• Anonym (emmakarolina)

Kan jag ta med mej min hund till tandläkaren

Jag har alltid haft bra tänder. Har inte lagat ett hål på säkert 15 år. Var nyligen hos tandläkaren och han sa att jag hade två hål helt plötsligt. Jättechock för mej!. Har tandläkarskräck så bara att gå på undersökning är jobbigt för mej och nu att behöva laga också känns jättejobbigt. Har för mej att det gjorde jätteont när jag gjorde det för 15 år sedan.

Skulle egentligen vilja ha med min kille men han bor 20 mil från mej och jobbar dessutom den dagen. Började då fundera på om jag kunde ta med mej min hund till tandläkaren istället. Det är ingen stor aggressiv ras som skrämmer personal eller andra patienter. Molly är en toypudel som älskar närhet. Det bästa hon vet är att ligga i en sele tätt intill mej. Så jag tänkte att hon kunde göra det när jag är hos tandläkaren. Hon kommer alltså att ligga i en sel, bara halva huvudet syns, Hon kommer inte att springa omkring på mottagningen, hon slickar inte på saker, är helt rumsren. Kan jag fråga tandläkaren om jag kan ta med mej henne? Vet att vissa läkare och tandläkare har sk sociala hundar för patienter som är rädda. Skulle känna att jag inte blir lika nervös om hon finns där!

• Svar på tråden Kan jag ta med mej min hund till tandläkaren
  • Raggartjejen
    Anonym (emmakarolina) skrev 2025-02-17 13:54:33 följande:
    Molly är  som sagt en pudel en ras som inte fäller och räknas därför som allergivänlig.
    Finns tyvärr inga allergivänliga hundar.
  • Anonym (emmakarolina)
    Allergivänliga hundar är ofta de som fäller mindre hår, producerar mindre mjäll och dreglar mindre. Dessa egenskaper minskar mängden allergener som sprids i omgivningen och därmed risken för allergiska reaktioner hos människor. Exempel på sådana hundraser är pudlar, labradoodles och olika terrier
  • Anonym (katten)

Eller så skärper du till dig bara. Du ska till tandläkaren liksom, det är inte farligt...

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (H)