• Anonym (Tredje)

Bf juli 2025

Hej!
    Tänker att jag startar en tråd till oss som är gravida med bf i juli 2025. 

Detta är tredje barnet för min man och mig själv. Bf ska vara 2 el 3 juli. 
    Är i stadiet just nu att man tar nytt gravtest varje morgon för att se att det ökas. :)
    Har väl egentligen försökt med ett tredje barn sedan april iår och  blev gravid på första försöket. Graviditeten avslutades i juli med ett MA och efter det har det varit lite svårt att få till samlivet då maken är bortrest varannan vecka. Men nu så! 

Fler som. Börjar få plus? :)

• Svar på tråden Bf juli 2025
  • Anonym (Tredje)
    Anonym (Tredje) skrev 2024-12-03 21:45:34 följande:

Gravid v9+5. Har haft endel illamående från kl 12-nör jag gått och lagt mig. Svullen mage och bröstspänningar. Från och med i lördags har alla symtom försvunnit. Är inte ens svullen pm magen längre. Någon fler som upplevt liknande i dessa veckor?

Fick göra ett ul idag som visade MA. :(
  • Anonym (Tredje gången gillt)
    Anonym (Tredje) skrev 2024-12-04 18:01:25 följande:
    Jag beklagar 😪
  • Diklofenak
    Juliii86 skrev 2024-12-04 17:39:11 följande:
    Jag mår inte alls bra. Vi misstänker vi i familjen blivit smittade av mykoplasma. Har svårt att äta, mår illa, har en jobbig mensvärk som kommer och går. Väldigt yr då jag äter dåligt och blir snabbt trött men jag försöker trycka in mig mat ändå. Det går sakta men jag får in mig det. Det har varit en tuffa dagar och jag hoppas att lilla pyret i magen mår bra 😕 Är i vecka 7 (6+5)
    Så jobbigt för er! Hoppas du kan få i dig lite mat trots allt. Tror det är rätt individuellt vad som funkar när man mår illa/inte känner man kan få ner ngt. Under min förra grav (hade hyperemesis) var det också väldigt olika dag för dag vad som kunde gå ner
  • Juliii86
    Anonym (Tredje) skrev 2024-12-04 18:01:25 följande:
    Usch vad hemskt 😞 beklagar ❤️
    Diklofenak skrev 2024-12-04 22:10:00 följande:
    Så jobbigt för er! Hoppas du kan få i dig lite mat trots allt. Tror det är rätt individuellt vad som funkar när man mår illa/inte känner man kan få ner ngt. Under min förra grav (hade hyperemesis) var det också väldigt olika dag för dag vad som kunde gå ner
    Nej fy vad jobbigt med hyperemesis. Jag hoppas inte jag har det. Jag ska träffa bm den 30 dec och ha ett fysiskt möte. Får se vad bm säger. Det är så komiskt att i början när jag fick reda på jag är gravid så kände jag ingenting men nu får jag alla symptom som finns på en och samma. Man tackar för det!
  • MammaIda00

Ni som fått inskrivningsamtal, nån mer som fått det digitalt på videolänk? Kändes lite snopet, trodde man skulle lämna blodprovet och sånt på inskrivningen.

Adam 17/12-2020
  • Juliii86
    MammaIda00 skrev 2024-12-05 10:58:22 följande:

Ni som fått inskrivningsamtal, nån mer som fått det digitalt på videolänk? Kändes lite snopet, trodde man skulle lämna blodprovet och sånt på inskrivningen.

Jag har fått det via digital från en app som heter vård och hälsa. Man kunde logga in på mobilen eller på datan. Vet inte om det var den appen du använde?
    Vid nästa besök blir det fysiskt möte med bm och då kommer jag få göra kiss prov och annat.
  • nellanova

Delar lite lycka!

Jag går in i vecka 8 idag, och var på tidigt VUL på grund av 3 tidigare missfall.

Det blev total lycka och glädjetårar när jag såg hjärtat pumpa på skärmen. Och ännu bättre, måtten var perfekta utifrån vecka 8 och allt annat såg också precis ut som det skulle. 

Första gången jag kommit såhär långt i en graviditet, nu måste det bara fortsätta såhär bra. 

Nästa milstolpe blir i början av januari: rutinultraljudet!  

• Chewbacca723

Hej allihopa!
    Jag har bf 19 juli och hoppas jag får följas åt med er här i tråden.

mvh Chewie

• Juliii86

Jag vet inte hur länge till jag orka må så här 😔 Jag mår så illa att jag inte kan äta alls. Försöker få i mig mat men det känns svårt. Jag har även en jobbig halsbränna som gör det ännu värre. Igår skulle jag gå lägga mig tidigt för jag mådde så dåligt. Hade så ont att det inte gick ligga stilla. Till slut somnade jag utan att märka av det. Jag behöver nog kontakta en bm imorgon. Jag väntar fortfarande på att få träffa en bm på andra besöket. 
    Min förra graviditet mådde jag också illa men inte så här... 

• Anonym (Tredje gången gillt)

Idag var jag på inskrivningssamtal hos MVC, är i v7+4. Mår hittills väldigt bra! Inte så trött, inte så mycket illamående. Hoppas det håller i sig. Antar att jag blir bokad på KUB kring januari vilket jag tycker är en gnutta synd, hade ju varit väldigt kul att få berätta för storasyskon och familj när vi alla ska ses vid jul. Men vi håller oss, stora barnen är så pass gamla att de skulle bli väldigt ledsna om något går fel så vill helst åtminstone få resultat från KUB innan vi säger något.

Hoppas ni andra också mår bra! Var bor alla? Själv är jag i Stockholmstrakten, går hos MVC på Ekerö.

Svar på tråden Bf juli 2025