• Anonym (Halvsvensk man)

Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?

Jag är starkt emot abort, bortsett från när det finns en risk för kvinnans liv. Då anser jag att hennes liv går före barnets. Men utöver det är jag emot ALL form av abort, verkligen ALL. Jag anser att abort är att döda barnet. Jag menar på att varje graviditet syftar till att ett liv ska bli till, oavsett vad som var anledningen till graviditeten. Jag tycker att varje menad individ ska få ges en chans att leva. 
    Däremot anser jag inte att kvinnan ska tvingas ta hand om barnet mot sin vilja, utan att det ska finnas möjlighet att adoptera bort det till noga granskade familjer eller barnlösa par, som kanske inte kan få barn. Individerna ska vara par, alltså man och kvinna. Individerna ska ha en viss inkomst och inte ha några domar på sig mer än kanske fortkörning. 
    Jag som är halvsvensk har både mycket invandrare och etniska svenska som vänner. Jag märker att en stor del av invandrarna delar min åsikt mer eller mindre, medans en stor del av svenskarna hatar min åsikt. Jag ser mig som svensk. Jag ser ut som en svensk, jag är född här. Men jag delar inte de svenska åsikterna i frågan. 
  • Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?
    Anonym (F) skrev 2024-10-24 22:06:51 följande:
    3. Barnet kan hata sin mamma, sin pappa och sig själv pga hur hen kommit till världen. Självhat som kan leda till psykiskt dåligt mående, självmordstankar mm.

Apropå att ta hänsyn till barnet....
    Barnet kan hata sina föräldrar ändå. Titta på Johanna Möller som anstiftade mord på sina föräldrar. Hon blev inte till genom våldtäkt. 

Finns som sagt inga studier som visar att att barn som blivit till genom våldtäkt känner något större hat alls jämfört med andra. Ingen signifikant skillnad. Skillnaderna beror på individerna och inte hur de blev till. 
    Överste Senap skrev 2024-10-24 22:08:09 följande:
    Bullshit! Länka till studierna och förklara varför de är mer relevanta än studier som säger motsatsen.
    Nej. Du har internet. Sök själv. 

Jag har rätt tills du kan bevisa motsatsen. Jag har läst vad jag har läst. Du kan gå in och söka själv. Finns massvis med studier gjorde, och metaanalyser där en mängd studier sammanställts. 
  • Anonym (F)
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-24 22:06:13 följande:
    Finns på Cinahl och Pubmed. Leta själv. Jag har inte de färska, men jag har läst studier där tidigare. Läste senast i samband med Covid pandemin, när jag var hemma mycket på grund av att vi tvingades jobba hemifrån. 
    Så funkar inte argumentation. Om du påstår något så ligger bevisbördan på dig. Inte att andra ska söka upp det du påstår finns.
  • Anonym (F)
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-24 22:09:15 följande:
    Barnet kan hata sina föräldrar ändå. Titta på Johanna Möller som anstiftade mord på sina föräldrar. Hon blev inte till genom våldtäkt. 

Finns som sagt inga studier som visar att att barn som blivit till genom våldtäkt känner något större hat alls jämfört med andra. Ingen signifikant skillnad. Skillnaderna beror på individerna och inte hur de blev till. 
    Det finns också många barn som önskar att de aldrig hade fötts. Apropå att ta hänsyn till fostrets vilja.

Links or it didn't happen.
  • Maggena
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-24 20:39:31 följande:
    Jo tyvärr är det en individ som utvecklas. Det har redan börjats utvecklats och skall komma att bli en individ. Så då är det försent. Då är det mord enligt min mening. 
    På det sättet du tänker räknas det väl som kannibalism när man sväljer en sats? En spermie kan ju utvecklas till ett foster om den bara stöter på ett ägg. Ser att du är en man så jag antar att du inte masturberar då heller av samma anledning. 

Med det sagt så tycker jag inte att du ska generalisera att alla svenskar är för abort.
    Anonym (F) skrev 2024-10-24 22:10:44 följande:
    Så funkar inte argumentation. Om du påstår något så ligger bevisbördan på dig. Inte att andra ska söka upp det du påstår finns.
    Jo för ni hävdar att jag har fel. 

Finns inget som tyder på att jag har fel alls. Inga kända fakta sett till grupper. 

Finns inget som tyder på att era första påståenden är sanna. Påståenden om att mamman hatar sitt barn, att barnet hatar sin mamma osv. Barnet påminner kvinnan om våldtäkten resten av hennes liv.....

Det är bara skitsnack. Känsloargument hämtat ur arslet mer eller mindre. 
  • EpicF
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-24 21:39:41 följande:
    Jag och många andra delar inte din åsikt. 

Vi menar att fostret redan existerar och är en blivande människa. En människa i ett tidigt stadie som inte kan säga sin mening bara
    Ts, eftersom är man och aldrig kommer bli gravid (oavsett hur samlaget gick till), aldrig behöver ja foglossning, gravid illamående, riskera att få hyperemesis, aldrig riskera att få havendskapsförgiftning, aldrig behövs genomgå en förlossning som potentiella kan ta livet av dig och barne, aldrig behöver amma och aldrig behöver ha ett barn intimt dig 24/7 så är faktiskt din åsikt i abortfrågan Mika med noll. Den är inte värd ett skit. Zero. Nada. 

Nej, precis. Så hur ska vi kunna få reda på vad fostret verkligen vill? Vill fostret ens leva och utvecklas till en individ?
  • Överste Senap
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-24 22:10:30 följande:
    Nej. Du har internet. Sök själv. 

Jag har rätt tills du kan bevisa motsatsen. Jag har läst vad jag har läst. Du kan gå in och söka själv. Finns massvis med studier gjorde, och metaanalyser där en mängd studier sammanställts. 
    Där förklarade du själv din vetenskapliga kompetens, eller snarare inkompetens. Att hävda vilket idioti som helst, typ jorden är platt och påstå att det innebär att du har rätt tills motsatsen är bevisad är så korkat att det saknar motstycke. I all vetenskap ligger bevisbördan på den som kommer med påståenden.
    Maggena skrev 2024-10-24 22:12:50 följande:
    På det sättet du tänker räknas det väl som kannibalism när man sväljer en sats? En spermie kan ju utvecklas till ett foster om den bara stöter på ett ägg. Ser att du är en man så jag antar att du inte masturberar då heller av samma anledning. 

Med det sagt så tycker jag inte att du ska generalisera att alla svenskar är för abort.
    När ett foster existerar, då ska abort förbjudas. Man ska inte få avlägsna foster på det sättet alls. 
  • fornminne
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-24 22:13:02 följande:
    Jo för ni hävdar att jag har fel. 

Finns inget som tyder på att jag har fel alls. Inga kända fakta sett till grupper. 

Finns inget som tyder på att era första påståenden är sanna. Påståenden om att mamman hatar sitt barn, att barnet hatar sin mamma osv. Barnet påminner kvinnan om våldtäkten resten av hennes liv.....

Det är bara skitsnack. Känsloargument hämtat ur arslet mer eller mindre. 
    Du kör ju själv med känsloargument, så vad är skillnaden? 
Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?