar det då inte om sex. Syftet från hennes sida är att visa på hur dålig jag är på att uppmärksamma just den saken som hon gör så bra Hela tiden. 

nu har vi varit på semester i två veckor. Igår turades vi om att duscha och var nakna samtidigt i duschen. Hon tittade inte ens åt mig. Om inte jag sätter fart på någonting så kommer jag inte få ligga på hela semestern och lång tid efter Det också. 

Detta är ingen ?vad ska jag göra? tråd. Utan snarare en berättelse om ett sexlöst samliv. 

fortsättning följer 

• Svar på tråden Frun tar inga initiativ
  • New  Dawn
    Anonym (Örjan) skrev 2024-08-15 14:52:09 följande:
    Men frågan kvarstår. Vad i detta är en kompromiss och en uppoffring.

Du får ursäkta men jag hänger inte med i ditt resonemang för fem öre.
    Precis 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • JayBerg

Ok, Skall försöka vara tydligare.

Som en förklarade sin syn på "uppoffring"

"En uppoffring är t ex att göra något som gör ont på fel sätt för mig, eller är känslomässigt obehagligt"

Det är låååångt ifrån så jag menar det i detta sammanhang.
    Använder eller tänker mig INTE ordet i den betydelsen alls.
    OM jag skulle tro att min kvinna skulle känna det som känslomässigt obehagligt att göra en sak för mig så är det ju HEELT fel, ber om ursäkt om det är SÅ ni ser det när jag använder ordet, inte min mening alls!
    och då förstår jag att att en del tror hon kanske gör nåt mot sin vilja....

Och kompromiss verkar helt fel ord med tyvärr..

Vi gör olika saker i ömsesidig förståelse mot varandra då och då utan att nån far illa eller känner obehag på nåt sätt. Vi gör det för vi uppskattar den andra och ibland gör små saker, utan obehag, för att vi älskar den andra och vill att denne skall ha det öire mer gött med ibland.

Återigen kan jag bara prata för mig själv men..
    Hon fattar inte grejen med ett litet klädstycke bara, är det inte bättre att bara vara naken?
    Jo naken är helt ok!  INGA problem!

Men hon erkänner ju att bara BLICKEN hon får från sin gubbe när hon tar på sig ett, för henne HELT oviktigt, litet klädstycke får henne att känna sig jääävligt sexig och åtråvärd! Typ " ooyes!! I still got it!!" 

• JayBerg
    New Dawn skrev 2024-08-15 14:44:31 följande:
    Om det inte känns som en uppoffring, utan något man vill göra, är det inte en uppoffring.( Skulle jag säga) 

Om du ger njutning är det alltså alltid en uppoffring, eller vad menar du? 
    Om inte, vad måste hända för att du inte ska tycka att det är en uppoffring att ge njutning? 
    Ok jag fattar, "uppoffring" är heeeelt fel ord här. Sorry!

Ge mig ett bättre ord tack, jag kommer inte på det iallafall. 😀
  • Anonym (BBW)
    JayBerg skrev 2024-08-15 15:45:09 följande:

Ok, Skall försöka vara tydligare.

Som en förklarade sin syn på "uppoffring"

"En uppoffring är t ex att göra något som gör ont på fel sätt för mig, eller är känslomässigt obehagligt"

Det är låååångt ifrån så jag menar det i detta sammanhang.
    Använder eller tänker mig INTE ordet i den betydelsen alls.
    OM jag skulle tro att min kvinna skulle känna det som känslomässigt obehagligt att göra en sak för mig så är det ju HEELT fel, ber om ursäkt om det är SÅ ni ser det när jag använder ordet, inte min mening alls!
    och då förstår jag att att en del tror hon kanske gör nåt mot sin vilja....

Och kompromiss verkar helt fel ord med tyvärr..

Vi gör olika saker i ömsesidig förståelse mot varandra då och då utan att nån far illa eller känner obehag på nåt sätt. Vi gör det för vi uppskattar den andra och ibland gör små saker, utan obehag, för att vi älskar den andra och vill att denne skall ha det öire mer gött med ibland.

Återigen kan jag bara prata för mig själv men..
    Hon fattar inte grejen med ett litet klädstycke bara, är det inte bättre att bara vara naken?
    Jo naken är helt ok!  INGA problem!

Men hon erkänner ju att bara BLICKEN hon får från sin gubbe när hon tar på sig ett, för henne HELT oviktigt, litet klädstycke får henne att känna sig jääävligt sexig och åtråvärd! Typ " ooyes!! I still got it!!" 

Låter jättebra och ett bra exempel vad man kan uppnå genom kommunikation och respekt för varandra men som sagt ser inte tillstymmelse till kompromiss eller uppoffring.

Tänker var väldigt pedagogisk och kommer att använda mig av liknelsen med en grova strap-on.

Vill börja med att förtydliga att jag är sexuell sadist och älskar att plåga andra men självklar under uppsatta regler och genuint samtycke .

Om vi leker med tanken att du och jag har en relation och du känner dig sugen på sex men jag inte är sugen på sex men väldigt sugen på att ge dig en rejäl åktur med en strap-on vilket du inte alls är sugen på 

Det korrekta sättet att hantera situation är självklart att vi gör något annat som att titta på en bra film eller liknande.

Eller så kompromissar vi. Jag får sätts på dig med en strap-on mot din vilja och du får ha sex med mig mot min vilja. Vi har båda fått delar av det vi vill ha och vi har båda gjort uppoffringar. Således har vi kompromissat men samtidigt har vi båda begått övergrepp. 

Som Örjan redan beskrev i ett tidigare inlägg kan man ha stor nytta av att göra listor på vad man gillar och inte gillar med en zon med aktiviteter som inte är favoriter men som man kan tänka sig om en partner finner aktiviteten givande. 

Att göra något i den zonen är inte en kompromiss utan en del av vanligt givande och tagande.

Kan dock tillägga att jag till stora delar är en serving sadist så oftast blir det aktiviteter som står högst på mottagarens önskelista. 
  • Anonym (BBW)
    JayBerg skrev 2024-08-15 15:49:19 följande:

Jag brukar trots att jag egentligen vill använda svenska ord så långt det går används mig av begreppet serving för att beskriva att man gör något för den andres välbefinnande. Man kan om man vill även använda sig av betjäna. 
  • Anonym (Tjejen)
    Anonym (BBW) skrev 2024-08-15 16:04:59 följande:
    Om vi leker med tanken att du och jag har en relation och du känner dig sugen på sex men jag inte är sugen på sex men väldigt sugen på att ge dig en rejäl åktur med en strap-on vilket du inte alls är sugen på 

Det korrekta sättet att hantera situation är självklart att vi gör något annat som att titta på en bra film eller liknande.

Eller så kompromissar vi. Jag får sätts på dig med en strap-on mot din vilja och du får ha sex med mig mot min vilja. Vi har båda fått delar av det vi vill ha och vi har båda gjort uppoffringar. Således har vi kompromissat men samtidigt har vi båda begått övergrepp. 
    Ett lysande exempel där.
  • Anonym (BB)

ren bullshit, det kan inte bli ett övergrepp eftersom ni båda har accepterat kompromissen och gett ert samtycke till det 
  • JayBerg
    Låter jättebra och ett bra exempel vad man kan uppnå genom kommunikation och respekt för varandra men som sagt ser inte tillstymmelse till kompromiss eller uppoffring.

Tänker var väldigt pedagogisk och kommer att använda mig av liknelsen med en grova strap-on.

Vill börja med att förtydliga att jag är sexuell sadist och älskar att plåga andra men självklar under uppsatta regler och genuint samtycke .

Som Örjan redan beskrev i ett tidigare inlägg kan man ha stor nytta av att göra listor på vad man gillar och inte gillar med en zon med aktiviteter som inte är favoriter men som man kan tänka sig om en partner finner aktiviteten givande. 

Att göra något i den zonen är inte en kompromiss utan en del av vanligt givande och tagande.

Kan dock tillägga att jag till stora delar är en serving sadist så oftast blir det aktiviteter som står högst på mottagarens önskelista. 
    Härligt! NU börjat vi förstå varandra bättre! 

Det var bra exempel ja! Jättekul!

Givande och tagande! Såå klaaart! Det var bättre ord!
    Är typ så jag menat och vips! Se vad lite kommunikation kan göra! 😀
    Sorry .. men jag lite trög ibland.. fråga min kvinna..

Bästa du skrivit i hela tråden och jag håller med dig!

Och nu känner jag t.o.m. Lite mer kärlek till min kvinna för att hon INTE "tjatar" om att spänna på mig i röven, och speciellt inte när jag inte vill!! Älskar henne men Skulle inte kunna tänka mig att göra DEN "uppoffringen" faktiskt...(SKOJAR Lite nu, hoppas ni fattar det 😀)

Och jag som trodde jag hade iallafall lite koll på sexbegrepp och så men "serving" Eller "serving sadist" har jag aldrig hört! BDSM är inte vår grej alls så det är väl därför.

Men om jag försöker tänka mig in lite i det (som en riktig nooob) så kan jag väkanske börja fatta lite att dom orden har en fungerande mening i sammanhanget 😀
  • New  Dawn
    JayBerg skrev 2024-08-15 15:49:19 följande:

Det behöver inte vara fel att använda ordet uppoffring om man känner det så. 

Nu svarade jag Tom som tyckte det var en uppoffring att ha sex i missionären, som är hans tjejs favorit. (hans är nämligen bakifrån)

Om du känner det som en uppoffring att tillfredsställa din kvinna, i fall du själv inte njuter fysiskt samtidigt, är det väl rätt ord. 

För mig är det fel ord.
    Jag har en helt annan syn på sex. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • JayBerg
    New Dawn skrev 2024-08-15 17:37:06 följande:
    Det behöver inte vara fel att använda ordet uppoffring om man känner det så. 

Nu svarade jag Tom som tyckte det var en uppoffring att ha sex i missionären, som är hans tjejs favorit. (hans är nämligen bakifrån)

Om du känner det som en uppoffring att tillfredsställa din kvinna, i fall du själv inte njuter fysiskt samtidigt, är det väl rätt ord. 

För mig är det fel ord.
    Jag har en helt annan syn på sex. 
    Tror faktiskt vi ganska samma syn på sex faktiskt, ser ju vad du skriver MEN vi uppfattar/använder vissa ord på olika sätt. språkfärdigheten är nog mer till din favör om man säger så ... 😄

Att ge sin kvinna njutning ÄR ju det bästa som finns.
Svar på tråden Frun tar inga initiativ