• Kattdamen

Vuxna tillsammans med tonåringar

Ni som är runt 30, varför är ni tillsammans med någon som är 15-20 år? Vad ser ni i dessa egentligen?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-14 12:22
    Folk verkar ha hakat upp sig på 20. Okej, vi tar bort 20 helt och hållet. Varför är du som 30-åring tillsammans med en runt 15?

• Svar på tråden Vuxna tillsammans med tonåringar
  • Anonym
    Micaela89 skrev 2011-09-14 11:15:44 följande:
    tycker du verkar vara en extremt fördomsfull människa som tror att allt du hört från andra ska passa in på nästan alla....
    jag är inte fördomsfull, det kallas erfarenhet. Man ändrar sig faktist en hel del med åldern, dock inte alla då och det är nog de som letar efter 15 åringar..och jag har inte sagt nåt om att ditt förhållande är fel bara att man ändrar sig efterhand
  • Försök inte

LIte pedofilvarning tycker jag när 30-åringar är ihop med 15-åringar. Precis vid "lovlighetsåldern" också. Snygg timing ^^.

• Luullis
    Anonym (inte ok) skrev 2011-09-14 13:51:12 följande:
    Ja fast där är det lite skillnad, du var ju ändå 19 år.
    Vi då? Jag var 16 när jag blev tillsammans med min man som då var 35. Vi är nu gifta och har 3 barn. Är det fel då? Eftersom att jag inte närmade mig 20.
  • Ljuvliig

jag var 18 å han 33. Nu är vi gifta och har barn. Karln är ju barnsligare än mig så personligen tycker jag inte att åldern är viktig, det handlar mer om hur man är som person

• Miss826

Jag träffade min man sommaren 2006, då skulle jag fylla 16 år, och han var 22.
    Nu 5 år senare, jag är  21 och min man  är 27  står vi här gifta och planerar barn.
    Jag förstår inte varför det är sånt tjat om ålder hit och dit, sköt dig själv och skit i andra! klart man kan vara nyfiken och undra varför eller vad man ser hos någon som är yngre, men nu har du fått hur många svar som helst men du sitter fortfarande och surar.

• Kattdamen

Men varför envisas de unga personerna att svara? Jag är inte intresserad av era åsikter, att unga människor blir tillsammans med äldre kan jag förstå.

Jag vill höra från de som verkligen är runt 30, och tillsammans med 15-åringar. Hur de tänker egentligen.

• sextiotalist
    Kattdamen skrev 2011-09-14 15:48:28 följande:
    Men varför envisas de unga personerna att svara? Jag är inte intresserad av era åsikter, att unga människor blir tillsammans med äldre kan jag förstå.

Jag vill höra från de som verkligen är runt 30, och tillsammans med 15-åringar. Hur de tänker egentligen.
    Jag kan svara (även om jag inte är din målgrupp). De två förhållande som jag vet har förekommit, då har det varit äkta kärlek. Jag vet att de båda männen var väldigt ambivalenta pga åldersskillnaden. De tyckte det inte var något positivt med den unga åldern.
  • Anonym (23 nu)

Till tonåringarna i tråden: Jag var också mogen när jag var 18 - trodde jag! Mycket tack vare att jag fick höra det från alla håll och kanter. Och en viss mognad har man som 18 åring, men i dagsläget så skrattar jag nästan åt mitt resonemang och min "mognad". Lets face it: jag var inte ett skit mogen, egentligen. Men jag ville jävligt gärna vara det. Idag är jag 23, har sambo, 2 barn, bostad, pengar och trygghet på alla sätt och vis. Och skillnaden är enorm på de 5 åren! Likadant kommer jag säkert känna när jag är 30, eller 40 och ser tillbaka. Det krävs distans för att se klart.

• oOOo  oOOo
    Anonym (23 nu) skrev 2011-09-14 16:49:33 följande:
    Till tonåringarna i tråden: Jag var också mogen när jag var 18 - trodde jag! Mycket tack vare att jag fick höra det från alla håll och kanter. Och en viss mognad har man som 18 åring, men i dagsläget så skrattar jag nästan åt mitt resonemang och min "mognad". Lets face it: jag var inte ett skit mogen, egentligen. Men jag ville jävligt gärna vara det. Idag är jag 23, har sambo, 2 barn, bostad, pengar och trygghet på alla sätt och vis. Och skillnaden är enorm på de 5 åren! Likadant kommer jag säkert känna när jag är 30, eller 40 och ser tillbaka. Det krävs distans för att se klart.
    Bara för att du inte var mogen tillräckligt som 18åring så betyder inte det att ingen är det. 

Att ta sig själv som exempel för att motbevisa något fungerar inte, däremot kan man bevisa existens genom att bara visa upp ett exempel *tips* 
  • netza

Jag har generellt sätt inga problem med stora åldersskillnader, men folk som raggar på tonåringar är rent av vidrigt.

Svar på tråden Vuxna tillsammans med tonåringar