• Anonym (..)

Varför anses det så illa att vara emot abort?

Aldrig har väl något i modern tid irriterat folk så mycket som abortmotsånd. Vad är det för fel att tycka att abort är mord? Som det på sätt och vis är.. även ett embryo är en levande varelse. Nu är jag kvinna och har själv gjort abort och jag blev abortmotståndare efter aborten. Ännu värre irritation och debatter skapar det när män är emot aborter. Varför bryr sig folk så mycket om vad andra tycker? Man går emot naturen när man gör abort

• Svar på tråden Varför anses det så illa att vara emot abort?
  • Anonym (Aborter)
    Scrootie skrev 2018-09-13 19:21:29 följande:

För att vi som är för fri abort inte försöker tvinga någon att genomföra en abort som inte vill det. Medan ni som motsätter er fri abort försöker förvägra de kvinnor som vill/behöver avsluta en graviditet rätten att bestämma över sin egen kropp!

Därför!

Och eftersom sex inte är en rättighet enligt er så får kvinnor avstå från sex
  • Anonym (Aborter)
    Anonym (konstigt argument) skrev 2023-06-17 13:15:07 följande:
    Ja, hon väljer iallafall att ta risken, om det handlar om ett vaginalt samlag med samtycke.
    Och enligt dom själva så ska sex inte vara en rättighet. 
  • Anonym (Aborter)
    Anonym (Ditt val) skrev 2023-06-18 11:00:26 följande:
    Att få ha sex är ingen rättighet...
    Rättighet är något som myndigheterna fixar. 

Kvinnor kan tycka de ska kunna ha ett sexliv även om det resulterar i ofrivilligs graviditeter.
  • Anonym (Aborter)
    nihka skrev 2023-06-16 18:06:38 följande:
    Skrämmande utveckling med reaktionära, stockkonservativa, socialnationalistiska och högerextrema krafter även här i Sverige.
    Och eftersom många av er själva snackar om sex är ingen när det passar er bra, då får ni räkna med att det kan användas emot er själva. 
  • Anonym (Aborter)
    Anonym (konstigt argument) skrev 2023-06-17 13:15:07 följande:
    Ja, hon väljer iallafall att ta risken, om det handlar om ett vaginalt samlag med samtycke.
    Och eftersom de själva friviligt använder argument som exempelvis att sex inte ska vara en rättighet när det passar de själva så får de räkna med att höra det när de missgynnas av det också.

Andra personer som använder liknade metoder fast med andra förutsättningar och åsikter.
  • Anonym (Aborter)
    Anonym (Ditt val) skrev 2023-06-18 11:00:26 följande:
    Att få ha sex är ingen rättighet...
    Och hur har du tänkt att du ska övertala mig/påverka mig så jag ska förstå kvinnor som knullar och vill göra en abort sedan, när du säger att sex är ingen rättighet och vid fel tillfälle? 
  • Anonym (Aborter)
    Anonym (Ditt val) skrev 2023-06-18 10:57:57 följande:
    Visst så kan det vara. Det går åt båda hållen.
    Du respekterar min syn på livet och jag din.
    Problemet blir ju när man försöker tvinga på andra sina personliga värderingar.
    Om du respekterar min syn på livet så hade du inte sagt sex är ingen rättighet då. 
    Det finns ingen rättighet för sex som förhindrar om andra skulle ha förståelse för män som saknar sexpartner. 
  • Anonym (Ditt val)
    Anonym (Aborter) skrev 2023-06-18 11:57:59 följande:
    Och era kommentarer är ett bevis på att ni är otrevliga från början. 
    Hur tänker du nu?
    Är det otrevligt att påpeka att det inte är en rättighet för män eller kvinnor om det inte finns ett samtycke?
    Varför ens ta upp att det är synd om män som inte får ha sex?
    Hence mitt svar. Sex är ingen rättighet för män/kvinnor om samtycke inte finns.
  • Anonym (konstigt argument)
    Anonym (Aborter) skrev 2023-06-18 12:15:05 följande:
    Och eftersom de själva friviligt använder argument som exempelvis att sex inte ska vara en rättighet när det passar de själva så får de räkna med att höra det när de missgynnas av det också.

Andra personer som använder liknade metoder fast med andra förutsättningar och åsikter.
    Man ska vara konsekvent.
  • Anonym (Ditt val)
    Anonym (Aborter) skrev 2023-06-18 12:43:32 följande:
    Om du respekterar min syn på livet så hade du inte sagt sex är ingen rättighet då. 
    Det finns ingen rättighet för sex som förhindrar om andra skulle ha förståelse för män som saknar sexpartner. 
    Att konstatera sex inte är någon rättighet för män som inte får något är ett konstaterande utan att lägga något värde i faktumet.
    Förstår fullt ut att det kan vara jobbigt för den dom aldrig får till det. Men det ändrar inte mitt påstående. 
    Du får ha vilka åsikter du vill. Jag tror på rosa elefanter med blåa prickar på. Likt förbenat överstämmer det inte med verkligheten.
Svar på tråden Varför anses det så illa att vara emot abort?