Anonym (Per) skrev 2025-02-16 01:46:35 följande:
Så dom sk Trumpisterna är dom galna, imbecilla och känslostyrda?
Men flera i tråden vill att Trump ska skjutas eller få hjärtstopp efter att ha vunnit ett demokratiskt val.
USA räknas inte som en fullvärdig demokrati. Sedan trodde man väl aldrig att det amerikanska folket skulle rösta fram en sådan odemkratisk person. Som understödde en statskupp och förnekade att Biden vann i förra valet.
Det där att presidenten kan benåda vilka brottslingar han vill och i praktiken sätta rättssystemet ur spel tycker jag inte heller är särskilt demokratiskt.
I USA delas makten i tre delar, den verksställande, lagstiftande och dömande makten. Nu har Trump kontroll över alla tre.
Se bara hur lydiga alla republikaner i kongressen är mot Trump. Ingen vågar rösta emot Trumps ministerkandidater, fast säkert flera inser hur olämpliga de är. Det är bara Mitch McConell som gör det men han ställer inte upp för omval.
Trump avskedar tjänstemän som bara gjort sitt jobb.
I praktiken tycks USA fungera som en diktatur. Så lätt var det. När folk inte vill ta reda på fakta utan tror på popuistens lögner.
När jag ser hur MAGA-folket jublar åt alla dumheter och lögner Trump kommer med, då påminns jag om något...