Det är givetvis rimligt att din spaning stämmer. Att det är mer vanligt med tatueringar, och fler tatueringar, bland killar som har en "lägre" utbildningsnivå än dito bland killar som läst vidare inom "högre" studier...
men så lägger du till tvisten i att det även finns en skillnad i "intelligens"... säkerligen för att skapa debatt...
Sen kliver det (givetvis!) in en högutbildad civil-ingenting-gör med en snäv empirisk "forskning"... Fair enough! Men som även subjektiv tycker att det är fult, osmakligt och fullständigt onödigt med tatueringar...
Pass till Civ.ing ovan - min son studerar på den där kungliga skolan på Brinellvägen... han har en tatuering... hepp! 
Jag är man, eller rent av gubbe. Högutbildad, MBA examen, höginkomsttagare under många många år, hyffsat intelligent. Jag har flertalet tatueringar (!). Men det bottnar i ett intresse.
Kunde inte bry mig mindre om vad andra tycker om mina tatueringar eller vilka socio-ekonomiska kopplingar man vill försöka göra... eller vilken utbildningsnivå man vill tillskriva mig om man skulle se mig "lättklädd" på en badstrand...
Move on!