• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • Meddelande borttaget
  • RH93
    Vixens skrev 2025-02-07 08:29:02 följande:
    Är på RD 2 med en blasto som labbet var jättenöjda med, så vi håller alla tummar! ✊🏻 Blev inget till frysen den här gången heller, så detta är verkligen sista sista sista försöket 🙏🏻🙏🏻

Som tur är har vi ju vår kille från första rundan ivf 2022. ❤️❤️❤️❤️❤️
    Men vill ju så gärna ge honom ett litet syskon 🥹.

Hur går det för dig RH93? 🥰

En fråga till er alla, blir ni också extremt svullna i magen? Kan knappt knäppa byxor som normalt är förstora, och har varit så vid varje ivf.

Tycker också att jag lagt på mig nått kilo extra vid varje försök. 

Är det fler som har det så? 😁

Hormonerna kanske har spökat rejält under det senaste året med 2 graviditeter som slutat i utomkveds och sen ett tidigt missfall..

Lycka till och grattis till er som redan plussat 💕🌷
    Det låter ju hoppfullt i alla fall 🙏 

Va roligt. Jag har också en liten kille från första rundan ivf -22 😍 förstår dina känslor.

Jag har aldrig blivit så svullen men har heller aldrig haft mer än 6-7 äggblåsor.
  • Eulalia84

Jag har egentligen testdag imorgon men tog ett test idag eftersom det är helg och det var positivt😭 Jag är gravid!🥰

Så lycklig men också lite orolig, hoppas hoppas det får gå bra hela vägen nu.

• EB90
    Eulalia84 skrev 2025-02-09 09:11:09 följande:

Jag har egentligen testdag imorgon men tog ett test idag eftersom det är helg och det var positivt😭 Jag är gravid!🥰

Åh, har väntat på besked från dig! Grattis, så underbart med ett plus!!😍🥹 hoppas hoppas verkligen att den lilla stannar där inne hela vägen nu❤️
  • Vixens

Grattis!! 😍 Vad kul att höra! 
  • Eulalia84
    EB90 skrev 2025-02-09 09:43:53 följande:
    Åh, har väntat på besked från dig! Grattis, så underbart med ett plus!!😍🥹 hoppas hoppas verkligen att den lilla stannar där inne hela vägen nu❤️
    Vixens skrev 2025-02-09 10:09:03 följande:
    Grattis!! 😍 Vad kul att höra! 

Tack så mycket!❤️
  • Jassan123

Åh va roligt ! Stort grattis och hoppas det fortsätter att gå bra 🥰
  • Mathilda88
    Vixens skrev 2025-02-07 08:29:02 följande:
    Är på RD 2 med en blasto som labbet var jättenöjda med, så vi håller alla tummar! ✊🏻 Blev inget till frysen den här gången heller, så detta är verkligen sista sista sista försöket 🙏🏻🙏🏻

Som tur är har vi ju vår kille från första rundan ivf 2022. ❤️❤️❤️❤️❤️
    Men vill ju så gärna ge honom ett litet syskon 🥹.

Hur går det för dig RH93? 🥰

En fråga till er alla, blir ni också extremt svullna i magen? Kan knappt knäppa byxor som normalt är förstora, och har varit så vid varje ivf.

Tycker också att jag lagt på mig nått kilo extra vid varje försök. 

Är det fler som har det så? 😁

Hormonerna kanske har spökat rejält under det senaste året med 2 graviditeter som slutat i utomkveds och sen ett tidigt missfall..

Lycka till och grattis till er som redan plussat 💕🌷
    Håller tummarna! Hjärta

Ja jag blev mkt svullen under varje IVF och värst efter äggplocken. Inte heller kunnat knäppa byxor. Önskar att jag hade köpt ett par snickarbyxor tidigare, de var en gamechanger. Hjärta  
    Har lagt på ngt kilo då och då ja, har haft en del shakes hemma och fått jobbat bort de igen. Men vet många sagt detsamma och att det inte är ovanligt att det gärna sitter rätt hårt.
  • Mathilda88

Stort grattis!!! Hjärta
  • Vixens
    Mathilda88 skrev 2025-02-09 20:31:08 följande:
    Håller tummarna! Hjärta

Ja jag blev mkt svullen under varje IVF och värst efter äggplocken. Inte heller kunnat knäppa byxor. Önskar att jag hade köpt ett par snickarbyxor tidigare, de var en gamechanger. Hjärta  
    Har lagt på ngt kilo då och då ja, har haft en del shakes hemma och fått jobbat bort de igen. Men vet många sagt detsamma och att det inte är ovanligt att det gärna sitter rätt hårt.
    Så skönt att höra att det inte bara är jag 😅
    Har också övervägt att köpa någon slags shake, men tänker att jag ska vänta och se om det blir plus eller inte först 😁.

Snickarbyxor var ju ett knep, själv har jag kört på lösa långkjolar med resår, man tager vad man haver 😂.

Jäkligt trevligt att höra att det inte bara är min kropp som lever rövare, utan att det händer andra också, tack för att du kommenterade ❤️. 
Svar på tråden IVF/ICSI 2024