• Anonym (Otroligt!)

Hur kan man välja Trump som president?

Som rubriken lyder . karlfan är ju inte klok på en fläck Han och Putin lär ju ha ganska goda odds att strarta WW3
    Kan det verkligen vara så illa att de två största militärmakterna befolkas av de minst intelligenta människorna?
    Undantaget Brasilien, Kina och Nordkorea.

• Svar på tråden Hur kan man välja Trump som president?
  • Anonym (Antiextremist)
    Tow2Mater skrev 2025-01-21 23:50:58 följande:
    Jag diskuterar inte mer med dem som inte vill förstå. Du tillhör dem. Jag såg det live. Jag förstod vad han menade och inte menade.
    Du gör bort dig ordentligt men anklagar oss andra för att inte förstå. För att vi alla ska förstå vad du menar, vänligen översätt ord för ord det du själv skrev att Trump sa :

"And then I see the disinfectant, where it knocks it out in a minute. One minute. And is there a way we can do something like that, by injection inside or almost a cleaning."
  • Mentat
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-01-22 08:29:56 följande:
    Du gör bort dig ordentligt men anklagar oss andra för att inte förstå. För att vi alla ska förstå vad du menar, vänligen översätt ord för ord det du själv skrev att Trump sa :

"And then I see the disinfectant, where it knocks it out in a minute. One minute. And is there a way we can do something like that, by injection inside or almost a cleaning."
    Han frågar sig alltså om det kan fungera. Han uppmanar inte folk att dricka desinfektionsmedel. Det här är grundläggande läsförståelse och ändå insisterar du på att du har rätt. Det är onekligen komiskt men vi har ju sett i andra trådar att din kunskap om svenska språket har sina brister.
  • Anonym (M)
    Mentat skrev 2025-01-22 08:42:21 följande:
    Han frågar sig alltså om det kan fungera. Han uppmanar inte folk att dricka desinfektionsmedel. Det här är grundläggande läsförståelse och ändå insisterar du på att du har rätt. Det är onekligen komiskt men vi har ju sett i andra trådar att din kunskap om svenska språket har sina brister.
    Du menar att om Stefan Löfven sagt samma sak så hade högern försvarat honom?

Du tycker inte det är illa nog att fråga sig det? 
  • Mentat
    Anonym (M) skrev 2025-01-22 08:48:15 följande:
    Du menar att om Stefan Löfven sagt samma sak så hade högern försvarat honom?

Du tycker inte det är illa nog att fråga sig det? 
    Det är väl rätt korkat onekligen men han sade alltså inte att man bör dricka desinfektionsmedel, så som hävdades i bl.a. inlägg #67. Det är så grov förvanskning att det blir en ren lögn. Att sedan envist hävda att det var detta han påstod gör det enbart löjligt och är ett exempel på att allt som handlar om Trump tolkas på värsta tänkbara sätt, något som f.ö. även gäller Musk numera.

Det är ju inte så att det saknas skäl att kritisera Trump på ett sakligt korrekt underlag.
  • Anonym (J)
    Nivån i tråden är så låg. Alla som har sett klippet förstår vad han menar. 
  • Anonym (M)
    Mentat skrev 2025-01-22 09:03:31 följande:
    Det är väl rätt korkat onekligen men han sade alltså inte att man bör dricka desinfektionsmedel, så som hävdades i bl.a. inlägg #67. Det är så grov förvanskning att det blir en ren lögn. Att sedan envist hävda att det var detta han påstod gör det enbart löjligt och är ett exempel på att allt som handlar om Trump tolkas på värsta tänkbara sätt, något som f.ö. även gäller Musk numera.

Det är ju inte så att det saknas skäl att kritisera Trump på ett sakligt korrekt underlag.
    Korkat?

Ja, det säger ju allt. Men då förmodar jag att du tycker Trump är en dålig president, eftersom han ofta säger korkade saker eller rent av ljuger. 

Är det korkat att benåda en massa kriminella personer också? Jag menar, de vill ju bara väl innerst inne. 

Någonstans går korkat över i att vara direkt olämpligt. 
  • Anonym (Antiextremist)
    Diskussion handlar om att Tow2Mater skrev "Han sa inte att injicera desinfektionsmedel", inlägg nr.78. Samtidigt som han/hon citerade Trump:
    Det är otroligt dumt att Trump tyckte att det var en bra ide överhuvudtaget att på något sätt inta desinfektionsmedel. Inte ens barn skulle komma på något så korkat. Att högerextremister försvarar Trump är inte överaskande. De är på samma nivå som Trump.

Det är inget fel på min förståelse av varken svenska eller engelska men du har aldrig några argument och försöker alltid hävda dig " ad hominem".
  • Mentat
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-01-22 09:44:40 följande:
    Diskussion handlar om att Tow2Mater skrev "Han sa inte att injicera desinfektionsmedel", inlägg nr.78. Samtidigt som han/hon citerade Trump:
    Det är otroligt dumt att Trump tyckte att det var en bra ide överhuvudtaget att på något sätt inta desinfektionsmedel. Inte ens barn skulle komma på något så korkat. Att högerextremister försvarar Trump är inte överaskande. De är på samma nivå som Trump.

Det är inget fel på min förståelse av varken svenska eller engelska men du har aldrig några argument och försöker alltid hävda dig " ad hominem".
    Vad gäller språkförståelsen hänvisade jag alltså till ditt inlägg #79. Jo, att du har svårt med nyanser i språket har vi konstaterat många gånger i en annan tråd.

Vad högerextremister sysslar med har jag inte tagit upp och det har inte med mig att göra såvida inte du försöker hävda att dagens regeringspartier är exempel på detta. Det skulle i så fall säga rätt mycket om din egen utgångspunkt.
  • Jeanette001

Det är sjuka tider vi lever i och Trump är en mardröm till president. Men jag har aldrig sett USA-folket som särskilt friskt.

• Anonym (Antiextremist)
    Mentat skrev 2025-01-22 10:17:20 följande:
    Vad gäller språkförståelsen hänvisade jag alltså till ditt inlägg #79. Jo, att du har svårt med nyanser i språket har vi konstaterat många gånger i en annan tråd.

Vad högerextremister sysslar med har jag inte tagit upp och det har inte med mig att göra såvida inte du försöker hävda att dagens regeringspartier är exempel på detta. Det skulle i så fall säga rätt mycket om din egen utgångspunkt.
    🤣🤣🤣 Det här är tragikomiskt. Vad är det i mitt inlägg nr.79 du tycker att jag tolkade fel? 🤣🤣🤣

Tow2Mater skrev "Han sa inte att injicera desinfektionsmedel", inlägg nr.78. Samtidigt som han/hon citerade Trump:

När jag säger högerextremister då menar jag sådana som här försvarar Trump. Trump är nutidens Hitler med mycket tydliga högerextremistiska ambitioner. 
  • Mentat
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-01-22 10:39:15 följande:
    🤣🤣🤣 Det här är tragikomiskt. Vad är det i mitt inlägg nr.79 du tycker att jag tolkade fel? 🤣🤣🤣

Tow2Mater skrev "Han sa inte att injicera desinfektionsmedel", inlägg nr.78. Samtidigt som han/hon citerade Trump:

När jag säger högerextremister då menar jag sådana som här försvarar Trump. Trump är nutidens Hitler med mycket tydliga högerextremistiska ambitioner. 
    Det skrev jag i mitt första inlägg som du tydligen inte har läst eller inte förstått. Ordföljd påverkar innebörd.
  • Anonym (Antiextremist)
    Mentat skrev 2025-01-22 10:57:13 följande:
    Det skrev jag i mitt första inlägg som du tydligen inte har läst eller inte förstått. Ordföljd påverkar innebörd.
    Nej, du har inte på något sätt förklarat vad du tyckte att jag förstod fel i inlägget nr.79. Att ducka är fegt. Att ljuga är fel.

• Mentat
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-01-22 11:02:38 följande:
    Nej, du har inte på något sätt förklarat vad du tyckte att jag förstod fel i inlägget nr.79. Att ducka är fegt. Att ljuga är fel.

Nu har jag flera gånger förklarat vad som var fel. Tydligen begriper du inte vad jag skriver så jag lägger ner det här, det leder ändå ingen vart.
    Det är sant att det är fult att ljuga så vi kan ju fundera över ditt påstående i inlägg #87: "Det är inget fel på min förståelse av varken svenska eller engelska..."
  • Anonym (Antiextremist)
    Mentat skrev 2025-01-22 11:39:25 följande:
    Nu har jag flera gånger förklarat vad som var fel. Tydligen begriper du inte vad jag skriver så jag lägger ner det här, det leder ändå ingen vart.
    Det är sant att det är fult att ljuga så vi kan ju fundera över ditt påstående i inlägg #87: "Det är inget fel på min förståelse av varken svenska eller engelska..."
    Nej, du har inte alls förklarat något. Det är lögn.

🤣🤣🤣 Ducka bara. Du har inget annat val om du vill fortsätta svamla. Annars avslöjas det att du inte har koll, att du inte har argument men framförallt att du inte talar sanning (kanske just därför stödjer du Trump). 
  • Anonym (Antiextremist)
    Donald Trump har ofta beskrivits som narcissistisk av psykologer, forskare och politiska kommentatorer. I dokumentären "Unfit: The Psychology of Donald Trump" framhålls han som en destruktiv narcissist med symtom på malign narcissism, inklusive paranoia, antisociala drag och sadism

Över 200 läkare har också i ett öppet brev hävdat att Trump lider av elakartad narcissism och är olämplig som ledare.

Hans grandiosa självbild och behov av konstant beundran har varit återkommande teman i analyser av hans personlighet och ledarskap. Han i rollen som USAs president är fara för hela världen.

www.svd.se/a/4q68Go/psykologer-varnar-for-trump-i-dokumentar

pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC8049239/

"A number of psychologists and other mental health experts have suggested that Donald Trump appears pathologically and malignantly narcissistic. To these experts, his grandiosity is fairly straightforward: he has stated innumerable times in many public forums that he is a ?stable genius?, knowing more than anyone else about a wide variety of topics (e.g., technology, infrastructure, the economy. His statements are often self-centered and show little regard for other people, and he lies effortlessly and without compunction. Biographical analyses of Donald Trump have suggested that his grandiosity may belie a vulnerability to feeling weak and unimportant, and consequently he is very sensitive to being wrong and needs constant reassurance of his greatness and importance."
  • OlleSQ
    Kermit1561 skrev 2025-01-20 16:46:04 följande:
    Nu är du förvirrad, Baltic pipeline är ju ett exempel på det jag pratar om, att öststatsländer lärt sig av historien och därför försöker bryta sitt beroende av ryssland. Det visar att det Trump säger inte är nått han kommit på själv utan är nånting som många andra upprepat under lång tid (ända sedan muren föll). 

USA är den ojämförligt största exportören av vapen, de har ca 40% av marknaden så det är alldeles uppenbart att de tjänar massor på en upprustning.  

Nått du bör titta på:

Svar på tråden Hur kan man välja Trump som president?