mothertotwo skrev 2024-09-12 22:57:05 följande:
Men om nu den här folliklen ska brista när som borde ju egentligen äl testerna visat något positivt. Dem skriker negativa 😂. Men ändå vet jag att ägglossningen är påväg.
Har inte konstanterad pcos utan haft cysta någon gång men ingen diagnos jag fått.
Jag tror faktiskt att gynekologen visste men sade bara snart.
Dem har kollat om jag har endometrios med, men alla prover var bra och såg bra invändigt också. Men dem vill inte utföra titthålsoperation fast man kan ha det utvändigt. Alltså utanför livmodern. Min mor hade det och fick bortopererat livmodern för ett antal år sedan nu.
Jag tänker inte ha några p-medel nu, utan vill gärna ha en sladdis men sen efter den kan jag tänka mig. Gick på p-spruta för 3 år sen, eller slutade för tre år sen... det bästa jag har använt.
Haha nej vem vill hamna i klimakteriet nu. Usch! Men borde finnas någon annan medicin dem kan skriva ut till dig.
hmm ja det kan man ju tycka, jäkla science allt detta 😂 Det verkar ju som FSH stimulerar östrogenproduktion och sedan att LH stiger. Men du borde väl kunna få såna mediciner som folk som gör IVF får, kan inte det hjälpa för att få kortare cyklar? Eller tänker jag helt bananas 🤔
När man läser på PCOS låter det ju som du har de, långa cykler, smärtor där nere osv.
Har du testat att gå all in med vitaminer och tillskott för att främja cykeln?
Ajda va tråkigt för din mor :/
Det jag fick utskrivet var panocod för mensvärken, som inte hjälper mer än ipren + Alvedon. Ipren verkar ju generera mer mensvärk i slutändan så slutade med det innan sommaren, mycket för att det också står att man ska sluta med det om man ska börja försöka.