• Anonym1050

BIM december

hej hej !!
    detta är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i december 2024 ! Här dissktetar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden. 

presentera dig gärna och häng på ! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu avslutar vi året med den bästa presenten 😍

• Svar på tråden BIM december
  • Anonym (Önskanomnr6)
    Monki19 skrev 2024-12-25 09:09:06 följande:
    Min temp steg igen imorse och jag tog två graviditetstest. Liiiten antydan på det första testet så jag slog till med ett elektroniskt - gravid!! Det blev en fin julklapp på juldagen iallafall ❤️ Nu håller vi tummar och tår att vi får behålla graviditeten ❤️
    Åååå grattis!!!
  • Anonym (Lantisen)

Grattis till alla julplus! 

Själv tog jag ett blankt test imorse. Innerst inne vet man ju att det ska bli negativt. Ändå hade man velat få en julklapp en annan också. 

Känslan när man sjunker, och tänker, inte den här gången heller va det våran tur. Ett år av försök har nu gått. vi går alltså in på år två med försök. Vet att vi inte är ensamma. Men just nu känns det fruktansvärt hopplöst. 

Hem till svärföräldrarna för julfirande idag. Bara att bita ihop och hålla humöret uppe. Ingen vet om våra försök. 

• Anonym (Önskanomnr6)
    Anonym (Lantisen) skrev 2024-12-25 10:48:50 följande:

Själv tog jag ett blankt test imorse. Innerst inne vet man ju att det ska bli negativt. Ändå hade man velat få en julklapp en annan också. 

Känslan när man sjunker, och tänker, inte den här gången heller va det våran tur. Ett år av försök har nu gått. vi går alltså in på år två med försök. Vet att vi inte är ensamma. Men just nu känns det fruktansvärt hopplöst. 

Hem till svärföräldrarna för julfirande idag. Bara att bita ihop och hålla humöret uppe. Ingen vet om våra försök. 

Hur ser din cykel ut? Hur många dagar är det olika faserna? Hur många dagar innan ägglossning och Hur många dagar från ägglossning till mens?

Har du kollat något på Vulverinkoos på Instagram? 💕
  • Anonym (Lantisen)
    Anonym (Önskanomnr6) skrev 2024-12-25 11:17:07 följande:
    Hur ser din cykel ut? Hur många dagar är det olika faserna? Hur många dagar innan ägglossning och Hur många dagar från ägglossning till mens?

Har du kollat något på Vulverinkoos på Instagram? 💕

Den är väldigt regelbunden. 12-14 dagar mellan mens och ägglossning. Två dagar efter Äl börjar jag blöda. Spotting. Mörkt blod. Mer eller mindre varje dag till mensen kör igång. 12-14 dagar efter. Så i snitt har jag 27 dagars cykel. 

Nej, det har jag inte gjort. Ska kolla 🥰 

• Anonym (Önskanomnr6)
    Anonym (Lantisen) skrev 2024-12-25 11:29:21 följande:

Den är väldigt regelbunden. 12-14 dagar mellan mens och ägglossning. Två dagar efter Äl börjar jag blöda. Spotting. Mörkt blod. Mer eller mindre varje dag till mensen kör igång. 12-14 dagar efter. Så i snitt har jag 27 dagars cykel. 

Nej, det har jag inte gjort. Ska kolla 🥰 

vulverine.se/blogg/ostrogen/

Här har du en flik om östrogen,  kanske något som stämmer in på dig. Annars läs på om progestoron på hennes sida, låter ju som att mellannlödningarna kan vara det som bråkar. Skulle tro att det är östrogen eller progestoron som orsakar detta, att något av dessa har ett "övertag" och skapar obalans. 
  • NassaNisse
    Monki19 skrev 2024-12-25 09:09:06 följande:

Min temp steg igen imorse och jag tog två graviditetstest. Liiiten antydan på det första testet så jag slog till med ett elektroniskt - gravid!! Det blev en fin julklapp på juldagen iallafall ❤️ Nu håller vi tummar och tår att vi får behålla graviditeten ❤️

Stooooet grattis! 🥰

vilken dag efter äl plussa du? :) 

• TrueResolution
    Anonym (Lantisen) skrev 2024-12-25 10:48:50 följande:

Känner så igen mig i det du skriver, skulle kunna varit jag som skrev. Hade så goda chanser denna månaden och BIM 23:e, mensen kom inte så ett litet litet hopp tändes.. men så på julaftonsmorgon kom mensen med buller & båg. Fyfan vilken sänkning man får. 

Inte bara misslyckat försök denna månaden utan hela 2024 gick utan plus. Fan alltså. önskar så mer än allt ett syskon till vår dotter och hoppas att januari/februari ger bättre resultat på bebisfronten 😔 

ingen i vår familj vet heller om försöken utan där finns snarare massa bebisar och gravidmage. Var minst sagt en tuff julafton. 

• Zozoi

Stort grattis till alla ni som plussat i tråden och en stor kram till er som inte lyckats denna månaden ❤️

• Monki19
    NassaNisse skrev 2024-12-25 12:36:05 följande:

Stooooet grattis! 🥰

vilken dag efter äl plussa du? :) 

Tack!!☺️ Jag plussade 11 dagar efter ägglossning 
  • Monki19
    Anonym (Önskanomnr6) skrev 2024-12-25 09:56:53 följande:
    Åååå grattis!!!
    AngelicaLof skrev 2024-12-25 09:35:21 följande:

Grattis! 

Tack🥰🥰