• Xenia

Varför ingen förhandsgranskning?

Alltså att man har möjlighet att rätta sin text inom 15 minuter.

Jag skriver så många fel och skriver jag på mobilen så gör autocorrect att det blir fel. Stavfel och grammatiska fel. Men det värsta är när betydelsen blir obegriplig eller helt tvärtemot vad jag menar.

Jag ser felet först när inlägget har postats. Och då måste jag skräpa ner tråden med att förklara vad jag egentligen menat.

• Svar på tråden Varför ingen förhandsgranskning?
  • Anonym
    Xenia skrev 2024-09-19 13:28:59 följande:
    Som om jag vore den enda som skulle vilja rätta till stavfel etc genom förhandsgranskning.

Du verkar vara en mobbare som döljer dig bakom din dubbla anonymitet. Som gillar att sätta dit folk genom små nålstick men utan att våga stå för det.
    Det är nog inte så vanligt att man är ovan att inte vara den som världen anpassar dig efter, nä. Men ni finns ju onekligen.

Små nålstick? Jag önskar inget hellre än en totalkross via bulldoser.

För övrigt har alltså ordet "mobba" ingenting med en "mob" att göra, har vi lärt oss då. "Mobba" är något som en enda person gör mot en enda annan. Jahaja.

Det kan väl aldrig vara så att det beror på vad du själv gjort?
  • Xenia
    Anonym skrev 2024-09-19 13:34:07 följande:
    Det är nog inte så vanligt att man är ovan att inte vara den som världen anpassar dig efter, nä. Men ni finns ju onekligen.

Små nålstick? Jag önskar inget hellre än en totalkross via bulldoser.

För övrigt har alltså ordet "mobba" ingenting med en "mob" att göra, har vi lärt oss då. "Mobba" är något som en enda person gör mot en enda annan. Jahaja.

Det kan väl aldrig vara så att det beror på vad du själv gjort?
    Försök inte "vinna" genom att bokstavstolka. Föredrar du att kallas det engelska "bully" i stället, för det är vad du är.

Du försöker trycka ned mig genom att påstå att jag är den enda som har detta problem, alltså är det inget problem.

Varför du gillar att håna mig vet du bäst själv. Kanske du ogillar mina åsikter. Kanske du inte argumenterat tillräckligt väl jämfört med mig.
  • Anonym
    Xenia skrev 2024-09-20 00:15:06 följande:
    Du försöker trycka ned mig genom att påstå att jag är den enda som har detta problem, alltså är det inget problem.

Varför du gillar att håna mig vet du bäst själv. Kanske du ogillar mina åsikter. Kanske du inte argumenterat tillräckligt väl jämfört med mig.
    Det har jag väl för fan aldrig skrivit, är du läskunnig?!
    Jag pekade på att du ansåg att "du" var viktigare än "alla som" (bokstavligen), vilket ju är ett sk rövhålsbeteende. Du menade på att "Alla som det funkar för kan hålla tyst för det funkar inte för mig" och det uttalandet såg för jävligt ut.

Jag håller ju för fan med dig i sak? Förhandsgranskning vore väl utmärkt? Det har vi överhuvudtaget inte berört. Jag har inte nämnt det.
    Det har öht inte med din kasshet att göra.
    Nej, för det gör du ju verkligen "väl"! Det går så bra för dig! Du rentav tror att jag anser att du har fel, snärta lilla.
    Nej, du borde veta. Det finns som bekant helt uppenbara skäl och det är helt och hållet du själv som dragit igång det.
  • Anonym
    Handlar för övrigt inte om att gilla något. Det är en uppgift som måste utföras.
  • Xenia
    Anonym skrev 2024-09-20 10:38:41 följande:
    Handlar för övrigt inte om att gilla något. Det är en uppgift som måste utföras.
    Att håna och försöka trycka ned andra är en uppgift som du måste utföra? Ja, så resonerar en riktig bully.
  • Anonym
    Xenia skrev 2024-09-29 12:04:14 följande:
    Att håna och försöka trycka ned andra är en uppgift som du måste utföra? Ja, så resonerar en riktig bully.
    Andra? Annan heter det väl? Ja, det måste tyvärr göras.
  • Xenia
    Anonym skrev 2024-09-29 17:07:04 följande:
    Andra? Annan heter det väl? Ja, det måste tyvärr göras.
    Det verkar vara ett tvångsbeteende hos dig, du borde söka för det.
  • Xenia
    Xenia skrev 2024-10-11 12:52:11 följande:
    Det verkar vara ett tvångsbeteende hos dig, du borde söka för det.
    Jag tycks ha fått en stalker på halsen. Någon som vill få bort mig ifrån forumet.

Men för att återgå till topic, om jag citerar något utifrån (t ex från en tidning) blir det riktigt kaosartat. Och nej, det går inte att se innan man postar. Texten blir för stor och kommer liksom utanför rutan.

Ytterligare en sak som saknas är att välja stilstorlek. Jag kan välja fet, kursiv eller understruket, men inte stilstorlek. Citerar jag något utifrån så blir ofta stilen för stor.
  • ClumsySmurf

stilstorlek är en funktionerna som inte är aktiverade
    finns också en funktion för att ta bort formatering

Jag skriver oftast inläggen i text redigeraren QuickEdit+ (android) så formateringen från webbsidor försvinner automatiskt.

• Anonym
    Xenia skrev 2024-10-11 12:58:03 följande:
    Jag tycks ha fått en stalker på halsen. Någon som vill få bort mig ifrån forumet.

Men för att återgå till topic, om jag citerar något utifrån (t ex från en tidning) blir det riktigt kaosartat. Och nej, det går inte att se innan man postar. Texten blir för stor och kommer liksom utanför rutan.

Ytterligare en sak som saknas är att välja stilstorlek. Jag kan välja fet, kursiv eller understruket, men inte stilstorlek. Citerar jag något utifrån så blir ofta stilen för stor.
    Ingen vill ha bort dig ifrån forumet.
Svar på tråden Varför ingen förhandsgranskning?