• TrueResolution

BIM September 2024

Det närmar sig en ny månad  & det är dags för en september-tråd för alla som hoppas på att plussa i september! 

Själv blir September tredje försöket till andra barnet. då första barnet ännu nattammar är jag lite osäker på Ägglossning mm. Helt otroligt vad bebisverkstad kan sätta igång bebislängtan efter ännu en vår-bebis 👶🏼 

BIM-lista nedan i tråden! 

• Svar på tråden BIM September 2024
  • Vias

Någon här som använder Clearblues advanced digital äl-test, eller har bra koll? 

Jag började testa för tidigt och har därmed bara 2 av 10 tester kvar. Sedan igår har hög fertilitetssymbolen visats, är det bara att köra på med ett nytt paket? Eller blir det fel eftersom jag börjar fel dag i cykeln enligt den nya avläsaren? 

Är så dålig på att förklara, hoppas någon förstår vad jag menar 🥲

• mothertotwo

Ja lite vitamin brist har jag också. Det är ganska vanligt och det får blir extra av det nu när vintern kommer och massa mys på det 😂. Fick inte till något med sambon igår, frågan är om jag lär lyckas idag och det inte är försent. Tråkigt när man inte vet när follikeln brister, för den har kanske redan spruckit. Om jag räknar från min 42 eller 43 dagar cykel förra månaden lär ägget släppa sön eller måndag men kan också se innan och efter 😂.  Jag lär gå på temp nästa menscykel i alla fall och hoppas på det bästa. 

• Nanathalie

Tempare!

Som sagt så tempar jag nu endast. Jag beställde hen nc men har redan en termometer jag tempat med (med 2decimaler).

I fertiltyfriend och premom-appen förespås att min mens ska komma nästa helg. Jag har fyllt i hela denna veckans mätningar (mån-lör). Hur "vet" apparna när jag har förväntad mens? Har fyllt i att den är oregelbunden och inte dykt upp sedan 21 juli.. Tack på förhand 🙂

• Anonym (Sladdis2025)
    Vias skrev 2024-09-14 08:59:24 följande:

Någon här som använder Clearblues advanced digital äl-test, eller har bra koll? 

Jag började testa för tidigt och har därmed bara 2 av 10 tester kvar. Sedan igår har hög fertilitetssymbolen visats, är det bara att köra på med ett nytt paket? Eller blir det fel eftersom jag börjar fel dag i cykeln enligt den nya avläsaren? 

Är så dålig på att förklara, hoppas någon förstår vad jag menar 🥲

Köp en förpackning till och använd dom nya till den gamla läsaren som du redan börjat med. 
    är Du med? 😄 För hög , antar du menar blinkande smiley? Och väntar på fast smiley ? 

• Anonym (Hipp)

Hej. Jag har inte använt mig av ägglossnings test men har använt appen p Tracker. 4 försök nu på en tre veckors tid. Hoppas det tagit sig. Tre gånger under tiden fertil och ägglossning. Dagen före och efter ägglossning. Har BIM 24 september men enligt ett tidigt test kan man testa redan 18 september. Hoppas 🙏❤️

• clarababa

Blev inget plus för mig denna månad heller... har varit så besviken så tog en liten paus härifrån. Fick mens i förrgår trots progesterontabletterna, men fick 4 dagar längre lutealfas iallafall så det är jag glad för. 

Sambon ska lämna spermaprov på måndag och jag ska spola äggledarna på onsdag, wish me luck!

Håller tummarna för er andra nu <3

• angermanlandskan

Tycker ni att det ser ut som att det högra testet är positivt? Ska ta ett test imorgon också.

Höger - gårdagens ÄL-test och höger dagens.
    Det känns som att testernas stegring inte stämmer till 100% med läkarens bedömning i onsdags - men det är nog inte långt ifrån! Hon trodde att ägget skulle släppa på 2-3 dagar, men jag gissar på att ägglossning kommer att inträffa imorgon (söndag) eller i övermorgon (måndag). ☺️

Försöker spara på herrns krafter denna månad så vi tog en svängom igår fredag och jag hoppas att vi får till något idag och imorgon också. Hoppas det blir rätt timing och att det tar sig denna månad. 
  • mothertotwo
    angermanlandskan skrev 2024-09-14 18:23:50 följande:
    Tycker ni att det ser ut som att det högra testet är positivt? Ska ta ett test imorgon också.

Höger - gårdagens ÄL-test och höger dagens.
    Det känns som att testernas stegring inte stämmer till 100% med läkarens bedömning i onsdags - men det är nog inte långt ifrån! Hon trodde att ägget skulle släppa på 2-3 dagar, men jag gissar på att ägglossning kommer att inträffa imorgon (söndag) eller i övermorgon (måndag). ☺️

Försöker spara på herrns krafter denna månad så vi tog en svängom igår fredag och jag hoppas att vi får till något idag och imorgon också. Hoppas det blir rätt timing och att det tar sig denna månad. 
    Jag har lärt mig att inte lita på ägglossningstest. Mina är helt blanka. Men läkaren sa att jag håller på att ägglossa. Test strecket är inte lika starkt eller starkare än kontrollstrecket. Men är starkt ändå tycker jag :) Vet dock inte om det är positivt.
  • Heybae

Tror ni Äl skett? NC har satt Äl samma dag som jag fick positivt på testet.
    Brukar alltid ha en hög höjning efter ÄL men inte denna gången? 

Svar på tråden BIM September 2024