• Anonym (Tredje)

Bf juli 2025

Hej!
    Tänker att jag startar en tråd till oss som är gravida med bf i juli 2025. 

Detta är tredje barnet för min man och mig själv. Bf ska vara 2 el 3 juli. 
    Är i stadiet just nu att man tar nytt gravtest varje morgon för att se att det ökas. :)
    Har väl egentligen försökt med ett tredje barn sedan april iår och  blev gravid på första försöket. Graviditeten avslutades i juli med ett MA och efter det har det varit lite svårt att få till samlivet då maken är bortrest varannan vecka. Men nu så! 

Fler som. Börjar få plus? :)

• Svar på tråden Bf juli 2025
  • moaummo

imorgon ska jag gå och göra nipt och se bebis för första gången är i vad jag tror är 10+0 idag, så nervös, tänk om den inte lever :/ så himla lycklig för att va gravid igen och är så orolig :/ 

• Chewbacca723

Jag är 8+4 nu och alla mina symtom är borta.
    Jag var och gjorde ett vul i måndags och då såg allt bra ut men nu ömmar inte ens brösten längre. 

Ska boka in tid för KUB i veckan och får nog tid i januari som många av er andra och man är ju hopplöst orolig fram till dess. 

Har ni gjort en BF lista? 

• Chewbacca723
    Chewbacca723 skrev 2024-12-12 20:02:55 följande:

Jag är 8+4 nu och alla mina symtom är borta.
    Jag var och gjorde ett vul i måndags och då såg allt bra ut men nu ömmar inte ens brösten längre. 

Ska boka in tid för KUB i veckan och får nog tid i januari som många av er andra och man är ju hopplöst orolig fram till dess. 

Har ni gjort en BF lista? 

8+5 är jag i!

• Juliii86

Idag är jag i vecka 9 (8+3) och vi fick se ett tickande litet hjärta 💓 Det var sån underbar känsla att få se vår lilla frö. Den stunden som hon skulle vända skärmen mot och säga hur det var med våran bebis, kändes som en evighet. Säg bara, säg! Allt är bra ut och lilla fröet visade oss en liten dans. Hon var för övrigt väldigt bra, hon lät oss titta på skärmen en lugn stund och visa oss allt. 
    Underbar känsla!! 🥰

• Newstory
    Juliii86 skrev 2024-12-16 16:11:30 följande:

Idag är jag i vecka 9 (8+3) och vi fick se ett tickande litet hjärta 💓 Det var sån underbar känsla att få se vår lilla frö. Den stunden som hon skulle vända skärmen mot och säga hur det var med våran bebis, kändes som en evighet. Säg bara, säg! Allt är bra ut och lilla fröet visade oss en liten dans. Hon var för övrigt väldigt bra, hon lät oss titta på skärmen en lugn stund och visa oss allt. 
    Underbar känsla!! 🥰

Åh vad kul, stort grattis! Jag var också på ett tidigt ultraljud i vecka 8+2 och vi fick då se ett litet tickande hjärta. På fredag är det dags för kub och jag är så himla nervös inför det, man vill tro att allt kommer se bra ut men just nu är största rädslan att det lilla pyret inte finns kvar eller inte lever längre 😔
  • Juliii86
    Newstory skrev 2024-12-16 19:07:27 följande:
    Åh vad kul, stort grattis! Jag var också på ett tidigt ultraljud i vecka 8+2 och vi fick då se ett litet tickande hjärta. På fredag är det dags för kub och jag är så himla nervös inför det, man vill tro att allt kommer se bra ut men just nu är största rädslan att det lilla pyret inte finns kvar eller inte lever längre 😔
    Tack Skrattande och grattis till dig också! Jag förstår din oro, så var det för mig inför vul att man inte ser ett tickande hjärta. Jag hoppas att det går bra för dig, håller tummarna för dig {#emotions_dlg.flower}  I Vilken vecka är du i nu? 
  • Newstory
    Juliii86 skrev 2024-12-16 19:22:53 följande:
    Tack Skrattande och grattis till dig också! Jag förstår din oro, så var det för mig inför vul att man inte ser ett tickande hjärta. Jag hoppas att det går bra för dig, håller tummarna för dig {#emotions_dlg.flower}  I Vilken vecka är du i nu? 
    Det är väl bara början på all oro som väntar framöver 😂 hoppas du får behålla ett lugn nu IOM ditt ultraljud. Jag är  i v. 12 (11+5) så kub blir på 12+2 🌸
  • Juliii86
    Newstory skrev 2024-12-16 19:59:51 följande:
    Det är väl bara början på all oro som väntar framöver 😂 hoppas du får behålla ett lugn nu IOM ditt ultraljud. Jag är  i v. 12 (11+5) så kub blir på 12+2 🌸
    Ja det är lätt hänt att man stressar upp sig i onödan om inte något känns fel så att säga men vi går hoppas att det går bra hela vägen. Ok 🙂 då är du en bra bit bort. Kul ändå att du kommit så långt. 
    Jag får se när jag får göra kub. Detta försök gjorde vi hos Sahlgrenska, vår allra sista blastocyst som varit i frysen i 7 år. Jag har haft mitt första möte med bm och nu väntar jag på andra besöket som blir den 30 dec. Funderar på ändra datumet då jag känner att det för nära nyår.
  • Ophelia1231

var på ultraljud idag, är i vecka 10+6 och undrar om någon kanske tror sig se vilket kön de är?😄

• Juliii86

Hej alla! Hur mår ni? Hoppas att ni får en bra jul imorgon 🎅🏻🤶🏻🎄🎁

Svar på tråden Bf juli 2025