• Anonym (..)

Varför anses det så illa att vara emot abort?

Aldrig har väl något i modern tid irriterat folk så mycket som abortmotsånd. Vad är det för fel att tycka att abort är mord? Som det på sätt och vis är.. även ett embryo är en levande varelse. Nu är jag kvinna och har själv gjort abort och jag blev abortmotståndare efter aborten. Ännu värre irritation och debatter skapar det när män är emot aborter. Varför bryr sig folk så mycket om vad andra tycker? Man går emot naturen när man gör abort

• Svar på tråden Varför anses det så illa att vara emot abort?
  • Anonym (konstigt argument)
    Anonym (Ditt val) skrev 2023-06-18 22:56:49 följande:
    Jag har varit på sajten sedan 2003 när sajten bildades Mina erfarenheter är att det är svårt att ändra någons åsikt för att inte säga omöjligt.
    Jag svarar på inlägg jag tycker är intressanta.Vill någon svara på der jag skriver så varsågod att göra det. Nu är vi smärtsamt OT.
    Då kan du väl svara utan syftet att ändra någon åsikt då? Om diskussionen är intressant ändå. Jag tycker själva diskussionen är intressant, argumenten om abort är intressant. Jag har egentligen inte någon speciell åsikt, men kanske man får det om argumenten åt ena hållet är tillräckligt bra.
    Anonym (Pro life & vegan) skrev 2023-06-23 15:10:46 följande:
    Det är sant att folk med starka åsikter ofta inte ändrar dem. För min del har jag oftast en 3:e ståndpunkt i de flesta frågor- passar inte in i några vanliga åsiktsläger.
    Hade varit intressant att se dig i trådarna om otrohet. Där kan vi snacka starka åsikter. Gillar ditt sätt att diskutera.
  • premier69

några skäl:
    överbefolkad planet
    vissa ska inte vara föräldrar

You're a load in my pants Al - Officer Dan
    premier69 skrev 2023-06-29 09:11:37 följande:

några skäl:
    överbefolkad planet

Det hjälper ju inte om de som inte ska vara föräldrar väljer att inte behålla.
  • Anonym (Pro life & vegan)
    Anonym (konstigt argument) skrev 2023-06-23 16:21:30 följande:
    Hade varit intressant att se dig i trådarna om otrohet. Där kan vi snacka starka åsikter. Gillar ditt sätt att diskutera.
    Om jag hinner och orkar under semestertiden.
    premier69 skrev 2023-06-29 09:11:37 följande:

några skäl:
    överbefolkad planet

Det finns andra sätt  att minska nativiteten, bla ekonomisk utveckling, som brukar ge lägre födelsetal.
    Anonym (Pro life & vegan) skrev 2023-06-29 17:51:06 följande:
    Det finns andra sätt  att minska nativiteten, bla ekonomisk utveckling, som brukar ge lägre födelsetal.
    Ekonomisk utveckling brukar dock vara svårt utan att det kostar på för jordens resurser.
    Anonym (konstigt argument) skrev 2023-06-29 14:43:25 följande:
    Det hjälper ju inte om de som inte ska vara föräldrar väljer att inte behålla.
    ATT behålla, ska det givetvis vara.
    Anonym (konstigt argument) skrev 2023-06-29 18:07:27 följande:
    Ekonomisk utveckling brukar dock vara svårt utan att det kostar på för jordens resurser.
    Men om nativiteten sjunker blir ju trycket på dem förhoppningsvis också mindre med tiden.
  • Anonym (Aborter)

Det är då kvinnohat när kvinnor blir gravida mot sin vilja även om kvinnan haft sex frivilligt. 

Biologi är inte kvinnohat. 

Svar på tråden Varför anses det så illa att vara emot abort?