• Anonym (Halvsvensk man)

Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?

Jag är starkt emot abort, bortsett från när det finns en risk för kvinnans liv. Då anser jag att hennes liv går före barnets. Men utöver det är jag emot ALL form av abort, verkligen ALL. Jag anser att abort är att döda barnet. Jag menar på att varje graviditet syftar till att ett liv ska bli till, oavsett vad som var anledningen till graviditeten. Jag tycker att varje menad individ ska få ges en chans att leva. 
    Däremot anser jag inte att kvinnan ska tvingas ta hand om barnet mot sin vilja, utan att det ska finnas möjlighet att adoptera bort det till noga granskade familjer eller barnlösa par, som kanske inte kan få barn. Individerna ska vara par, alltså man och kvinna. Individerna ska ha en viss inkomst och inte ha några domar på sig mer än kanske fortkörning. 
    Jag som är halvsvensk har både mycket invandrare och etniska svenska som vänner. Jag märker att en stor del av invandrarna delar min åsikt mer eller mindre, medans en stor del av svenskarna hatar min åsikt. Jag ser mig som svensk. Jag ser ut som en svensk, jag är född här. Men jag delar inte de svenska åsikterna i frågan. 
  • Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?
  • EpicF
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-24 22:06:13 följande:
    Finns på Cinahl och Pubmed. Leta själv. Jag har inte de färska, men jag har läst studier där tidigare. Läste senast i samband med Covid pandemin, när jag var hemma mycket på grund av att vi tvingades jobba hemifrån. 
    Kan du länka till dem? 

Att de finns på Cinahl och Pubmed betyder inte ett skit eftersom du inte har länkat. Jag ska inte behöva söka eftersom bevis på dina påståenden. Det ditt jobb.
    EpicF skrev 2024-10-24 22:40:01 följande:
    Ja, självklart finns de det. Och dessa kvinnor hade förmodligen abort i tankarna men valde att behålla. Kanske för att de lyssnar på idioter som dig. 

1. Nej, en kvinna glömmer aldrig den våldtäkten hon vlivit utsatt för. Men genom att göra abort kan man lägga det bakom sig på ett helt annat sätt och blir inte städning påmind om det. 

Jag har blivit våldragen två gånger, och inte fan har jag glömt det! 

2. Eller så blir barnet en ständig påminnelse på vad som har hänt. Och det är tyvärr inget man kan veta i förväg. 

Dessutom tror jag fler gör abort efter en våldtäkt än behåller. Men det bad jag tror. Jag har inga som helst belägg för det (tror förövrigt inte det finns statistik på det heller). 
    Tråkigt att du blev våldtagen och bra att du kunnat lägga det bakom dig. 

Men det rättfärdigar inte dina aborter, det är min åsikt. Och många andras åsikt. 

Men om aborterna hjälpte dig att må bättre så är det väl bra. Men jag tror som sagt att du hade mått bättre om du behöll barnen. Oavsett vad så kan du inte vrida tillbaka klockan. Alla gör misstag. 

Men uppmuntra inte andra att göra misstag, vilket abort är. 

Detta sagt med all respekt för det du varit med om, jag menar det verkligen!!! 
  • EpicF
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-24 22:06:13 följande:
    Finns på Cinahl och Pubmed. Leta själv. Jag har inte de färska, men jag har läst studier där tidigare. Läste senast i samband med Covid pandemin, när jag var hemma mycket på grund av att vi tvingades jobba hemifrån. 
    Kan du länka till dem? 

Att de finns på Cinahl och Pubmed betyder inte ett skit eftersom du inte har länkat. Jag ska inte behöva söka eftersom bevis på dina påståenden. Det ditt jobb.
  • EpicF
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-24 22:10:30 följande:
    Nej. Du har internet. Sök själv. 

Jag har rätt tills du kan bevisa motsatsen. Jag har läst vad jag har läst. Du kan gå in och söka själv. Finns massvis med studier gjorde, och metaanalyser där en mängd studier sammanställts. 
    Ok, det finns inga studier och dina påståenden är skitsnack. 
    Swedman skrev 2024-10-24 22:42:53 följande:

För min del är det en fråga om kvinnans rätt till sin kropp. Sin frihet. Ingen äger henne. Ingen kan peka finger åt henne oavsett vad hon väljer. Det är min syn på det hela. 
    Det är gammelvärlden att nån grupp med skrivna eller oskrivna lagar ska genom straff/böter/fängelse eller mobbning få en kvinna att göra som kollektivet vill. 

Enligt min personliga mening så borta abort resultera i livstidsfängelse. 
    Jag är emot dödsstraff, men livstids utan tvekan. 

Abort ska bara tillåtas om läkarna kommit fram till att kvinnan löper risk för sitt liv, en överhängande risk. Att förlossningen = 50% chans att hon dör eller högre. 
  • Anonym (21-årig tjej)

Ett tillägg till mitt senaste inlägg TS: Modigt av dig att skriva ett inlägg om detta på detta forum. I Sverige (speciellt på de här sidorna på nätet) är detta otroligt kontroversiellt men vill ge dig hopp om att det är fler som tänker som vi. Till exempel min bästa vän. Tänk att vi båda är födda här i Sverige till svenska föräldrar och på olika håll kunde komma fram till detta. Vad kan det bero på? Bara en tanke till er alla där ute. PS min dotter ligger bredvid mig i sängen, skrattade i sömnen precis. Kanske ett tecken 🤗

• EpicF
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-24 22:13:02 följande:
    Jo för ni hävdar att jag har fel. 

Finns inget som tyder på att jag har fel alls. Inga kända fakta sett till grupper. 

Finns inget som tyder på att era första påståenden är sanna. Påståenden om att mamman hatar sitt barn, att barnet hatar sin mamma osv. Barnet påminner kvinnan om våldtäkten resten av hennes liv.....

Det är bara skitsnack. Känsloargument hämtat ur arslet mer eller mindre. 
    Och det finns inget som tyder på att du har rätt så länge du inte lägger fram bevis för dina påståenden. 
  • Anonym (F)
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-24 22:33:18 följande:
    Vad är hen? 

Han eller hon kan ha en åsikt när de är mogna nog att fatta det beslutet. 
    En 2 dagar gammal bebis kan inte heller reflektera kring död, liv och sånt. Kan ej ta ett beslut. Men bara för det så ska vi inte döda barnet. 
    Hen är det neutrala pronomenet man använder när könet är okänt, dvs man vet inte om det är en han eller hon. Du borde ha hört talas om det ordet förut, om inte annat har du lärt dig något nytt nu.

Ja, och vad gör man när han eller hon (hen) är gammal nog att berätta det? Ska personen behöva begå självmord, eller hur löser du det? Sätter mamman i en tidsmaskin så hon kan göra abort?

Och VEM pratar om att döda nyfödda barn....?
  • Anonym (S)
    Jag skulle vilja höra alla abortmotståndare som själva är beredda att öppna sina hem, hjärtan och pressa sin ekonomi för att ta hand om alla foster som enligt deras logik har rätt att födas trots att de är oönskade.
  • Anonym (Helsvensk man)

Har spenderat en timme med att leta efter studier på Pubmed som stödjer TS påståenden. Och jag har inte hittat en enda som ens på minsta vis stöder hans teser. 

Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?