Anonym (Antiextremist) skrev 2025-02-19 13:32:31 följande:
Jag vet inte hur det är ditt läsförståelse men du uppenbarligen tolkar det fel. Det är du själv som tar åt dig utan att jag uttryckligen sagt något om dig. Ja, rasisterna stödjer Trump eftersom Trump sprider rasistiska och fascistiska värderingar. Ja, det är mycket dumt och farlugt att skylla allting på invandrare. Tycker du att Trumps värderingar passar i ett modernt demokratiskt samhälle där alla har samma rättiggheter? Tycker du att han är ärlig eller sprider han lögner?
Vare sig jag själv eller någon annan har funnit anledning ifrågasätta min läsförståelse.
Jag har inte tolkat någonting. Tvärtom har jag faktiskt på goda grunder konstaterat fakta, vilket jag visar genom att ordagrant citera det du skrev till mig.
Du verkar ha mycket svårt att förstå sammanhang,
trots att det är du själv som ha skapat sammanhanget genom att du väljer att citera mitt inlägg och vända dig direkt till mig.
Jag har absolut inte tagit åt mig.
Men du borde ta åt dig när du uttrycker dig på så sätt som att du har motsatt åsikt mot min åsikt.
Som motståndare till mina åsikter, i motsats till mig, framstår du alltså som att det är din åsikt att vi ska hjälpa FÄRRE med verkligt hjälpbehov?
Du är mycket välkommen att citera och diskutera det jag har skrivit.
Jag står för varje ord som jag har skrivit och jag är öppen för att resonera och diskutera dessa saker med dig.
Alltså det jag faktiskt har skrivit (men inte något som du lyckas inbilla dig själv att jag tycker...).
Förstår du inte sammanhanget?
Inser du inte själv att du citerar mitt inlägg för att sedan dilla om helt andra saker?