• Anonym (Tredje)

Bf juli 2025

Hej!
    Tänker att jag startar en tråd till oss som är gravida med bf i juli 2025. 

Detta är tredje barnet för min man och mig själv. Bf ska vara 2 el 3 juli. 
    Är i stadiet just nu att man tar nytt gravtest varje morgon för att se att det ökas. :)
    Har väl egentligen försökt med ett tredje barn sedan april iår och  blev gravid på första försöket. Graviditeten avslutades i juli med ett MA och efter det har det varit lite svårt att få till samlivet då maken är bortrest varannan vecka. Men nu så! 

Fler som. Börjar få plus? :)

• Svar på tråden Bf juli 2025
  • MammaIda00

Hur får alla barnmorsketider och ultraljud så tidigt? Har haft ett digitalt möte och första UL är i slutet av januari. Är i v 9+4 nu.

Adam 17/12-2020
  • Juliii86
    MammaIda00 skrev 2024-12-23 12:26:51 följande:

Hur får alla barnmorsketider och ultraljud så tidigt? Har haft ett digitalt möte och första UL är i slutet av januari. Är i v 9+4 nu.

Jag gjorde mitt via ivf då får man göra ett tidigt vaginalt ultraljud, kanske inte så tidigt ändå jag var i vecka 9 (8+3) för att se så allt ser bra ut. Detta var ett fryst blastocyst. Sen vet jag inte hur de har fått tider.
  • nellanova
    MammaIda00 skrev 2024-12-23 12:26:51 följande:

jag fick tidigt ultraljud pga 3 upprepade missfall. Man kan, vid blödning eller misstankar om missed abortion under första trimestern också få ultraljud via gynakuten. Annars är det privat man får gå, tror det kostar 500-600kr.
  • Alexandra93

Valde att inte göra KUB utan bara vanligt ultraljud, v 13+2 idag! Så underbart att få se bebis ♥️

• Anonym (Nr2)

Hoppar in här! Glad

gjorde KUB igår. Allt såg bra ut och har BF 9/7 så är i 13+1. Är det bara jag som är helt förtvivlat trött? Hur mår ni andra? 

tycker det är väldigt jobbigt mentalt att inte ha ork Rynkar på näsan

• Juliii86
    Alexandra93 skrev 2025-01-02 15:47:20 följande:

Valde att inte göra KUB utan bara vanligt ultraljud, v 13+2 idag! Så underbart att få se bebis ♥️

Vad roligt att du se fick se bebisen. Jag väntar på en till ultraljud som blir den 17/1. Gjorde ett FET hos Sahlgrenska och fick då göra vul i vecka 9.
  • Anonym (Hioln)

Vecka 15+0 , vad tror ni tjej eller kille?😊
  • MammaIda00

Så långsamt tiden går? Är i v 12+1 och tiden sniglar sig fram. Har endå fullt upp med jobb och barn hemma. Vad gör ni för att tiden ska gå snabbare? Vill bara att det ska bli juli nu. 

Adam 17/12-2020
  • Juliii86

Jag tänkte skapa en BF lista om det är någon som vill haka på? Jag kan börja med att jag har bf den 24/7.

(kopiera)
    BF Juli Gravid
    24/7 - Juliii86

• Anonym (Tredje gången gillt)

Hänger på din lista :) La in i tidsordning. Ska göra ultraljud på måndag, mycket spännande!

(kopiera)
    BF Juli Gravid
    24/7 - Juliii86
    25/7 - Tredje gången gillt

Svar på tråden Bf juli 2025