Min dotter menar att få är så fattiga som vi, stämmer det?
Ja, det var mer trångbott när de bodde 4 personer där. Men det verkar som dottern inte upptäckt trångboddheten förrän hon började umgås med sina nya rikare klasskamrater. Fattigdomen beror alltså på vem man umgås med. Nu när brodern flyttat hemifrån är det mindre trångbott men i stället för att uppskatta det gnäller hon.
Dottern hade nog mer utbyte av ridningen än av en större lägenhet. Men valet av lägenhet är föräldrarnas och de tänker längre. Den ligger 10 min bort från TS jobb. Den kostar bara runt 6000 kr/mån. De behöver alltså inte flytta när de blivit pensionärer med låg pension. Dottern struntar förstås i hur föräldrarna får det som pensionärer men de tänker längre.
Tack för att jag inte behöver förklara mig. Du gör det så bra. Precis, dottern klagade aldrig förr och då var det sonen som hade det minsta rummet. Han klagade inte heller. Han har aldrig varit vän med rika personer, han står väldigt vänster och har alltid gjort. inkl alla hans vänner. Varje gång vi kollade på större boende var han emot det, han har alltid vart en fri själ och flyttade tidigt.
Dottern har absolut haft större nytta av ridningen än av en större lägenhet, även om det var mkt rikemansfolk att jämföra sig med gav det henne så mycket. Hon var väldigt poppis där och alltid bjuden hem till "villabarnen" i närheten. Det anordnades så mkt aktiviteter och flera ggr i veckan sågs dom i lokaler i ridhuset och hade pizzakvällar, studier, högtidsfiranden m.m.
Allt detta var värt att lägga pengarna på.