• Anonym (Otroligt)

Kommer Trump att bli bortplockad/avsatt

Det är ingen hejd på uttalanden och galenskap från Trump. Han verkar se sig själv som envåldshärskare för hela planeten.
    Ingen förståelse för världsekonomi eller utrikespolitik eller förståelse ö.h.t
    Vad tror ni?
    Sitta kvar eller avsatt?

• Svar på tråden Kommer Trump att bli bortplockad/avsatt
  • Anonym (Per)
    Anonym (Mycket oroad) skrev 2025-02-16 00:57:54 följande:

Råkade precis på Andreas Cervenkas kolumn om Trump. Mycket jag missat av det som stod där.
    www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/93Wpe9/andreas-cervenka-risken-for-en-jattekrasch-har-aldrig-varit-storre

Och ja, det är vinklat enligt hans åsikter men så är det också en kolumn och inte en artikel och de beslut Trump tagit är förstås fakta.

Aftonbladet? Seriöst? Dom är alarmister och propaganda är deras strategi.

Tänk om vi kunde ha nyheter som skrev både bra och dåligt kring tex Trump. Men även andra nyheter. Nyheterna är utformade på ett sätt där det inte finns en tvekan om vad skribenten anser om vederbörande eller ibland ett beslut eller ideologi.

Tänk om nyheter skulle börja rapportera nyheter på ett sätt där mottagaren får fundera vad hen tycker. Som det är nu levererar man ett färdigt koncept om vad man ska tycka som läsare och vinklar nyheten därefter.
  • Anonym (Dårskap)
    Anonym (Otroligt) skrev 2025-02-15 21:07:30 följande:
    Det kan jag verkligen förstå, varken Musk eller Vance har ju gjort något positivt intryck minst sagt.
    Men det är väl också symptomatiskt att en envåldshärskare omger sig med ja-sågare.
    Ser ett sundhetstecken i att många Teslaägare vänder sig emot Musk/Tesla.
    Har svårt att förstå hur det ska gynna ekonomin i USA att ta bort så många tjänster inom administration och bistånd . Visst kan det kanske behövas effektivisering men det bidrar ju verkligen inte till att skapa arbetstillfällen.
    Importtullar kommer att höja prisnivån överlag.
    Trump påpekar att vi i Europa inte köper bilar från US - kan bero på att vi inte vill ha dem
    Vi importerar inte livsmedel - nä vi har EU som vi vill stödja först och främst.
    Ta över Grönland, Kanada och Gaza, vilka jävla galenskaper
    Och som någon skrev, han har en osund inställning till övriga envåldshärskare i Ryssland, Nordkorea och Kina.
    Lika barn leka bäst brukar man säga....
    👍
  • Anonym (Dårskap)
    Anonym (Per) skrev 2025-02-16 01:46:35 följande:

Så dom sk Trumpisterna är dom galna, imbecilla och känslostyrda?

Men flera i tråden vill att Trump ska skjutas eller få hjärtstopp efter att ha vunnit ett demokratiskt val.

I hemlighet kan man väl önska ett humant simpelt hjärtstopp åt de som förstör världen och sitt eget folk?

Jag firade när Bin Laden dog. Evil va?
  • Anonym (Me)

Han bygger ju upp usa igen är va ja fattar de som, 
    ser till deras bästa å skap jobb på hemma plan .

• Anonym (uuu)

Trump har sin funktion. "Alla" får ta del av han och hans lakejer galenskaper och de får se hur det kan bli med sånt skit vid makten. Jag tror han och hans MAGA åker ut förr eller senare. Sen blir det annat ledarskap och även andra regler runt av val av president. Helt sjuka regler som finns. "Nån" kan diskvalificera nån annan/annan grupps röst genom att lämna in en protest. Va? 

• Anonym (Per)
    Anonym (Dårskap) skrev 2025-02-16 05:13:22 följande:
    I hemlighet kan man väl önska ett humant simpelt hjärtstopp åt de som förstör världen och sitt eget folk?

Jag firade när Bin Laden dog. Evil va?
    Tänker du att han var framröstad demokratiskt?
  • Xenia
    Anonym (Per) skrev 2025-02-16 01:46:35 följande:

Så dom sk Trumpisterna är dom galna, imbecilla och känslostyrda?

Men flera i tråden vill att Trump ska skjutas eller få hjärtstopp efter att ha vunnit ett demokratiskt val.

USA räknas inte som en fullvärdig demokrati. Sedan trodde man väl aldrig att det amerikanska folket skulle rösta fram en sådan odemkratisk person. Som understödde en statskupp och förnekade att Biden vann i förra valet.

Det där att presidenten kan benåda vilka brottslingar han vill och i praktiken sätta rättssystemet ur spel tycker jag inte heller är särskilt demokratiskt.

I USA delas makten i tre delar, den verksställande, lagstiftande och dömande makten. Nu har Trump kontroll över alla tre.

Se bara hur lydiga alla republikaner i kongressen är mot Trump. Ingen vågar rösta emot Trumps ministerkandidater, fast säkert flera inser hur olämpliga de är. Det är bara Mitch McConell som gör det men han ställer inte upp för omval.

Trump avskedar tjänstemän som bara gjort sitt jobb.

I praktiken tycks USA fungera som en diktatur. Så lätt var det. När folk inte vill ta reda på fakta utan tror på popuistens lögner.

När jag ser hur MAGA-folket jublar åt alla dumheter och lögner Trump kommer med, då påminns jag om något...
  • Anonym (Per)
    Xenia skrev 2025-02-16 11:22:38 följande:
    USA räknas inte som en fullvärdig demokrati. Sedan trodde man väl aldrig att det amerikanska folket skulle rösta fram en sådan odemkratisk person. Som understödde en statskupp och förnekade att Biden vann i förra valet.

Det där att presidenten kan benåda vilka brottslingar han vill och i praktiken sätta rättssystemet ur spel tycker jag inte heller är särskilt demokratiskt.

I USA delas makten i tre delar, den verksställande, lagstiftande och dömande makten. Nu har Trump kontroll över alla tre.

Se bara hur lydiga alla republikaner i kongressen är mot Trump. Ingen vågar rösta emot Trumps ministerkandidater, fast säkert flera inser hur olämpliga de är. Det är bara Mitch McConell som gör det men han ställer inte upp för omval.

Trump avskedar tjänstemän som bara gjort sitt jobb.

I praktiken tycks USA fungera som en diktatur. Så lätt var det. När folk inte vill ta reda på fakta utan tror på popuistens lögner.

När jag ser hur MAGA-folket jublar åt alla dumheter och lögner Trump kommer med, då påminns jag om något...
    Biden benådade tom sin son. Var det snyggt menar du?

Obama fick fredspriset trots att det startades fler väpnade konflikter under hans ämbetsperiod.

Som Trump uttryckt sig tidigare. Ingen är felfri, inte USA heller. Det är ett betydligt bättre utgångsläge att tänka så i och med den kommande uppgörelsen med tex Ryssland och Ukraina nu.

Att tänka svartvitt vem som är mest felfri och klappa sig själv på axeln i denna svartvita värld är inte konstruktivt överhuvudtaget.
  • Anonym (xxx)
    Anonym (Per) skrev 2025-02-16 11:35:12 följande:
    Obama fick fredspriset trots att det startades fler väpnade konflikter under hans ämbetsperiod.
    Vilka väpnade konflikter startades av Obama?
  • Anonym (Uy)
    Anonym (Per) skrev 2025-02-16 11:35:12 följande:
    Biden benådade tom sin son. Var det snyggt menar du?

Som Trump uttryckt sig tidigare. Ingen är felfri, inte USA heller. Det är ett betydligt bättre utgångsläge att tänka så i och med den kommande uppgörelsen med tex Ryssland och Ukraina nu.

Att tänka svartvitt vem som är mest felfri och klappa sig själv på axeln i denna svartvita värld är inte konstruktivt överhuvudtaget.
    Tråden handlar om Trump.
     Tror du att de som yttrat sig i tråden anser att Trump är den enda som gjort fel? 
    Måste ett visst antal fel andra gjort räknas upp för att Trump ska kunna kritiseras? 
Svar på tråden Kommer Trump att bli bortplockad/avsatt