• Xenia

Varför ingen förhandsgranskning?

Alltså att man har möjlighet att rätta sin text inom 15 minuter.

Jag skriver så många fel och skriver jag på mobilen så gör autocorrect att det blir fel. Stavfel och grammatiska fel. Men det värsta är när betydelsen blir obegriplig eller helt tvärtemot vad jag menar.

Jag ser felet först när inlägget har postats. Och då måste jag skräpa ner tråden med att förklara vad jag egentligen menat.

• Svar på tråden Varför ingen förhandsgranskning?
  • Anonym (Urban)
    Spucks skrev 2024-09-15 15:28:23 följande:

Jag tycker man ska kunna bearbeta sin text när som helst, inte bara i 15 minuter.

Fast då kan folk göra efterkonstruktioner. Inte ok.
  • Anonym
    Xenia skrev 2024-09-18 00:19:36 följande:

Alla ni som säger att det fungerar utmärkt för er

jag tror jag vet bättre än ni hur det fungerar.

• Anonym
    Xenia skrev 2024-09-18 00:19:36 följande:

Nej, det ser inte likadant ut före postning som efteråt. Efter är texten mycket tydligare.

Alla ni som säger att det fungerar utmärkt för er, är det bara ni som räknas? Det fungerar inte för mig.

Jag har läst korrektur både på vad jag själv och andra skrivit, så jag tror jag vet bättre än ni hur det fungerar. Man får korrektur och ser felen och påpekar dem. Så får man ett nytt korrektur, ser att de förra felen är rättade men samtidigt ser man de nya felen.

Och du som inte är van vid att det inte är "du" som räknas framför "alla".
  • Xenia
    Anonym (Urban) skrev 2024-09-18 00:27:11 följande:
    Ja, det är därför 15 min vore en bra gräns.

Annars skulle ju folk kunna svara på ett inlägg som är helt förändrat.

Men här får man ju inte ens 5 min på sig att förhandsgranska.
  • Spucks
    Anonym (Urban) skrev 2024-09-18 00:27:11 följande:
    Man kan göra som på Facebook - där kan alla se historiken av inlägget.
  • Anonym (N)

Varför funkar det så bra på flashback då? Ni som är rädda att folk ändrar sig. Vart medlem där lika länge som här typ 20 år. Aldrig vart nåt problem. den som vill göra en efterhandskonstruktion syns ändå i andras citat hur mkt denne än ändrar. 

• Xenia
    GIRL POWER skrev 2024-09-15 15:54:47 följande:
    Nu framgår det inte av TS inledande inlägg om h*n syftar på en egen tråd h*n startat dvs det inledande inlägget som tråden handlar om? Eller bara ett inlägg rent allmänt i en tråd?

Sveriges största forum FLASHBACK vore möjligtvis ett forum att taga lärdom av!??
    Det gäller förstås både trådstarter och vanliga inlägg. Nu startar jag inte så många trådar men åas brukar ju en trådstart vara längre än ett vanligt inlägg.

Jag brukar inte skriva på Flashback, men vad jag sett har de bättre "städning", dvs trådar får inte postas hej vilt i fel avd som här.
  • Xenia
    Anonym skrev 2024-09-18 08:42:20 följande:
    Gillar att fulcitera och mobba?

Så här skrev jag:

"Jag har läst korrektur både på vad jag själv och andra skrivit, så jag tror jag vet bättre än ni hur det fungerar. Man får korrektur och ser felen och påpekar dem. Så får man ett nytt korrektur, ser att de förra felen är rättade men samtidigt ser man de nya felen."

Men det är väl mot jantelagen att påpeka att man känner till något bättre än andra.
  • Xenia
    Anonym skrev 2024-09-18 09:14:18 följande:
    Och du som inte är van vid att det inte är "du" som räknas framför "alla".
    Som om jag vore den enda som skulle vilja rätta till stavfel etc genom förhandsgranskning.

Du verkar vara en mobbare som döljer dig bakom din dubbla anonymitet. Som gillar att sätta dit folk genom små nålstick men utan att våga stå för det.
  • Anonym
    Xenia skrev 2024-09-19 13:25:49 följande:
    Gillar att fulcitera och mobba?

Så här skrev jag:

"Jag har läst korrektur både på vad jag själv och andra skrivit, så jag tror jag vet bättre än ni hur det fungerar. Man får korrektur och ser felen och påpekar dem. Så får man ett nytt korrektur, ser att de förra felen är rättade men samtidigt ser man de nya felen."

Men det är väl mot jantelagen att påpeka att man känner till något bättre än andra.
    Det går verkligen bra för dig, snärtan.
Svar på tråden Varför ingen förhandsgranskning?