• TrueResolution

BIM September 2024

Det närmar sig en ny månad  & det är dags för en september-tråd för alla som hoppas på att plussa i september! 

Själv blir September tredje försöket till andra barnet. då första barnet ännu nattammar är jag lite osäker på Ägglossning mm. Helt otroligt vad bebisverkstad kan sätta igång bebislängtan efter ännu en vår-bebis 👶🏼 

BIM-lista nedan i tråden! 

• Svar på tråden BIM September 2024
  • Supermario91
    Anonym (Sladdis2025) skrev 2024-09-13 07:39:25 följande:
    Vi får kämpa på till nästa månad! Man blir ju lite less men bara nya tag!😊😄
    Ja verkligen segt, men nya tag! 

har vart så illamående idag, nu vill jag bara att mensen kan komma så man kan slippa de där lilla lilla hoppet och gå vidare mot nästa månad
  • Nanathalie
    Anonym (Rutiga) skrev 2024-09-13 14:34:44 följande:
    1/9 - Angermanlandskan (-) 
    1/9 Sucken (+)
    3/9 - Anonym (kakan) (+) 
    3/9 -  Kapybaran (+) 
    5/9 - Lilo1212 (+) 
    6/9 - cheryblossom (-)
    6/9 - Annpor (+) 
    7-9/9 - Siripiri (+) 
    9/9   - Karinkarinkarin (+) 
    10/9 - hej567 (+) 
    10/9 - knyttets
    11/9 - Anonym (Nr3)
    11/9 - Snorkfröken
    11/9 - shimano (+) 
    11/9 - Pandan14
    13/9 - Supermario91 (-)
    13/9 - clarababa
    13/9 - Sandtrollet 
    13/9 - LiljanTR (+) 
    13/9 - Anonym (Sladdis2025) (-)
    13-14/9 - Linmathi (+) 
    14/9 - Anonym (syskonlängtan)
    15/9 - LifeGiveYouLemonade
    15/9 - Anonym(Yay) 
    15/9 - Anonym(tredjegången) 
    16/9 - Anon0141 (+) 
    16/9 - motheroftwo
    16/9 - LokaHallon88
    17/9 - TrueResolution 
    18/9 - Froglet
    18/9 - Mammalda00
    18/9 - Jassssen 
    18/9 - Yasen
    19/9 - Björkskogen 
    20/9 - EJT (oregelbunden cykel) 
    20/9 - Nanathalie (oregelbunden cykel)
    20/9 - Augustilejon
    22/9 - Anonym(Lollo)
    22/9 - Anonym(Pinpina) 
    23/9 - Yasade
    26/9 - Emlan93
    27/9 - Heybae (oregelbunden cykel)
    27/9 - Anonym(myggan89)
    27/9 - Mikaaelaa
    27/9 - Anonym(Rutiga)
    27/9 - Anonym (Blomman) 
    28/9 - Popcorn1990
    28/9 - Anonym (Trean)
    30/9 - Angermanlandskan 
    30/9 - Babybooom24
     ?     - Anonym(trean)
     ?     - Sjojungfru24
  • Yasen
    Nanathalie skrev 2024-09-13 14:18:12 följande:
    Glömde min bild
    Förlåt men jag ser verkligen ingenting...
  • Nanathalie
    Yasen skrev 2024-09-13 15:44:47 följande:
    Förlåt men jag ser verkligen ingenting...
    Nej det är ju det jag menar 😂 att jag såg ett streck. Att jag är fel person att fråga för jag ser i syne! Skulle göra en poäng 😂
  • Siripiri
    mothertotwo skrev 2024-09-12 22:57:05 följande:
    Men om nu den här folliklen ska brista när som borde ju egentligen äl testerna visat något positivt. Dem skriker negativa 😂. Men ändå vet jag att ägglossningen är påväg. 
    Har inte konstanterad pcos utan haft cysta någon gång men ingen diagnos jag fått. 
    Jag tror faktiskt att gynekologen visste men sade bara snart. 
    Dem har kollat om jag har endometrios med, men alla prover var bra och såg bra invändigt också. Men dem vill inte utföra titthålsoperation fast man kan ha det utvändigt. Alltså utanför livmodern. Min mor hade det och fick bortopererat livmodern för ett antal år sedan nu. 
    Jag tänker inte ha några p-medel nu, utan vill gärna ha en sladdis men sen efter den kan jag tänka mig. Gick på p-spruta för 3 år sen, eller slutade för tre år sen... det bästa jag har använt. 

Haha nej vem vill hamna i klimakteriet nu. Usch! Men borde finnas någon annan medicin dem kan skriva ut till dig. 

hmm ja det kan man ju tycka, jäkla science allt detta 😂 Det verkar ju som FSH stimulerar östrogenproduktion och sedan att LH stiger. Men du borde väl kunna få såna mediciner som folk som gör IVF får, kan inte det hjälpa för att få kortare cyklar?  Eller tänker jag helt bananas 🤔

När man läser på PCOS låter det ju som du har de, långa cykler, smärtor där nere osv. 

Har du testat att gå all in med vitaminer och tillskott för att främja cykeln? 
    Ajda va tråkigt för din mor :/ 

Det jag fick utskrivet var panocod för mensvärken, som inte hjälper mer än ipren + Alvedon. Ipren verkar ju generera mer mensvärk i slutändan så slutade med det innan sommaren, mycket för att det också står att man ska sluta med det om man ska börja försöka. 

• Siripiri
    TrueResolution skrev 2024-09-13 09:57:39 följande:

Vad många deppiga inlägg det var här nu, känner med er alla som ihärdigt väntar nu! 😩 

Har BIM måndag/tisdag, är på ÄL+9/10 idag och toknegativt test idag. Dock inga "testa tidigt" men funderar för första gången någonsin på att försöka skita i att testa för att slippa se de där blanka testen hånle mot en. 

Hoppet är det sista som lämnar även om det känns som att september-plussen tagit slut nu 😭

Mmm 😔

Ja alltså det är väl egentligen bäst att vänta till BIM, jag fick ju blankt nej innan och efter BIM med därav jag kunde lura sambon att jag inte var de för trodde ju också de 😅 

Supermario91 skrev 2024-09-13 07:33:20 följande:

Negativt test idag på BiM :( nya tag nästa månad 

Tråkigt :( ♥️ 
    Anonym (Sladdis2025) skrev 2024-09-13 07:31:14 följande:
    Störtdyk idag av temp långt under strecket. Så tänk vad det stämmer bra och vad man lär sig av att tempa man vet ju dock nu att ingen idé alls att analysera innan Bim😅
     Trist ☹️♥️
  • Meddelande borttaget
  • Siripiri

Hur går det för: 

knyttets ?
    Anonym (Nr3) ?
    Snorkfröken ?
    Pandan14 ?
    clarababa ?
    Sandtrollet ?

några plus? 💕 
  • mothertotwo
    Siripiri skrev 2024-09-13 18:01:06 följande:

hmm ja det kan man ju tycka, jäkla science allt detta 😂 Det verkar ju som FSH stimulerar östrogenproduktion och sedan att LH stiger. Men du borde väl kunna få såna mediciner som folk som gör IVF får, kan inte det hjälpa för att få kortare cyklar?  Eller tänker jag helt bananas 🤔

När man läser på PCOS låter det ju som du har de, långa cykler, smärtor där nere osv. 

Har du testat att gå all in med vitaminer och tillskott för att främja cykeln? 
    Ajda va tråkigt för din mor :/ 

Det jag fick utskrivet var panocod för mensvärken, som inte hjälper mer än ipren + Alvedon. Ipren verkar ju generera mer mensvärk i slutändan så slutade med det innan sommaren, mycket för att det också står att man ska sluta med det om man ska börja försöka. 

Har ingen aning om vad jag kan få mot det. Har man pcos har man väl många äggblåsor? Hon sa inte riktigt något igår på undersökningen alls. Hon sa bara det med den stora äggblåsan som snart skulle brista. Men jag fick knappt se skärmen heller så har ingen aning. Skulle vilja läsa journalen på 1177, men har inte kommit in något ännu. Kanske väntar dem med provsvaren innan dem antecknar något.

Har inte testat med vitaminer eller tillskott av något slag, detta är min första månads försök. Vad är det för vitaminer och tillskott du tänker på? :) 

Ipren gör väl att man blöder ännu mer när man har mens? Fick också tipset att avstå det för länge sedan. Använder mig av alvedon 1g och min värmefilt. Ibland sätter jag mig i duschen med munstycket mot magen och väldigt hett varmvatten. Nu tycker jag denna smärtan är för långvarig. Haft ont nu i snart 1 1/2 vecka.
Svar på tråden BIM September 2024