Anonym (L) skrev 2024-11-30 17:03:55 följande:
Hon vet inte allt och kan inte allt. Men hon kan mycket och är väl införstådd med hur man tolkar data, vilka är styrkorna och svagheten i vetenskapliga studierna. Hon, liksom jag, blir galen av alla feltolkningar som görs och hon tvekar inte att förklara dessa. Vissa saker kan jag störa mig på dock hos henne. Tex så är ju rekommendationer att man inte ska dricka en droppe alkohol under graviditeten. Hon hävdar att ett enstaka glas vin ett fåtal gånger går bra och utsätter inte fostret för risk. Vilket stämmer på gruppnivå i alla fall. Däremot kan det finnas små risker hos enstaka individer, tex vilken metabolism man har, gener etc, vilket kan innebära ökad risk hos just dessa. Dessutom så finns ju alltid risken att många gör feltolkningar kring vad som går bra och ev glömmer hur mycket de druckit under graviditeten. Just därför tycker jag hon gör fel som kritiserar rekommendationerna även om hon har rätt i sak.
"
Hon hävdar att ett enstaka glas vin ett fåtal gånger går bra och utsätter inte fostret för risk."
Hon har blivit kritiserad för att ha utalat sej tvärsäkert om något när ingen vet var gränsen går, tycker att en riktig forskare bör förstå bättre,
inte dricka när man ammar beror på kvinnohat, hon menar ju att barnet inte får i sej någon alkohol så det är ju bara att dricka.
det är ju pappa som slår mamman och barnet när han är full.
inte den minsta tanke på att man är olämplig att hantera något litet och ömtåligt när man är full.
John Bowlby och anknytnings teorin, kvinnohat
"Men hon kan mycket och är väl införstådd med hur man tolkar data, vilka är styrkorna och svagheten i vetenskapliga studierna."
hon verkar ju kunna det men ändå så menar hon att genusvetenskap är en riktig vetenskap
Anonym (orion) skrev 2024-11-30 17:09:29 följande:
Bägge dessa mediafenomen, Agnes Wold och Leif GW, som dagligt uttalar sig som orakel om allt och alla på ett tvärsäkert klatschigt språk är lika konstiga. Kan inte komma på liknande exempel på att experter i andra länder får samma orakel status och okritiskt hyllas närmast oavsett vad dom säger.
Men Agnes körde nog ner i diket, när hon började kritisera lgbq, så hennes karriär som mediedarling närmar sig nog slutet.
kanske inte okritiskt hyllas men är någon bra på en sak är det som att vissa förväntar sej expertuttalande om meningen med livet och klimathotet.