• mothertotwo

BIM November 2024

1/11 - Snorkfröken
    2/11 - Emzor
    2/11 - B3tt4n
    5/11 - Anonym (Syskonlängtan)
    6/11 - Anonym1050
    6/11 - drömmenomentrio
    10/11 - Anonym (LängtarEfterTredje)
    11/11 - Anonym (Lantisen)
    13/11 - Siripiri
    14/11 - Emlan93
    14/11 - Anonym (en till)
    15/11 - MammaIda00
    15/11 - Yasen
    19/11 - Mallotti
    19/11 - Doradorothea   
    20/11 - Anonym -(Ivfaren) 
    21/11 - Mothertotwo
  • mothertotwo

Hej tjejer! 

Fick min mens den 21/10, men den startade lite med rosa flytning den 20/10. Jag är ganska chockad över en sak. Har precis slutat blöda. Jag har blött i nästan 1,5 vecka. Hur är det ens möjligt? Aldrig varit med om det innan. Vet någon om det påverkar ens menscykel på något sätt eller det är strunt samma? Brukar ha mens 3-5 dagar.  

• mothertotwo
    Anonym (K Anonym) skrev 2024-10-30 21:13:11 följande:
    Vad tråkigt att höra, beklagar! 😪

Jag tycker det låter som att det kan ha varit en kemisk graviditet, dvs väldigt tidigt missfall.
    Ett missfall innan man ens själv visste att man var gravid? Köpte g-test samma dag som jag började blöda, men tog aldrig något utan lade ner det i lådan till november månaden :) Men okej, är det något som påverkar menscykeln? Då kanske allt är rubbat nu då om det är en sån? 
  • mothertotwo
    Siripiri skrev 2024-11-01 12:48:48 följande:

Ägglossning igår och som tur kommer mannen hem på torsdagar så han fick gå rakt till sängs innan middag 😂 sen mys imorse igen innan jag skulle iväg på utbildning med jobbet. Kan intyga att d-vitaminhacket gör en VÄLDIGT juicy iallafall😅
    Tog 25 000 ie i onsdags och typ 12 500 igår, samt har ätit rosenrot denna månaden. Eventuellt anledningen till ÄLen kom en dag tidigare än i vanliga fall. Annars kommer den typ alltid på CD15, så nu väntar bara 12 dagars väntan och analyserande av symptom 😂 

Det kallar jag ett välkomnande💪😂 Brukar göra likadant för min sambo, inga ord och visor haha. Hoppas det nu kan sätta sig för dig igen. 
  • mothertotwo

Det här med ägglossning..

Har inte tagit ältest eller temp.

Hade mens 20- 29 oktober. Nu har jag kramp igen (mensvärk) och det rinner. Inte blod utan det är blöt som fan 😂. Kan det redan vara dags för ägglossning? Låter ju inte klokt! 

(Ältester funkar inte på mig). Konstanterad ägglossning av gyn i sep trots negativa tester. Om någon vill påpeka om det😅. 
    Temp har inte känts optimalt. Vaknar till ganska ofta och sover inte lika många timmar per natt. Barn dom väcker mig. 

Hur känner ni er vid ägglossning? Hur många dagar innan själva ägglossning har ni smärta? 

• mothertotwo
    Så roligt att se alla plus i tråden 😊 

Stort grattis till era plus 🌸 

Jag inväntar min ägglossning fortfarande. Räknar med någon gång i början på nästa vecka eftersom min mens varit ganska regelbunden nu i tre månader. Tror att min lutealfas är ca 10 dagar om inte mindre men får kanske börja redan idag. 😂 Hoppas på att min menscykel är runt 31 dagar denna period med. 
  • mothertotwo

Hej, jag tempar egentligen inte men har under tiden sen förra mensen ändå hållit lite koll på min kroppstemperatur fast med vanlig temp. (inga två decimaler)

Tempen har fram till igår legat mellan 36-36.7 i temp. Men idag låg den på 37 i temp. Har inte haft 37 grader på två veckors tid. Tror ni man kan ta det som att det skett ägglossning redan? 
    Jag antecknar inte i en app så har ingen kurva, utan ville se om jag kunde luska ut min kropp denna månaden hehe. 

Hade molvärk i tjej magen igår under hela dagen och värst på kvällen. Idag känns det lite lättare i magen. 

• mothertotwo

Liten uppdatering om mig...

Har en sådan sjuk pms grej denna månaden. 
    Jag är så lätt irriterad, får frispel på min sambo titt som tätt.
    Mår även super illa att jag dessutom kräkts.. 
    Hungrig också typ hela tiden! Rynkar på näsan

Haft dunder ägglossningssmärta nu i ca 3 dagar på båda sidorna i tjejmagen., känns bättre idag.

Många som känner det så här vid äl? 

Om man kan gå på tappen idag så är den i alla fall stängd nu, så förmodar att ägglossningsperioden är mot sitt slutGlad 
    Misstänker att den var igår och var med sambon två dagar innan. Fick inte till mer än så med honom tyvärr. 
    Nu får man vänta 1 1/2 vecka för att se om det blir positivt eller negativt. Drömmer

• mothertotwo
    Nanathalie skrev 2024-11-12 12:52:36 följande:
    Skrev ett inlägg om detta tidigare men ingen svarade. Mådde verkligen PISS under denna ägglossningen. Hoppas det är ett bra tecken 😂 och lite skönt att inte vara ensam..
    Då får vi verkligen hoppas på att detta är månaden för oss bägge två. 
    För 8 år sen var just okt/nov min månad, så man kan hoppas på det lite extra mycket denna gång. Skrattande

Har haft så ont i tjejmagen att jag fortfarande har molvärk efteråt. Du vet den där dova känslan efter att ha haft ont länge. Men det krampar i alla fall inte idag tack och lov. Men mitt humör går upp och ner, ena sekunden är jag glad och andra är jag helt plötsligt arg. Det skiftar snabbt! Man kan redan nu tro att jag är gravid, men tyvärr är det bara ägglossningsperiod haha. 

Jag missar många inlägg här, så man får läsa genom flera sidor per dag hehe. 

Håller tummarna för oss! :)
  • mothertotwo

Hatar att vänta i flera dagar innan man kan ta ett graviditetstest haha. Är troligen på Äl+2 idag. Min lutealfas är runt ca 10 dagar. Har två digitala testa tidigt liggandes i min byrålåda. Men det är väl lika bra att vänta ända till den 21 november då? Hade gärna velat testa lite tidgare haha. När ska ni testa ni som också har bim runtomkring nu?

Svar på tråden BIM November 2024